Gå til innhold

Anbefalingstråden: Trenger du filmanbefalinger? Spør her!


Xanman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kvar er beste plass å finne ei liste over filmar etter produksjonsår sortert etter karakter frå sjåarane? F.eks. IMDB eller liknande, gjerne fleire. Synest det er lettare å halde styr på om eg har ei liste med alle filmar som er kome i løpet av eit år. Meiner eg har sett ei sånn på IMDB tidlegare, men fant ikkje noko i farten. Ser det finnes ein del forskjellige nettsider der brukarane lister opp sette filmar og rangerer dei, er det noko å hente der?

 

Er snart gått tom for usette filmar.

Lenke til kommentar
Kvar er beste plass å finne ei liste over filmar etter produksjonsår sortert etter karakter frå sjåarane? F.eks. IMDB eller liknande, gjerne fleire. Synest det er lettare å halde styr på om eg har ei liste med alle filmar som er kome i løpet av eit år. Meiner eg har sett ei sånn på IMDB tidlegare, men fant ikkje noko i farten. Ser det finnes ein del forskjellige nettsider der brukarane lister opp sette filmar og rangerer dei, er det noko å hente der?

 

Er snart gått tom for usette filmar.

Begynn med icheckmovies.com og du skal se at du ikke har sett alt ;)

Lenke til kommentar
Leter etter filmer som foregår rundt juletider. Altså, ikke rene julefilmer som Miracle On 34th Street, Scrooge, Elf og så videre, men filmer som Catch Me If You Can, First Blood, Leathal Weapon, Fast Times at Ridgemont High og Die Hard. Det er samme hvilken sjanger de tilhører, bare de er bra og julerelaterte. Liker nemlig å se slike filmer sent i november/tidlig i desember som opbygging til de ordentlige julefilmene.

 

*Bump*

Lenke til kommentar

har helt forelsket meg i Studio ghibli filmer.

Ponyo, the cat returns, howls moving castle, spirited away, mononoke, whisperheart, kikis delivery service og my neighbour tototro er de jeg har sett til nå som jeg husker (deler) av navnet på.

 

er det noen flere filmer fra denne produsenten som er verdt å få med seg? eventuellt andre filmer i samme kategori?

 

ellers er jeg veldig glad i thriller/ skrekk- men liker helst nyere filmer (1995 +)innenfor disse kategoriene (i alle fall innenfor skrekk)

1408, mirrors, the mist, funny games, the jacket, er noen eksempler på filmer som jeg synes er bra.

hva mer er det å anbefale her?

 

er veldig glad i å se film, og er ganske altetende- action eller komedie, fantasy eller thriller- ser det meste jeg. men er som sagt gått litt i stå når det gjelder hvilke filmer jeg skal se nå,... Krim og krigsfilmer er vel omtrent det eneste jeg ikke er så begeistrert for.

 

anbefal gjerne dine topp 10 filmer til meg- kanskje jeg finner meg noen perler der jeg ennå ikke har sett.

Lenke til kommentar
har helt forelsket meg i Studio ghibli filmer.

Ponyo, the cat returns, howls moving castle, spirited away, mononoke, whisperheart, kikis delivery service og my neighbour tototro er de jeg har sett til nå som jeg husker (deler) av navnet på.

 

er det noen flere filmer fra denne produsenten som er verdt å få med seg? eventuellt andre filmer i samme kategori?

 

ellers er jeg veldig glad i thriller/ skrekk- men liker helst nyere filmer (1995 +)innenfor disse kategoriene (i alle fall innenfor skrekk)

1408, mirrors, the mist, funny games, the jacket, er noen eksempler på filmer som jeg synes er bra.

hva mer er det å anbefale her?

 

er veldig glad i å se film, og er ganske altetende- action eller komedie, fantasy eller thriller- ser det meste jeg. men er som sagt gått litt i stå når det gjelder hvilke filmer jeg skal se nå,... Krim og krigsfilmer er vel omtrent det eneste jeg ikke er så begeistrert for.

 

anbefal gjerne dine topp 10 filmer til meg- kanskje jeg finner meg noen perler der jeg ennå ikke har sett.

 

Kan anbefale Laputa: Castle in the Sky og Nausicaä of the Valley of the Wind av Hayao Miyazaki

Lenke til kommentar
har helt forelsket meg i Studio ghibli filmer.

Ponyo, the cat returns, howls moving castle, spirited away, mononoke, whisperheart, kikis delivery service og my neighbour tototro er de jeg har sett til nå som jeg husker (deler) av navnet på.

 

er det noen flere filmer fra denne produsenten som er verdt å få med seg? eventuellt andre filmer i samme kategori?

Grave of the Fireflies.

Lenke til kommentar

har sett valley of the wind-

skal sjekke opp castle in the sky

Tales from Earthsea

Grave of the Fireflies og

takker for tips.

 

er blitt helt betatt av hvordan disse filmene er laget-

stemningen, karakterene- ja alt.

er vel litt rart når man er 23 år og lar seg begeistre av tegnefilmer, men

disse er små kunstverk som alle virkelig burde se=)

Endret av _atiram_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...