Gå til innhold

Anbefalingstråden: Trenger du filmanbefalinger? Spør her!


Xanman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan noen anbefale meg en film i samme stil som Dazed and Confused og Freaks And Geeks?

Bumper denne. Jeg er altså ute etter nostalgiske ungdomsfilmer (drama/komedie) med karakterer en kan identifisere seg med og kul musikk. Dazed And Confused er et perfekt eksempel. Jeg syntes American Graffiti virker veldig kul, noen som har sett den?

 

Edit: Jeg har forresten bestilt The Breakfast Club, og gleder meg veldig til å se den :)

Endret av GoreGalore
Lenke til kommentar
Kan noen anbefale meg en film i samme stil som Dazed and Confused og Freaks And Geeks?

Bumper denne. Jeg er altså ute etter nostalgiske ungdomsfilmer (drama/komedie) med karakterer en kan identifisere seg med og kul musikk. Dazed And Confused er et perfekt eksempel. Jeg syntes American Graffiti virker veldig kul, noen som har sett den?

 

Edit: Jeg har forresten bestilt The Breakfast Club, og gleder meg veldig til å se den :)

The Breakfast Club er en solid film. Sixteen Candles er litt i samme gata, men ikke helt på samme nivå. Den kan dog anbefales hvis du skulle like BC. Ellers har du jo Ferris Bueller's day off, som er skrevet og regissert av samme mannen som de to foregående. Også denne er verdt en titt.

 

Hvis du skulle driste deg over i et annet format er selvfølgelig også That '70s Show verdt å nevne, men det antar jeg du vet om allerede.

Lenke til kommentar

Jeg er ute etter en god Da Vinci Code / Angels & Demons. Okkulte mysterier avsløres, koder som må knekkes, film som graver i hemmeligholdt historie (kan for all del være fiktivt). Filmen må prioritere mystikk og atmosfære, gjerne mer "ektehet" og røff stil enn den perfekte hollywood-stilen i overnevnte filmer.

 

Shoot!

Lenke til kommentar
Jeg er ute etter en god Da Vinci Code / Angels & Demons. Okkulte mysterier avsløres, koder som må knekkes, film som graver i hemmeligholdt historie (kan for all del være fiktivt). Filmen må prioritere mystikk og atmosfære, gjerne mer "ektehet" og røff stil enn den perfekte hollywood-stilen i overnevnte filmer.

 

Shoot!

National Treasure 1 og 2...

Lenke til kommentar

Er på leit etter filmar so er lika klisjefylte og "romantiske" so Australia med Nicole Kidman og Hugh Jackman.

Nokon so har nokon forslag?

Har ein tendens til å styra unna sånne filmar, so er ikkje so bevandra i denna sjangeren.

 

Som de sikkert skjønnar, so er det ikkje eg so har tenkt å sjå filmane...

Lenke til kommentar
Jeg er ute etter en god Da Vinci Code / Angels & Demons. Okkulte mysterier avsløres, koder som må knekkes, film som graver i hemmeligholdt historie (kan for all del være fiktivt). Filmen må prioritere mystikk og atmosfære, gjerne mer "ektehet" og røff stil enn den perfekte hollywood-stilen i overnevnte filmer.

 

Kanskje In the Name of the Rose kan være noe for deg, en gammel barndomsfavoritt som det er lenge siden jeg har sett. Husker filmen som ganske stemningsfull.

Lenke til kommentar
Jeg er ute etter en god Da Vinci Code / Angels & Demons. Okkulte mysterier avsløres, koder som må knekkes, film som graver i hemmeligholdt historie (kan for all del være fiktivt). Filmen må prioritere mystikk og atmosfære, gjerne mer "ektehet" og røff stil enn den perfekte hollywood-stilen i overnevnte filmer.

 

Shoot!

Indiana Jones filmene

Sahara(God,that movie sucked)

Anbefaller serien Relic Hunters, som gikk på TvNorge noen år tilbake.

Den serien likte jeg.

Lenke til kommentar
Jeg er ute etter en god Da Vinci Code / Angels & Demons. Okkulte mysterier avsløres, koder som må knekkes, film som graver i hemmeligholdt historie (kan for all del være fiktivt). Filmen må prioritere mystikk og atmosfære, gjerne mer "ektehet" og røff stil enn den perfekte hollywood-stilen i overnevnte filmer.

 

Kanskje In the Name of the Rose kan være noe for deg, en gammel barndomsfavoritt som det er lenge siden jeg har sett. Husker filmen som ganske stemningsfull.

 

Ja, In The Name of The Rose er god, men den har jeg allerede sett. Den er et bra eksempel på hva jeg er ute etter.

Lenke til kommentar
REC (2007)

 

[rec] og Shutter.

 

 

REC funket bra, takk for tipset. ;)

 

 

Trenger en komedie denne helga, noen tips? :p

 

Role Models. Den var nice. :D

Men det var jo veldig vagt da.. en komedie.. :p Black Adder er fin britisk comedy som er jævlig bra..

The Big Lebowski er en all time favourite.

Ellers har jo bestandig Cohen brødrene fine innslag av komedie sånn generelt, men tBL er vel den beste... ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...