Gå til innhold

Anbefalingstråden: Trenger du filmanbefalinger? Spør her!

Xanman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er en film jeg kommer til å sjekke ut, men den virker litt småklein.

Det jeg ser etter er kanskje litt mer ukjente og bortglemte perler. Har egentlig gitt opp norsk film for lenge siden, men vil gjerne få med meg det aller beste vi har å by på.

Endret av Infenso
Lenke til kommentar
Jeg trenger noen komedier. Har sett det meste av Apatow og kan si at jeg liker disse. "I Love You, Man" så jeg nylig. Hangover skal sees nå snart.

Disse filmene sier vel litt om hvilken humor jeg er ute etter. Har også sett "Duden". Få tips!

BUMP!

Lenke til kommentar
Det er en film jeg kommer til å sjekke ut, men den virker litt småklein.

Det jeg ser etter er kanskje litt mer ukjente og bortglemte perler. Har egentlig gitt opp norsk film for lenge siden, men vil gjerne få med meg det aller beste vi har å by på.

De Usynlige er noe av det aller beste moderne norske du kan få. Mark my words! :)

EDIT: Dette er så klart mitt syn.

Endret av Koffeinkanin
Lenke til kommentar
Anbefal meg noen norske filmer som faktisk er severdige.

Hei og hå, jeg er tilbake fra Hellas. Det var den første posten jeg så, gidder ikke bla 3 sider, så noen av filmene er garantert nevnt. Cun får ta seg av det litt eldre materialet, det er prosjektet mitt når jeg kommer tilbake til Trondheim.

Veiviseren - Jeg synes fortsatt det er en knallfilm, kanskje fordi jeg ikke kan klage på skuespillet, siden jeg ikke kan samisk.

Reprise - Tidenes norske film. L E T T H.

Elling - Jeg synes hele serien er fantastisk, ble ekstremt positivt overrasket over Mors Elling ved gjensyn. Hoppet fra 5/10 til 8/10.

Budbringeren - Fin liten sak du burde sjekke ut.

Eggs - Filmen er god, tempoet er tregt, men det har vel ikke noe å si for deg.

Telegrafisten - Husker ikke stort, men Bjørn Floberg som leading man er vel grunn nok til å sjekke ut, selv om det er hans mest atypiske rolle.

Mannen Som Elsket Yngve - En av de bedre norske filmene laget etter årtusenskiftet.

En Folkefiende - Litt ujevn, men absolutt severdig.

Jonny Vang - Yeah.

Insomnia - Knallfilm, og står ikke tilbake for den amerikanske remaken.

Kunsten Å Tenke Negativt - Den morsomste filmen lagd her i landet(bak L&G)?

Støv På Hjernen - Flott 50talls-komedie.

Ungdommens Råskap - Litt slitsom på utrykkssiden i lengden, men på innhold scorer den bra, selv om jeg ikke klarer å la være å tenke at noe av det må være konstruert.

Filmer som varierer i kvalitet, men har underholdningsverdi i store mengder: Lasse & Geir(tidenes #2 beste norske), Pelle og Proffen-filmene, Orions Belte,

Litt rykk og napp her, skummer bare gjennom nettet for kvelden før jeg lener meg tilbake med pils og dvd. Norske filmer du fint kan unngå:

50/50, De Usynlige, Lønsj, Mars & Venus, Schpaa, Respekt, Switch, Uro, Varg Veum - Tornerose.

Hei og hå, så rotete. Håper det hjalp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...