Gå til innhold

Anbefalingstråden: Trenger du filmanbefalinger? Spør her!


Xanman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som kan komme med noen anbefalinger når det gjelder skrekk filmer med Klovner i, vet at noen har anbefalt Clownhouse men klarte ikke finne den noe sted.

 

Tror noen nevnte det, men kan vel anbefale "The Funhouse". Tobe Hooper som står bak regien. Ganske underholdene film. Men kanskje litt vel mørk i bildet. Ikke like lett å få med seg hva som skjer.

Lenke til kommentar

Leiter etter noen gode filmer, som har følgende atmosfære i seg.

Lost in Translation (bar scenen)

The Shining (bar scenen)

 

Vet ikke om dere forstår dette, men den atmosfæren som er i disse filmene er noe jeg helt simpelt ELSKER :)

 

Vet heller ikke om andre måter å definere dette på :p

 

EDIT: eller filmer som har en typisk New-york stemning (Eyes wide shut).

 

Noen anbefalinger?

Endret av lolcopter
Lenke til kommentar
Tenkte vi kunne lage en tråd for alle anbefalingene, i stedet for å lage nye tråder hver gang noen trenger filmtips. Altså, hvis du trenger en anbefaling, bare spør her.

 

Jeg kan begynne: vet noen om noen bra skrekkfilmer som handler om ungdommer? Føler jeg har sett de fleste, men har lyst til å se flere.

 

(Kom gjerne med tips til ny tittel på tråden)

Disturbia, om du ikke har sett den da!

Lenke til kommentar

Jeg så nettopp Shawshank Redemption, og ønsker å se noe liknende eller like bra i dag. Sjanger er ikke så nøye, men ønsker ikke akkurat å se en komedie eller romanse. Thriller kan være ganske bra.

 

Det kan sikkert også være noe alla Along come the spider eller Kiss the girls, som jeg også har sett.

 

Nøkkelord: Fengsel, vennskap, mystisk, spenning, psykologi

Lenke til kommentar

Nja, de snakker mer enn de slåss. Men alt foregår i krigen liksom. Du kan også se Flags of our Fathers. Den har de beste slåssescenene og skildrer samme slag, bare skildret fra amerikanernes side. Filmene er spilt inn på samme sett. Det som er negativt med FouF er at det er kun den første tredelen hvor det er kamper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...