Gå til innhold

Anbefalingstråden: Trenger du filmanbefalinger? Spør her!

Xanman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-1432

Nei, det kan vi ikke være enige i. Det er mye CGI nå, og ordentlige fysiske effekter har vært rimelig lik de 20 siste årene. CGI blir lett eid av ordentlige lagd til gore-effekter. Så det så. En annen ting er at du burde å faktisk se noen av disse filmene før du kommer med feilaktige uttalelser som overnevnt.

Jeg har sett ganske så mange filmer gjennom årene skal jeg si deg. Nå veit jeg ikke hva som er forskjell på cgi og gore effekter, men foreksempel den ene filmet du linket til, der den damen fikk revet kjøttet av hånden. Det så latterlig ut og minte meg om et hallowen skjelett.

Lenke til kommentar
Hehe. Tror kanskje du bør sjekke ut filmen. Tror du vil bli overrasket over kvaliteten på gore-effektene. Er noe av det beste jeg har sett.

Nå til dags tar alle "the cheap way" og kjører CGI i skrekkfilmer. 70-80tallet hadde som oftest the real deal.

Takk for at du understreker poenget mitt ved å sitere meg med andre ord.

Dette er dog veldig sant.

Gypsy kan forsåvidt sjekke ut

denne og denne .

Så kommer du tilbake og diskuterer effekter videre.

Vist det ikke er lov å linke disse tingene så får moderator ta affære.

Lenke til kommentar

Det er vanskelig å rettferdiggjøre drap foran kamera, og det er liten tvil om det er gjort spekulativt. Men noen av dyrene ble i det minste spist i ettertid. Ruggero Deodato har forsåvidt beklaget dyredrapene i ettertid.

Hvis du tåler dette, så anbefaler jeg absolutt filmen. Grunnen til at filmen har blitt så kjent er ikke bare pga. mytene og fordi det er av de første i sitt slag (det ble senere laget en del filmer som kopierte stilen til Cannibal Holocaust), men fordi det faktisk er en veldig god film. Den har blant annet en flott filmmusikk, til tider veldig vellaget (det er en grunn til at noen trodde den var ekte), og har en del interessante sosiale kommentarer.

Kattedrapet i nevnte Men Behind the Sun er mye mer grusomt enn noe i Cannibal Holocaust (uten at det unnskylder noe).

Filmer som Re-Animator, The Beyond og City of the Living Dead stiller i en helt annen liga. Re-Animator er bare morsom, og The Beyond og City of the Living Dead er laget av Fulci (nok sagt)

Edit: Nekromantik stiller også i en liten annen liga. Den lettere komiske stemingen satt til det temaet gjorde bare filmen helt absurd.

Endret av Juℓenissen
Lenke til kommentar

Du har tydeligvis ikke sett nok, siden du kommer med slike latterlige påstander. Som sagt, se filmene før du diskuterer.

Filmer som Re-Animator, The Beyond og City of the Living Dead stiller i en helt annen liga. Re-Animator er bare morsom, og The Beyond og City of the Living Dead er laget av Fulci (nok sagt)

Sant, men det er voldelige skrekkfilmer, med gore, noe TS ber om.

Endret av Cpt
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Skulle gjerne hatt noen forslag til filmer med litt svart humor, noe alá Pulp Fiction, Boondock Saints, Snatch osv.

Takk!

EDIT: kan nevne at jeg har sett alt av Taratino samt Lock, stock and two smoking barrels...

Endret av Slettet-oVjeg2q2Tk
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Skal selvfølgelig se den *håpe inderlig på at den ikke blir en kalkun-flopp*, men jeg vil se film NÅ :p

Endret av Slettet-oVjeg2q2Tk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...