Gå til innhold

Anbefalingstråden: Trenger du filmanbefalinger? Spør her!


Xanman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Komediefilmen:

For at dere skal få en pekepinn på hvordan min humor er, så kan jeg si et par filmer jeg liker/ikke liker..

 

LIKER FILMER SOM:

- American Pie

- Eurotrip

- Serier som Scrubs, Two and a half men.

- SuperBad

- Filmer med Jim Carrey

 

LIKER IKKE FILMER SOM:

- Monty Python

- EKSTREMT barnslige filmer (Som feks ^)

- Unngå animasjonsfilmer

 

Kan bli litt vanskelig å finne filmer ut ifra dette, men kom med forslag, gjerne flere filmer. Det jeg listet opp ovenfor er bare en pekepinn til hva jeg liker. Prioriter actionfilmen :)

Er Monty Python EKSTREMT barnslig?

 

Du kan se Hangover, Old School eller Pineapple Express.

 

De møter kriteriene dine ganske bra.

Lenke til kommentar

Jeg har i den asiatiske verden sett mest pre 1960, og vil se litt nyere asiastisk. Det er så mange regissører.. Wong Kar Wai, Tsai Ming-liang, Edward Yang, Ki-duk Kim, Hou Hsiao-Hsien osv. Jeg har ikke helt oversikten, og vil gjerne ha tips til hva som kan være greit å begynne med.

 

Av de nevnte har jeg Ki-duk Kim's "Summer, Spring (...)" klar, samt "A Brighter Summer Day" av Edward Yang. Men vet ikke så mye mer av hva som er verdt å se.

 

Kan godt ta imot tips til eldre asiastisk også; skal sjekke ut Ozu og Mizoguchi i hvert fall. Ikke sett noe av noen faktisk, bare Kurosawa hittil. Filmer som Kwaidan, Seppuku(Harakiri), Sansho the bailiff, Ugetsu og Tokyo Story er notert fra før av.

 

Gjerne filmer med Tatsuya Nakadai i hovedrollen, likte han godt i både Yojimbo og Ran.

Lenke til kommentar
Jeg har i den asiatiske verden sett mest pre 1960, og vil se litt nyere asiastisk. Det er så mange regissører.. Wong Kar Wai, Tsai Ming-liang, Edward Yang, Ki-duk Kim, Hou Hsiao-Hsien osv. Jeg har ikke helt oversikten, og vil gjerne ha tips til hva som kan være greit å begynne med.

 

Av de nevnte har jeg Ki-duk Kim's "Summer, Spring (...)" klar,

 

Den må du se asap. Min favorittfilm fra Asia. Sjekk også ut Chan-wook Parks hevntrilogi. Har lånt Saibogujiman kwenchana (I'm a Cyborg, But That's OK) på biblioteket nå. Lånte den mest pga. den morsomme tittelen før jeg oppdaget at det var Park som hadde regissert den. Er den noe bra?

Lenke til kommentar

Da må jeg få sett den i løpet av uka. Må bare se ferdig sesong 2 av Deadwood først ;)

 

Edit: Skolebiblioteket :love: Kan ikke stoppe å skryte av det. Lånte ikke mindre enn Saibogujiman kwenchana, Waltz With Bashir, Man on Wire, Death Race og Die Welle der i dag. I tillegg til alle sesongene av Deadwood i forrige uke. Er glad for at de også får inn nye filmer nesten med en gang de blir sluppet på DVD. Hvordan er Die Welle forresten. Bedre enn den amerikanske?

Endret av Olum
Lenke til kommentar

Om jeg ser JSA og I'm a Cyborg er jeg vel gjennom alt det kjente til Park (har sett hevntrilogien)? Er det andre, litt mindre kjente verkene hans noe å sjekke ut?

 

Edit: @Cyph: Regnet egentlig du hadde sett dem, men siden du ikke nevnte de, var jeg ikke sikker ;)

Edit2: Du har sett Mou gaan dou (Infernal Affairs) også regner jeg med. Ga den selv 8/10 og setter den mye høyere enn The Departed. Hvordan er oppfølgerne til den?

Endret av Olum
Lenke til kommentar
Er da bare et par måneder siden du så Oldboy, Cyph. Så jeg ville ikke tatt det som en selvfølge. ;) Du bør få med deg avslutningen også, selv om den er den svakeste.

 

Olum: Du bør sjekke ut hans bidrag i denne.

 

"From the Nightmares of 3 Horror Masters"

Notert ;)

 

@Olum

 

Du har ikke bedt om anbefalinger, men hvor godt bevandret er du i eldre asiastisk film? Kurosawa?

 

Har sett altfor lite. Ran og Schichinin no Samurai av Kurosawa og Ugetsu monogatari av Mizoguchi er de jeg kommer på i farta. Veit at de og Ozu er de "tre store" i eldre japansk film og må få sett mer av dem.

Endret av Olum
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...