Gå til innhold

Anbefalingstråden: Trenger du filmanbefalinger? Spør her!


Xanman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg digger paranormale filmer, jeg har til nå sett:

The others

The messengers

The Orphanage

House on the haunted hill

Return to the house on haunted hill

The grudge

The Grudge 2

The ring

The ring 2

Hjemsøkt serien

Jeg kommer ikke på fler akuratt nå, men er det folk som vet om filmer som inneholder spøkelser :ph34r: ? The Haunting in connecticut ser ikke ut til å komme på kino rundt meg så...

Lenke til kommentar
Shutter (2004)

Tales of Terror

The Changeling (1980) Denne har jeg ikke sett selv enda.

Riget

Det har jeg, og den er knall. Andre du burde sjekke ut:

Poltergeist

The Shining

The Sixth Sense

Honogurai mizu no soko kara

Vault of Horror

 

Edit: Som Infenso nevner burde du absolutt prøve å få tak i Tales of Terror. Den er veldig skjelden, men til gjengjeld er det den skumleste filmen det er overhodet mulig å få tak i. Se den, så skjønner du hva jeg mener.

 

Edit 2: Her har du en smakebit så du vet hva du eventuelt begir deg ut på:

 

Se filmen hos Youtube

 

Edit 3: Det er forresten en 3 timer-lang film som inneholder 33 korte historier.

Endret av GoreGalore
Lenke til kommentar

Tusen takk for mange svar :) Jeg ser at en god del av dem er fra 1960-1990 tallet, og noen av dem er bra! Men er det noen nyere fra 2000 og nyere? Jeg liker den typen at de flytter inn i la oss si et hus eller noe så blir alt galt i det huset også! :D Tales of Terror så litt bra ut!

 

Takker for svar alle sammen.

Lenke til kommentar
(...) Jeg liker den typen at de flytter inn i la oss si et hus eller noe så blir alt galt i det huset også! :D (...)

Da må du virkelig se The Shining. Glem at den er fra 1980.

Hvorfor skal han glemme det? Det gjør da ikke filmen dårligere?

 

jeg elsker filmer som "300" osv...

 

 

forslag? ;o

Værsåsnill, bruker du uttrykket "osv", så nevn ihvertfall 2 filmer, for da kan vi sammenligne de mot hverandre, og sette opp en ca. filmtype du er etter. Å si "300 osv" blir som at jeg skulle sagt: "Jeg liker farger som blå osv, kan du anbefale en annen farge?"

Lenke til kommentar
snip

Takker for anbefalinger. Likte godt Viktor Tsoy og hans Kino.

 

Sjekk ut denne videoen fra filmen Zvezda (hva syntes du om denne?).

 

Musikken (utrolig bra forøvrig) er vel dog hentet fra Igla?

Tenkte å se Sokurovs Aleksandra til uken - har du sett den?

 

Ja, musikken til Kino er genialt og Tsoy var en geni på sin tid. Synd han døde.

 

Zvezda filmen er på lik linje med alle dissa hollywood filmene om WW2. Like bra om ikke bedre, hehe. Sangen er fra denne albumen: http://en.wikipedia.org/wiki/Gruppa_krovi .

 

Som sagt, så er jeg ikke helt fan av alle "new russian" filmene etter 2000 hehe, så har jeg ikke sett så mye på det heller. Men skal du se en bra film om Chechnya så burde du se Chistilishe: http://www.youtube.com/watch?v=N9_hoQCvKYk , ser som om du kan se hele på youtube hverfall :>

Lenke til kommentar
Jeg sa det fordi han ville ha filmer fra 2000 og nyere. Derfor ber jeg han om drite i den regelen sin, og se The Shining.

Takker! Ja hvis den er så bra som du presterer til å si, så skal jeg se den! :) Takk til dere begge! :)

 

Hadde for ikke lenge siden Rewatch på denne, har bestilt den på Blu-ray så nå skal jeg se den nok en gang, utrolig film!

Lenke til kommentar
Kan noen anbefale meg en film jeg skal se i kveld? Er ikke i humør for en "serriøs" film, så tenker det må være en komedie eller en skikkelig actionfilm. Hovedsaklig en film jeg ikke har sett, men dere får bare komme med forslag så kan jeg luke ut noen.

 

Takk takk. :)

Komedie: Hot Rod, The Hangover, The Breakfast Club, The Goonies.

Action: Shooter, Inside Man, Jurassic Park, Man On Fire.

Lenke til kommentar

Jeg tror Rural_Juror vant denne runden, og jeg kommer nok til å se The Hangover. :) Blir bare telesync, men sample'en så grei ut. :)

 

GoreGalore, hvis jeg ikke nylig hadde sett Shoot 'Em Up for andre gang, så hadde jeg nok sett den nå. Den er bare sinnsykt bra. :D

Endret av MagnusW
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...