Gå til innhold

Anbefalingstråden: Trenger du filmanbefalinger? Spør her!


Xanman

Anbefalte innlegg

Satt akkurat å så starship troopers filmene (mest for morroskyld)

 

 

Noen som har noen anbefalinger på filmer som ligner?

 

Gjerne ikke ting som er alt for "skumle".

 

Hvis ikke så så jeg også clockwork orange, og lurer på om det er noen filmer som har litt samme stilen som dere kan anbefale?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vet ikke om denne er noe lik Clockwork, men Eyes Wide Shut liker jeg veldig godt, en av mine favoritter når det gjelder Kubrick.

 

Svært ulike filmar.

 

Ofte er det greitt å seia kva du likte med filmen. 'Bronson' vart marknadsført som ein ny 'Clockwork Orange', men eg har ikkje sett den sjølv. Elles har jo f eks Romper Stomper valdsscener som kan minna om Clockwork.

 

Satt akkurat å så starship troopers filmene (mest for morroskyld)

 

 

Noen som har noen anbefalinger på filmer som ligner?

 

District 9 er jo nesten eit slags svar på Starship Troopers.

 

 

er vel litt rart når man er 23 år og lar seg begeistre av tegnefilmer, men

disse er små kunstverk som alle virkelig burde se=)

 

Hallo, vi er mange som er laaangt eldre enn det som liker teiknefilmar.

Lenke til kommentar

Noen som kan anbefale filmer som gir den en veldig intens opplevelse? Blodet bruser, gåsehud all the way og umulig å ikke holde pusten.

Gjerne noe grøssende

 

Eneste filmene som har gitt meg noe slikt er enkelte sekvenser i Lynch' tre siste filmer, og det duger jo selvfølgelig ikke.

Endret av Merkwürdichliebe
Lenke til kommentar

Noen som kan anbefale en film som likner High Fidelity (noe i det strøket i hvertfall)?

Alstå en litt avslappa film uten noe særlig dyp handling og moral, men morsom uten å skal

være konstant hysterisk som Scary Movie osv. Alså en trivelig film. Skjønner hva jeg mener?

High Fidelity er faktisk en av få filmer jeg kan sette meg ned å se alene :roll:

Lenke til kommentar
Noen som kan anbefale en film som likner High Fidelity (noe i det strøket i hvertfall)?

Alstå en litt avslappa film uten noe særlig dyp handling og moral, men morsom uten å skal

være konstant hysterisk som Scary Movie osv. Alså en trivelig film. Skjønner hva jeg mener?

High Fidelity er faktisk en av få filmer jeg kan sette meg ned å se alene :roll:

Kaaaaaanskje.... When Harry Met Sally..., Eternal Sunshine of the Spotless Mind eller Sideways. Nå tenkte jeg da veldig på tematikken i filmene.

Lenke til kommentar
Noen som kan anbefale en film som likner High Fidelity (noe i det strøket i hvertfall)?

Alstå en litt avslappa film uten noe særlig dyp handling og moral, men morsom uten å skal

være konstant hysterisk som Scary Movie osv. Alså en trivelig film. Skjønner hva jeg mener?

High Fidelity er faktisk en av få filmer jeg kan sette meg ned å se alene :roll:

 

Tja, kanskje ikke helt hva du er ute etter, men denne er rimelig rolig uten spesiel moral eller dyp handling, artig er den å.

Lenke til kommentar
Noen som kan anbefale filmer som gir den en veldig intens opplevelse? Blodet bruser, gåsehud all the way og umulig å ikke holde pusten.

Gjerne noe grøssende

Min beskrivelse av Vertigo, det der.

 

Fant overhode ingenting ved Vertigo som fikk blodet til å bruse hos meg.

 

Spennende? Ja. Intens? Nei. Gåsehud? Nei. Grøssende? Langt ifra.

 

Du kan med andre ord fint puste fritt mens du ser Vertigo, men det er likevel ikke til å komme bort ifra at det er en kjempeflott seeropplevelse, bare at den er noe helt annet enn det Merkwürdichliebe er ute etter.

 

Han har sikkert sett den uansett …

Lenke til kommentar
Noen som kan anbefale filmer som gir den en veldig intens opplevelse? Blodet bruser, gåsehud all the way og umulig å ikke holde pusten.

Gjerne noe grøssende

Min beskrivelse av Vertigo, det der.

Fant overhode ingenting ved Vertigo som fikk blodet til å bruse hos meg.

Spennende? Ja. Intens? Nei. Gåsehud? Nei. Grøssende? Langt ifra.

Du kan med andre ord fint puste fritt mens du ser Vertigo, men det er likevel ikke til å komme bort ifra at det er en kjempeflott seeropplevelse, bare at den er noe helt annet enn det Merkwürdichliebe er ute etter.

Han har sikkert sett den uansett …

Ganske uenig her. Vertigo er en av de mest intense filmene jeg har sett. Du er enig i at den er spennende, men ikke intens altså? Grøssende er den vel!

 

 

Første halvdel er nærmest en søvndyssende spøkelseshistorie (Grøssende CHECK), så i andre halvdel når han mister jenta si og møter den "andre" jenta, og får henne til å gjøre denne forandringen med seeg selv. Det er psykotisk og skremmende å se på. Spesielt når han drar henne opp trappene på slutten. Helvete.

 

 

Hitchs filmer er jo kjent for å være intense - dette er intet unntak.

 

Og ja, han har sikkert sett den. Sa bare at det var min beskrivelse av Vertigo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...