""" Skrevet 22. juli 2014 Del Skrevet 22. juli 2014 Det gjør du nok lurt i. Nå kan det for all del være at du ikke liker eldre filmer, men du skal ikke se bort i fra at du kan bli overrasket og finne noen som fort kan falle i smak. Rififi og Bob le Flambeur fra 50-tallet, The Pink Panther og The Italian Job fra 60-tallet, The Getaway, Charley Varrick, The Silent Partner og Le Cercle Rouge fra 70-tallet er de filmene jeg ville anbefalt som en start. Heistscenene i Rififi og Le Cercle Rouge (som har veldig mye til felles) er hinsides alt. Det er vel ikke veldig overdrevent å kalle de to for tidenes beste heistscener. De er så jævlig bra, og de to scenene alene er gode nok til at du burde bruke til sammen fire timer på disse. Heistscener blir ikke bedre. Noen nyere filmer au: Snatch Lock, Stock and Two Smoking Barrels The Usual Suspects Ocean's Eleven, Twelve og Thirteen Jackie Brown The Bank Job Fast Five Du sa ingen Jason Statham-filmer, men Snatch, Lock, Stock and Two Smoking Barrels og The Bank Job er alle veldig gode filmer, og om du ikke har sett de er det bare å kaste seg over de. De to første er moderne mesterverk. Og Fast Five virker nok som et jævlig rart valg, men den skiller seg veldig ut fra de tidligere Fast & Furious-filmene. Den oser av The Italian Job og Ocean's-trilogien, og bortsett fra karakterene så har den mer til felles med The Italian Job og Ocean's-trilogien enn de tidligere Fast & Furious-filmene. Veldig kul film, selv om den har sine feil og mangler. Litt for mye drama, og hverken karakterne eller skuespillerne er gode nok til å gjøre noe produktivt med det dramaet, men alt det andre gjør opp for det. Verdt en titt. Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 27. juli 2014 Del Skrevet 27. juli 2014 Blitt listet mye bra heistfilmer allerede. Om jeg skal tilføre noe til listen. Ikke verdensklasse filmer, men underholdende. Now You See Me The Art of the Steal Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 27. juli 2014 Del Skrevet 27. juli 2014 Jeg liker filmer som: Citizen X, Papillon, Frihetens regn, Last Picture Show og Midnight Express. Noen som tror de kan anbefale en film jeg kan like som har noe felles med de filmene jeg nevnte? Jeg liker folk som sliter og misliker glatte helter som redder verden og kopulerer med fotomodeller. Lenke til kommentar
ClarkGable Skrevet 28. juli 2014 Del Skrevet 28. juli 2014 (endret) Cool Hand Luke 1967. Birdman Of Alcatraz 1962. Hunger 2008. Det er noen muligheter. Endret 28. juli 2014 av ClarkGable 1 Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 28. juli 2014 Del Skrevet 28. juli 2014 Cool Hand Luke 1967. Birdman Of Alcatraz 1962. Hunger 2008. Det er noen muligheter. Har lest om dem nå og skaffet alle! Takk for interessante tips! 1 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 6. august 2014 Del Skrevet 6. august 2014 (endret) Er det noen filmer på netflix med spansk tale? Edit: Helst med noe mer enn bare drama. Endret 6. august 2014 av Tåkelur Lenke til kommentar
Nux Skrevet 11. august 2014 Del Skrevet 11. august 2014 (endret) Noen som kan anbefale Sci-fi filmer basert på kunnskap evt medisin, eller teknologi? Jeg har sett transcendenes, extracted, Inception og Mr.Nobody, og likte alle disse filmene veeldig godt Endret 11. august 2014 av Nux Lenke til kommentar
E.I. Lonoff Skrevet 11. august 2014 Del Skrevet 11. august 2014 Sci-fi basert på kunnsksap, medisin eller teknologi..? Vil ikke det si nesten alle sci-fi? Sjekk uansett ut Dark City. Awesome sauce! Lenke til kommentar
Formula90 Skrevet 15. august 2014 Del Skrevet 15. august 2014 Noe tips til politi filmer, amerikanske. noe som end of watch? Lenke til kommentar
