andre3028 Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Finnes det noen store høyepiske filmserier som kanskje er litt ukjent?Tenker på ting Som SW og Lotro (jadda, ikke ren filmserie) og sånt. Har du sjekket ut Evil Dead-serien? The Evil Dead, Evil Dead II, Army of Darkness. bra underholdning det Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Nei, det er sant.Men er det noen som kan anbefale lignende filmer som Saving Private Ryan? Krigsfilmer som ikke bare tårevåte historier (som f.eks. Pianisten), men en del god action, men ikke bygger bare på masse action heller?.En mellomting. Et annet eksempel er på en slik film er Enemy at the Gates. Black Hawk Down. For min del verdens beste krigsfilm. Det er kamper gjennom nesten hele filmen, men den er basert på en ekte historie og er ikke bare Hollywood-action. Lenke til kommentar
Gaarulf Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Finnes det noen store høyepiske filmserier som kanskje er litt ukjent?Tenker på ting Som SW og Lotro (jadda, ikke ren filmserie) og sånt. Har du sjekket ut Evil Dead-serien? The Evil Dead, Evil Dead II, Army of Darkness. bra underholdning det Høres ut som bra filmer, men dessverre er jeg livredd for skrekkfilmer. For å si det sånn : Jeg syntes oppriktig talt at Død Snø var dritskummel. Med episke filmer tenker jeg gjerne på filmserier med store universer og mye å sette seg inn i. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Gaarulf: Den første filmen, The Evil Dead, har noen skrekklementer, men er mest komedie. De to andre, Evil Dead II og Army Of Darkness, er 98% komedie. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 The Evil Dead er ganske mye skumlere enn Død Snø. Tror uansett ikke det var slike filmer du var ute etter. Lenke til kommentar
Spetz Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Gaarulf: Kommer ikke på noen episke film-serier bortsett fra SW og LOTR, men her er hvertfall en håndfull episke filmer. The Good, the Bad and the Ugly 2001: A Space Odyssey The Godfather Gladiator Lawrence of Arabia skal visst også være rimelig episk, men den har jeg desverre ikke sett. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 (endret) Gaarulf: Kommer ikke på noen episke film-serier bortsett fra SW og LOTR, men her er hvertfall en håndfull episke filmer. The Good, the Bad and the Ugly Den er jo i en trilogi da. A fistful of dollars (1964), For a few dollars more (1965), The good, the bad and the ugly (1966) Eller blir dette feil i forhold til filmserier? Endret 12. juni 2009 av CypheroN Lenke til kommentar
Spetz Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Ah, glemte de to andre ja, som jeg forøvring ikke har sett. Lenke til kommentar
Gaarulf Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Tenkte jeg skulle bruke ordet serier da det var større sannsynlighet at det var mer å sette seg inn i! Men skal sjekke ut The Good, the Bad and the Ugly! Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 The godfather er da vitterlig en trilogi Lenke til kommentar
Spetz Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 (endret) Det er den, men her er det samme tilfellet som med Dollar-serien, jeg har nemlig bare sett en tredjedel av trilogien. Gaarulf: Kos deg med GBU. Du kommer foresten til å forelske deg i slutten, garantert. Endret 12. juni 2009 av Spetz Lenke til kommentar
E.I. Lonoff Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Hvordan kan man si seg fornøyd med å se 1/3 av Godfather trioen? o.O Lenke til kommentar
spetwols Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Hei. Jeg elsker skrekk/thriller filmer fra 80 og 90 tallet. Typisk saanne filmer som : nowhere to run,double jeopardy osv. foreksempel serie morder,med barn osv saann som i double jeopardy handler om den lille ungen. noen og anbefale meg ? Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Ikke sett filmene du nevner, men kom på en 80talls-thriller jeg liker; The Hitcher (1986). Lenke til kommentar
Spetz Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Hvordan kan man si seg fornøyd med å se 1/3 av Godfather trioen? o.O Jeg er ikke fornøyd med det. Lenke til kommentar
Schneiderlin Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Hei. Jeg elsker skrekk/thriller filmer fra 80 og 90 tallet. Typisk saanne filmer som : nowhere to run,double jeopardy osv. foreksempel serie morder,med barn osv saann som i double jeopardy handler om den lille ungen.noen og anbefale meg ? The Burning (1981) skal visstnok være bra Lenke til kommentar
E.I. Lonoff Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Hvordan kan man si seg fornøyd med å se 1/3 av Godfather trioen? o.O Jeg er ikke fornøyd med det. Det var da enda godt.. Lenke til kommentar
MPC Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Kan nokon anbefale gode first contact filmer med aliens? Filmer som Contact Independence day Fire in the sky? Takker for alle svar Lenke til kommentar
Fløyelsbøtte Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 E.T. kanskje? Men den har du vel sett... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå