Gå til innhold

Anbefalingstråden: Trenger du filmanbefalinger? Spør her!


Xanman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Anbefal meg noen skikkelig feelgood-filmer.

 

Survive Style 5+

 

Plot summary: A man continually trying and failing to get his wife to stay dead; a self-absorbed ad agency creative director who comes up with one unworkably inane idea after another; a Brittish hitman who only wants to know everyone's function in life; and an unfortunate office worker and father whose brain is left scrambled after a stage hypnotist is murdered in mid-performance. Starting off as unrelated plot lines, they intertwine with each other as they continue on their respective ways.

 

Du hadde sett Amelie, ikke sant? Disse to er klare feelgood-favoritter her

Endret av Merkwürdichliebe
Lenke til kommentar

Hm... Feel good? Her har du filmene som gir meg utrolig følelse av glede:

 

-Office Space (1999) - Uten tvil den mest effektive feel good filmen jeg har sett!

-American Beauty (1999)

-Dazed and Confused (1993)

-The Shawshank Redemption (1994)

-My Neightbor Totoro (1988) (Er en barnefilm, men funker som faen for voknse også)

-Erin Brockovich (2000)

-Finding Nemo (2003)

 

Fire av disse filmene har musikk fra Thomas Newman, så hvis du er enig med meg kan det være lurt å sjekke han og musikken hans.

 

Her kommer en del japanske filmer. De er utrolig flinke på feel good filmer. Men kanskje det er fordi jeg har så stor lidenskap alt japansk. Du får sjekke dem ut om du vil, veldig høyt anbefalt:

-Summer Time Machine Blues (2005)

-Ping Pong (2002)

-Swing Girls (2004)

-Waterboys (2001)

 

 

Så har vi en liten kortfilm (/musikkvideo) du kan kose deg med med en gang! Fra Hayao Miyazaki, han samme som har laget My Neighbor Totoro (Som er 10 ganger bedre).

Se filmen hos Youtube

Endret av Venetar
Lenke til kommentar

Skulle gjerne sett flere "city"-filmer, slik som Sin City, City of the lost Children og Dark City. Om filmen har ordet "city" i tittelen er ikke så viktig, men handlingen skal ta plass i én by hvis tid og plassering i verden (om den er plassert i verden) skal være uvisst. Noen som kan anbefale noe?

Endret av Mojo Pin
Lenke til kommentar
Skulle gjerne sett flere "city"-filmer, slik som Sin City, City of the lost Children og Dark City. Om filmen har ordet "city" i tittelen er ikke så viktig, men handlingen skal ta plass i én by hvis tid og plassering i verden (om den er plassert i verden) skal være uvisst. Noen som kan anbefale noe?

City of God.

City Lights.

Lenke til kommentar
Har ikke akkurat sett på det så mye, jeg da:P

 

Jeg har aldri sett på det, men utfra de få reklamene jeg har sett, har jeg forstått at handlingen foregår i New York.

 

Watchmen er sikkert samme greia, kan jeg tenke meg. Altså en tegneserieverden, som også har mennesker som oppfører seg som vanlige mennesker.

Lenke til kommentar
Skulle gjerne sett flere "city"-filmer, slik som Sin City, City of the lost Children og Dark City. Om filmen har ordet "city" i tittelen er ikke så viktig, men handlingen skal ta plass i én by hvis tid og plassering i verden (om den er plassert i verden) skal være uvisst. Noen som kan anbefale noe?

City of God.

City Lights.

 

Cidade de Deus ligger i Rio og tiden den befinner seg i er vel ganske nær nåtid (om jeg husker riktig).

 

City Lights har jeg sett, men det er ikke helt det jeg er på utkikk etter.

 

Som jeg skrev i første posten, tittelen trenger ikke inneholdet "city". Selve ordet er irrelevant.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...