ClarkGable Skrevet 15. august 2014 Del Skrevet 15. august 2014 Noe tips til politi filmer, amerikanske. noe som end of watch? Første filmen jeg tenkte på, var Training Day. (2001). 2 Lenke til kommentar
FrankZito Skrevet 16. august 2014 Del Skrevet 16. august 2014 Noe tips til politi filmer, amerikanske. noe som end of watch? Colors (1988) Dark Blue (2002) Narc (2002) Rampart (2011) Lenke til kommentar
Silfsurf Skrevet 20. august 2014 Del Skrevet 20. august 2014 Tenkte å ha filmkveld med noen venner til helga, og ønsker tips til noen gode komediefilmer av samme type humor som "We're the Millers", "Modern Family", "The Sitter", "22 jump street" for å nevne noen. Altså typen "klein humor". Er ellers interessert i gode psykologiske thriller som "The Jacket", "The Prestige", "Memento" eller en bare en vanlig spennende thriller som "Prisoners" Fyr løs og takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 21. august 2014 Del Skrevet 21. august 2014 Never Talk to Strangers vil jeg si er en psykologisk thriller, men om den ligner på de filmene vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm Skrevet 3. september 2014 Del Skrevet 3. september 2014 Japansk drama/ romantikk ? Filmer altså. Så "Soshite chichi ni naru/ Like father like son" og likte den veldig godt. Lenke til kommentar
ClarkGable Skrevet 4. september 2014 Del Skrevet 4. september 2014 Japansk drama/ romantikk ? Filmer altså. Så "Soshite chichi ni naru/ Like father like son" og likte den veldig godt. Så Departures, fra 2008, for litt siden. Den var veldig bra iallefall. Lenke til kommentar
""" Skrevet 6. september 2014 Del Skrevet 6. september 2014 Jeg er ute etter dritvoldelige og blodige westernfilmer. Jo mer vold, blod og faenskap, jo bedre. Kjør på med anbefalinger, folkens. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm Skrevet 7. september 2014 Del Skrevet 7. september 2014 Japansk drama/ romantikk ? Filmer altså. Så "Soshite chichi ni naru/ Like father like son" og likte den veldig godt. Så Departures, fra 2008, for litt siden. Den var veldig bra iallefall. Takk for anbefalingen. Likte filmen veldig godt. Lenke til kommentar
""" Skrevet 7. september 2014 Del Skrevet 7. september 2014 Japansk drama/ romantikk ? Filmer altså. Så "Soshite chichi ni naru/ Like father like son" og likte den veldig godt. Så Departures, fra 2008, for litt siden. Den var veldig bra iallefall. Takk for anbefalingen. Likte filmen veldig godt. Du kan jo prøve deg på Dolls au. Jeg har et inntrykk av at den er litt for artsy for en del folk, men det er en ganske lettspist film og visuelt er den ut av en annen verden. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm Skrevet 7. september 2014 Del Skrevet 7. september 2014 Japansk drama/ romantikk ? Filmer altså. Så "Soshite chichi ni naru/ Like father like son" og likte den veldig godt. Så Departures, fra 2008, for litt siden. Den var veldig bra iallefall. Takk for anbefalingen. Likte filmen veldig godt. Du kan jo prøve deg på Dolls au. Jeg har et inntrykk av at den er litt for artsy for en del folk, men det er en ganske lettspist film og visuelt er den ut av en annen verden. takk for anbefalingen. kom gjerne med flere Lenke til kommentar
E.I. Lonoff Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 (endret) Jeg er ute etter dritvoldelige og blodige westernfilmer. Jo mer vold, blod og faenskap, jo bedre. Kjør på med anbefalinger, folkens. Veit det er ei bok og du vil ha film, men lest Blood Meridian av Cormac McCarthy? You are in for a treat, my friend. Endret 8. september 2014 av E.I. Lonoff Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå