Gå til innhold

Anbefalingstråden: Trenger du filmanbefalinger? Spør her!

Xanman

Anbefalte innlegg

Noen som har noen tips til gode kortfilmer? La oss si 35, +/- 5 minutter. Veldig gjerne horror, noe inspirert av enten giallo eller noir, eller sci-fi, men da helst noe annet enn standard sci-fi action, som vi blir servert alt for ofte. Kom med tips!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som har noen tips til gode kortfilmer? La oss si 35, +/- 5 minutter. Sjangere jeg er itneressert i akkurat nå:

Horror

Giallo

Noir

Sci-fi, men da helst noe annet enn standard sci-fi-action, som vi blir servert alt for ofte. Kom med tips!

Ingen som har noen anbefalinger her? 30-45 minutter lange filmer.

Lenke til kommentar

Ingen som har noen anbefalinger her? 30-45 minutter lange filmer.

http://www.imdb.com/title/tt0212579/

"At a New Millennium Eve party Blackadder and Baldrick test their new time machine and ping pong through history encountering famous characters and changing events rather alarmingly...."

Kortfilm basert på serien. De bruker en fake timemachine, som tilfeldigvis fungerer.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Tips til bra "Grindhouse" filmer, lignende Death Proof?

Alle er ikke "grindhouse", men hvor Tarantino fikk mesteparten av sin inspirasjon for Death Proof.
Bullitt (1968)
Vanishing Point (1971)
Dirty Mary Crazy Larry (1974)
The Man from Hong Kong (1975)
Convoy (1978)
Endret av Venerable
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Trenger tips til filmer som man helst ikke bør vite noe om før man ser de. Altså det er umulig å fortelle noe særlig om hva filmen handler om uten å avsløre for mye. Eksempler på slike filmer:

The Game (1997)

The Man from Earth (2007)

Fight Club (1999)

The Cabin in the Woods (2012)

Donnie Darko (2001)

Det er ikke nødvendigvis bare en plot-twist, men hele plottet er mystisk og eskalerende.

Noen tips?

Lenke til kommentar

Plottet på en del av disse er vel ganske kjente, men bra.

Inception ,Seven, Memento, Shutter Island, ,Vanilla Sky, Oldboy(2003), The Usual Suspects, The Sixth Sence,12 Monkeys, Reservoir dogs,,American Psyco.

Mindre kjente:

Unbreakable(2000), Hide and Seek (2005), Adaptation(2002), The Recruit(2003), Lucky number slevin(2006),In The House(2012)

Mest Innviklet/forvirrende plot/storyline: Kiss Kiss Bang Bang.

Endret av ClarkGable
Lenke til kommentar

Trenger tips til filmer som man helst ikke bør vite noe om før man ser de. Altså det er umulig å fortelle noe særlig om hva filmen handler om uten å avsløre for mye. Eksempler på slike filmer:

The Game (1997)

Fight Club (1999)

Donnie Darko (2001)

Det er ikke nødvendigvis bare en plot-twist, men hele plottet er mystisk og eskalerende.

Noen tips?

Memento

Oldboy

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Vet ikke hvor mange ganger jeg har nevnt denne filmen i denne tråden, men ser at filmen faktisk ligger på youtube nå. Tror jammen jeg skal se den selv igjen.

Mind Game (2004) - http://www.youtube.com/watch?v=XzQTttuWSQA

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vet ikke hvor mange ganger jeg har nevnt denne filmen i denne tråden, men ser at filmen faktisk ligger på youtube nå. Tror jammen jeg skal se den selv igjen.

Mind Game (2004) - http://www.youtube.com/watch?v=XzQTttuWSQA

Hvor mange ganger har jeg ikke sett etter lister med topprangerte filmer på Imdb, bare for å oppdage at det er noe fra Japan som ingen har hørt om og som er komplett uforståelig.

Lenke til kommentar

The Game (1997)

Fight Club (1999)

Donnie Darko (2001)

Noen tips?

Har du sett Cloud Atlas?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...