Überadri Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Enda en morsom fil: Dude, Where's My Car? Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 (endret) Finnes det noen kule Viking filmer der ute? Ikke sånne filmer ala Pathfinder og Outlander, hvor de bruker Viking tiden og ødelegger den med romvesner og vikinger som ser ut som store monstre. Eneste filmen jeg har funnet som jeg ikke har sett er "The Vikings" fra 1958. 13th Warrior har jeg sett. Endret 14. juli 2009 av Svartasmeden Lenke til kommentar
Montag Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 (endret) Vel, den ultimate vikingfilmen har ennå ikke blitt laget. Det er i det store og hele ikke så veldig mye å skryte av innen denne sjangeren, men noen som er severdige er: Hrafninn flýgur - den kanskje foreløpig beste vikingfilmen, Beowulf & Grendel - en kjekk vri på Beowulfmyten, samt - dersom du er så heldig å få fatt i den - Den røde kappe. Ellers avventer jeg med stor spenning den kommende Valhalla Rising: Endret 14. juli 2009 av Montag Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 (endret) Ser etter filmer som tar for seg ensomhet og fortvilelse i storbyen. Kanskje noe som minner om Hamsuns Sult. Endret 14. juli 2009 av Infenso Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Vel, den ultimate vikingfilmen har ennå ikke blitt laget. Det er i det store og hele ikke så veldig mye å skryte av innen denne sjangeren, men noen som er severdige er: Hrafninn flýgur - den kanskje foreløpig beste vikingfilmen, Beowulf & Grendel - en kjekk vri på Beowulfmyten, samt - dersom du er så heldig å få fatt i den - Den røde kappe. Ellers avventer jeg med stor spenning den kommende Valhalla Rising: Beowulf and Grendel kjøpte jeg på Bluray her om dagen, og den var ekstrem kjedelig. Og jeg har et fobi mot filmer som ikke er engelsk, så denne Hrafninn flýgur, tror jeg dropper. Denne Valhalla Rising derrimot. Dette er en jeg lengter etter. Så jeg får vell vente på den. Lenke til kommentar
magnusbe Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Beowulf and Grendel kjøpte jeg på Bluray her om dagen, og den var ekstrem kjedelig. Og jeg har et fobi mot filmer som ikke er engelsk, så denne Hrafninn flýgur, tror jeg dropper. Wikipedia: Ein fobi (frå gresk φόβος (phobos), 'frykt' eller 'flukt') er ei ugrunna, sjukeleg angst for visse situasjonar, fenomen, dyr, ting eller liknande. Kanskje noko å jobba med? Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 (endret) Jeg regner med at alle har fått med seg at jeg har en dokumentar-periode gående, hvor jeg har tenkt å pløye gjennom de beste innenfor sjangeren. Jeg har følgende filmer på listen, men tar imot anbefalinger på virkelig gode dokumentarer: Bigger, Faster, Stronger* An Inconveniant Truth Up-serien Helvetica Dear Zachary Hoop Dreams Le peuple migrateur March of the Penguins Visions of Light Capturing the Friedmans Heima In the Shadow of the Moon Spellbound The Yes Men Endret 15. juli 2009 av Dorian Gray Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Her er noen: Walz with Bashir Paradise Lost: The Child Murders at Robin Hood Hills Nuit et brouillard Ônibus 174 Ett anständigt liv Det sociala arvet (og da må du vel også se Dom kallar oss mods) Lenke til kommentar
Pocketism Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Control Room (imdb) Taxi to the Dark Side (imdb) Enron: The Smartest Guys in the Room (imdb) Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Takker for forslag, jeg har sett Enron-filmen og den er blant de beste jeg har sett. Taxi to the Dark Side føyer seg rett opp på toppen av listen, jeg har hørt veldig mye bra om den. Walz with Bashir skal jeg se, rett og slett for Montags skyld. ^^ Lenke til kommentar
MPC Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 (endret) Control Room (imdb)Taxi to the Dark Side (imdb) Enron: The Smartest Guys in the Room (imdb) Ligner filmene der på Michael Moore sine dokumentar filmar? Eller som Tipton three aka The Road to Guantánamo dokumentaren? Endret 15. juli 2009 av MPC Lenke til kommentar
-Tord Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Hei! Er ikke en sånn filmperson, men liker å se noen i ny og ne. Noen som har noen "mainstream" drama/thrillere å anbefale? A lá Fight Club, American Beauty, the Usual suspects, the Prestige, V for Vendetta osv. Takk! Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 15. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2009 Se7en er filmen for deg, Tord. Lenke til kommentar
-Tord Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Se7en er filmen for deg, Tord. Takk! Flere forslag? Lenke til kommentar
Petoah Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Jeg regner med at alle har fått med seg at jeg har en dokumentar-periode gående, hvor jeg har tenkt å pløye gjennom de beste innenfor sjangeren. Jeg har følgende filmer på listen, men tar imot anbefalinger på virkelig gode dokumentarer:Bigger, Faster, Stronger* An Inconveniant Truth Up-serien Helvetica Dear Zachary Hoop Dreams Le peuple migrateur March of the Penguins Visions of Light Capturing the Friedmans Heima In the Shadow of the Moon Spellbound The Yes Men Hva med The Bridge? Lenke til kommentar
Kalinken Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Jeg ser etter verdens morsomste film. Filmer som Hangover, Superbad, Pineapple Express osv liker jeg. Har sett: Knocked Up Alt American Pie Forgetting Sarah Marshall Role Models Beerfest Club Dread Men jeg leter etter en som er enda morsommere, en du lo sykt av. Håper på svar. The 40 Year Old Virgin Lenke til kommentar
-Tord Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 American History X Takk for svar, har dog sett den før Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 (endret) Hey, jeg er på jakt etter en skrekkfilm. Jeg blir aldri skremt av skrekkfilmer for tiden. Jeg trenger noe skikkelig sprøtt og creepy. Altså, ikke bare blod og gørr, men type ånder og spøkelser som fucker seriøst opp. Seriøst grusomme ting som dukker opp i speil osv synes jeg er skummelt. Men jeg har aldri sett det blir gjort skikkelig på film. Så jeg trenger en skrekkfilm som er bare ekkel og nifs, helst ikke en film der det er fysisk vesen som kan drepes, men mer sånn åndelige og gjenferd-aktige greier. Hmm... Ut i fra hva jeg har hørt og lest så er filmen "poltergeist" noe slikt, men jeg er ikke sikker. Jeg har ikke fått sett den. Skal se den nå snart, bare for å se om det er noe for meg. I mellomtiden håper jeg noen skjønner hva jeg leter etter. Endret 16. juli 2009 av ikkespisgress Lenke til kommentar
Schneiderlin Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 The Shining og The Exorcist. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå