Gå til innhold

Anbefalingstråden: Trenger du filmanbefalinger? Spør her!


Xanman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg regner med at orginalen til Hills Have Eyes er best? Remaken er vel ikke noe dårlig den heller, har ikke sett noen av de.

Dette er et av de få tilfellene der remaken er best. Originalen er helt ok.

 

Noen filmer som omhandler andre verdenskrig å anbefale?

Der Untergang

 

Anbefal meg en film i samme stil som Ferris Bueller's Day Off og The Breakfast Club !

Weird Science

Dazed And Confused

Fast Rimes At Ridgemont High

Lenke til kommentar

Filmene som hadde vert fint om noen hadde sakt til meg :

 

Gangster film (Gjeng oppgjør å slik ( slik som get rich or die tryin) )

 

å Graffiti film( en gutt som netopp starter med det å blir bedre og bedre)

 

Hadde fint om noen vett om noen slikke filmer

 

TAKK =D

Lenke til kommentar

Synes generelt at WW2-filmer ikke er så gode i forhold til andre krigsfilmer. Favorittene er vel "Max Manus" og "Livet er herlig".

 

Gangsterfilmer flyter det jo over av.

Gudfaren-filmene.

Goodfellas.

The Departed.

er noen gode. Gudfaren har mest "gjengoppgjør".

 

EDIT: Og selvfølgelig Pulp Fiction.

Endret av Ozi
Lenke til kommentar
Filmene som hadde vert fint om noen hadde sakt til meg :

 

Gangster film (Gjeng oppgjør å slik ( slik som get rich or die tryin) )

 

å Graffiti film( en gutt som netopp starter med det å blir bedre og bedre)

 

Hadde fint om noen vett om noen slikke filmer

 

TAKK =D

 

Meiner du gangster som i mafia, eller som i gategjengar? Om det er det siste vil eg nemna Colors og Boyz in the Hood.

 

Kjem berre på ein film med graffiti, Beat Street.

Lenke til kommentar

Heisann!

Trenger en CD med god filmmusikk som jeg kan lese til. Akkurat nå hører jeg på LOTR-soundtracket og igår gikk det i Amelie-soundtracket. Ellers liker jeg Tarrantino-soundtrackene. Vil at det skal være soundtrack fra en film eller filmserie, sånn som Reservoir Dogs har en egen CD med filmmusikk. Er så deilig, får liksom godføelsa fra filmen med musikken. F.eks. den scenen hbor Mr. Blonde torturerer den snuten og hører på gladrock. Episk.

Vet at Bob_3 har noen fine forslag her..? :)

Lenke til kommentar

Har jeg? Hvis jeg først skal høre på komponert filmmusikk går det bare i Morricone. Alle andre kan ta seg en bolle. Garden State-soundtracket er særdeles kost, det bør sjekkes ut. Utover det er jeg ingen filmmusikk-fanatiker. Sjekk ut Hans Zimmer, han har vel mye godt. Days Of Heaven-soundtracket er ganske ålreit.

 

Skal du ha godt soundtrack fra tidligere nevnte gangsterfilmer derimot, kan jeg nok hjelpe.

Lenke til kommentar

Du snakker om "A fistful of Film Music"? Den er veldig bra. De har den på Spotify og den inneholder godbiter fra Once upon a time in the west og -america, og Good,bad ugly.

 

Ellers er jo soundtracket til Gudfaren og Lawrence of Arabia hva jeg vil kalle episk. Fordelen med slike samlinger er at du holder deg til ett tema, og ikke skifter fra Western til New york på 60-tallet mellom hver sang, slik ståa er med Ennios plate.

Lenke til kommentar

Morricone er nevnt, men ikke glem John Williams! Enormt flink komponist (Schindler's List, Harry Potter etc..) Full filmliste her: http://en.wikipedia.org/wiki/John_Williams

 

Ellers har det jo vært noen fengende themes til diverse Bond-filmer opp igjennom :)

 

Filmene som hadde vert fint om noen hadde sakt til meg :

 

Gangster film (Gjeng oppgjør å slik ( slik som get rich or die tryin) )

 

å Graffiti film( en gutt som netopp starter med det å blir bedre og bedre)

 

Hadde fint om noen vett om noen slikke filmer

 

TAKK =D

Prøv Izzat og Blodsbånd om du vil se norske filmer i sjangeren. :) Izzat passer beskrivelsen din best, men Blodsbånd er en bedre film.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...