Gå til innhold

Anbefalingstråden: Trenger du filmanbefalinger? Spør her!

Xanman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som kan anbefale filmer fra programmet til Filmfest Oslo, som foregår nå til helga?

Jeg skal hvertfall se Holy Motors og The Place Beyond the Pines.

Har ikke undersøkt programmet så veldig nøye, men kunne godt tenke meg å se hvertfall Broken, Hitchcock og Spise sove dø også, men tror det må nok bli ved en senere anledning.

Styr unna Cloud Atlas og Safety Not Guaranteed, de er ræva.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Og liker man Indiana Jones kan man fint se kremfilmer som High Road to China, Romancing the Stone, The Jewel of the Nile, King Solomon's Mines (1985) og Allan Quatermain and the Lost City of Gold, samt King Solomon's Mines (1937), King Solomon's Mines (1950), Journey to the Center of the Earth (1959), Sinbad, the Sailor, The 7th Voyage of Sinbad, The Golden Voyage of Sinbad, Sinbad and the Eye of the Tiger og Sinbad of the Seven Seas.

Noe er nok for spesielt interesserte, men det er mye fett og finne der, ass. Jeg digger alt og kjenner at jeg må ta meg en eventyruke snart, hvor jeg kan titte på et lass av gamle, gode adventure-filmer.

Lenke til kommentar

Nei er faktisk ikke så glad i Indiana Jones. den første er grei, men ikke akkurat det jeg leter etter. Knowing er en lignende film jeg ser etter. Et slags problem/gåte/småkonspirasjon som skal løses. "Da Vinci Code" og "Angels & Demons" kan også nevnes. De bør helst være litt nye, 2000<, hvert fall 1990<.

Endret av diskus123
Lenke til kommentar

Noen som har tips til relativt mørke filmer, gjerne svarte komedier, med mennesker som står utenfor samfunnet? Tenker på filmen av typen "Withnail & I", "Trainspotting", "Barfly" og "Fear and loathing in Las Vegas".

Lenke til kommentar

Noen som har tips til relativt mørke filmer, gjerne svarte komedier, med mennesker som står utenfor samfunnet? Tenker på filmen av typen "Withnail & I", "Trainspotting", "Barfly" og "Fear and loathing in Las Vegas".

Har du sett Requiem for a Dream?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...