Schneiderlin Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 (endret) Hva med Election. Vet ikke om den er så lik de filmene du nevner, men er vel noe i samme retning. Jeg likte denne godt vertfall. Endret 17. mai 2009 av Cortese Lenke til kommentar
Schneiderlin Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 (endret) Har du sett Weird Sience? Eller Sixteen Candles skal visst være god Endret 17. mai 2009 av Cortese Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 17. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2009 Jeg regner med at orginalen til Hills Have Eyes er best? Remaken er vel ikke noe dårlig den heller, har ikke sett noen av de. Dette er et av de få tilfellene der remaken er best. Originalen er helt ok. Noen filmer som omhandler andre verdenskrig å anbefale? Der Untergang Anbefal meg en film i samme stil som Ferris Bueller's Day Off og The Breakfast Club ! Weird Science Dazed And Confused Fast Rimes At Ridgemont High Lenke til kommentar
Jonas2k Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Takk Cortese og GoreGalore, alle fire skal sjekkes ut. Kom gjerne med flere! Lenke til kommentar
Deluxus Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Filmene som hadde vert fint om noen hadde sakt til meg : Gangster film (Gjeng oppgjør å slik ( slik som get rich or die tryin) ) å Graffiti film( en gutt som netopp starter med det å blir bedre og bedre) Hadde fint om noen vett om noen slikke filmer TAKK =D Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 (endret) Synes generelt at WW2-filmer ikke er så gode i forhold til andre krigsfilmer. Favorittene er vel "Max Manus" og "Livet er herlig". Gangsterfilmer flyter det jo over av. Gudfaren-filmene. Goodfellas. The Departed. er noen gode. Gudfaren har mest "gjengoppgjør". EDIT: Og selvfølgelig Pulp Fiction. Endret 17. mai 2009 av Ozi Lenke til kommentar
magnusbe Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Filmene som hadde vert fint om noen hadde sakt til meg : Gangster film (Gjeng oppgjør å slik ( slik som get rich or die tryin) ) å Graffiti film( en gutt som netopp starter med det å blir bedre og bedre) Hadde fint om noen vett om noen slikke filmer TAKK =D Meiner du gangster som i mafia, eller som i gategjengar? Om det er det siste vil eg nemna Colors og Boyz in the Hood. Kjem berre på ein film med graffiti, Beat Street. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Om man mener gangstere som i hoodlums kan man slenge på Above The Rim, Higher Learning, Poetic Justice og Juice. Det er ikke rene gangsterfilmer, men alle filmene omhandler svarte personer og kriminalitet. Beat Street er ingen stjernefilm, men absolutt et kurant tidsfordriv. Videre ville jeg kanskje prøvd meg på Wildstyle. Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Gangster film (Gjeng oppgjør å slik ( slik som get rich or die tryin) ) Cidade de Deus Lenke til kommentar
E.I. Lonoff Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 "Filmer som omhandler svarte personer og kriminalitet." Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Yezzir. Higher Learning handler ikke om crips/bloods, men den inneholder fortsatt nok elementer fra 'gangsterfilmer' til at han vil finne den fornøyelig. Svarte mennesker, crime, hiphop, etc. Om det var det han var ute etter da, vel og merke. Lenke til kommentar
E.I. Lonoff Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Heisann! Trenger en CD med god filmmusikk som jeg kan lese til. Akkurat nå hører jeg på LOTR-soundtracket og igår gikk det i Amelie-soundtracket. Ellers liker jeg Tarrantino-soundtrackene. Vil at det skal være soundtrack fra en film eller filmserie, sånn som Reservoir Dogs har en egen CD med filmmusikk. Er så deilig, får liksom godføelsa fra filmen med musikken. F.eks. den scenen hbor Mr. Blonde torturerer den snuten og hører på gladrock. Episk. Vet at Bob_3 har noen fine forslag her..? Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Har jeg? Hvis jeg først skal høre på komponert filmmusikk går det bare i Morricone. Alle andre kan ta seg en bolle. Garden State-soundtracket er særdeles kost, det bør sjekkes ut. Utover det er jeg ingen filmmusikk-fanatiker. Sjekk ut Hans Zimmer, han har vel mye godt. Days Of Heaven-soundtracket er ganske ålreit. Skal du ha godt soundtrack fra tidligere nevnte gangsterfilmer derimot, kan jeg nok hjelpe. Lenke til kommentar
E.I. Lonoff Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Syns å huske at du hadde nevnt en kar serru (Morricone) men klarte ikke å finne det igjen, har store forventinger nå.. Days of Heaven skal sjekkes ut. Tusen takk. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Morricone er alfa omega innenfor filmmusikk. Sjekk ut Best Of-skiva, der er det bare godbiter. Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Du snakker om "A fistful of Film Music"? Den er veldig bra. De har den på Spotify og den inneholder godbiter fra Once upon a time in the west og -america, og Good,bad ugly. Ellers er jo soundtracket til Gudfaren og Lawrence of Arabia hva jeg vil kalle episk. Fordelen med slike samlinger er at du holder deg til ett tema, og ikke skifter fra Western til New york på 60-tallet mellom hver sang, slik ståa er med Ennios plate. Lenke til kommentar
E.I. Lonoff Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Var slike samlinger I had in mind. Takk. Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Morricone er nevnt, men ikke glem John Williams! Enormt flink komponist (Schindler's List, Harry Potter etc..) Full filmliste her: http://en.wikipedia.org/wiki/John_Williams Ellers har det jo vært noen fengende themes til diverse Bond-filmer opp igjennom Filmene som hadde vert fint om noen hadde sakt til meg : Gangster film (Gjeng oppgjør å slik ( slik som get rich or die tryin) ) å Graffiti film( en gutt som netopp starter med det å blir bedre og bedre) Hadde fint om noen vett om noen slikke filmer TAKK =D Prøv Izzat og Blodsbånd om du vil se norske filmer i sjangeren. Izzat passer beskrivelsen din best, men Blodsbånd er en bedre film. Lenke til kommentar
E.I. Lonoff Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Har hørt om Williams og Zimmer.. Tenkte mer sånn en hel film med forskjellig musikk.. Tarantino style liksom. Eller som CD-en til Amelie, en hel CD for filmen. John Williams trackene er jo mer èn sang for èn film. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå