Gå til innhold

Anbefalingstråden: Trenger du filmanbefalinger? Spør her!


Xanman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

taxi driver ofc!

 

om jeg husker riktig tror jeg også den koreanske filmen "a bittersweet life" passer til det du spør om

 

Har sett Taxi Driver, men skal undersøke den andre der.

 

Høres ut som Ghost Dog: The Way of the Samurai (1999) er noe for deg

En av mine favorittfilmer

 

Den har jeg trygt plassert på watchlisten min. Jeg liker også film noir. For øyeblikket ser jeg på L'armée des ombres (1969). Melville har fler veldig bra filmer.

Lenke til kommentar

Tips til bra bankran filmer?

 

Har allerede sett: Inside Man, Dog Day Afternoon, The Town, Heat, Public Enemies, The Bank Job, Firewall, Nokas, 44 Minutes, Reservoir Dogs, Chaos, The Italian Job, (The Dark Knight)

 

Skal se: Ocean's filmene, Point Break, Ran (serien)

 

Er sikkert flere jeg har sett som jeg ikke kommer på nå, men kom med tips! :)

Lenke til kommentar

Er det noen flere skandinaviske motstands filmer der ute ?

Har sett: Max Manus, Flammen & Citronen, Hvidsten Gruppen

Er ikke skandinavisk, men Zwartboek er veldig bra. Nederland = close enough. Den er litt mer krevende å følge enn Max Manus.

Tips til noen gode moderne sci-fi filmer?

Plan 9 From Outer Space.

Endret av Irrelevant
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vil ikke tro en film fra -59 regnes som moderne.

Men den er så bra og så forut for sin tid at det veier opp for at den er over 50 år gammel. :) Spesialeffektene er selvfølgelig utdaterte, men de var state of the art i 1959 og hadde vært akseptable i blockbustere til ut på 70-tallet. Det beste er likevel dialogen og skuespillet, og plottet er genialt.

Endret av Irrelevant
Lenke til kommentar

Kanskje jeg også burde sjekke ut Plan 9.

 

Ja, det burde du. Men du burde ta en runde med sci-fi-klassikere fra 50- og 60-tallet. Sinnsykt mye fett å oppdage, både av de store produksjonene og b-filmene. Og da er det også greit å overse scores fra IMDB, for det er egentlig det samme om filmen har 8 eller 2, for der er det mye gull uansett. Invasion of the Body Snatchers har 7,9 på IMDB; og er latterlig fet. The Astro-Zombies har 2,7 på IMDB, og er latterlig fet. I tillegg får du sett JÆVLIG mye fete posters, i motsetning til hva vi får servert nå om dagen. Det gjelder generelt eldre film. Postere fra 1920-1989 er jævlig mye fetere enn hva man har fått servert i etterkant. Men det gjelder SPESIELT for sci-fi og horror. Her er det en del jævlig kule postere: http://www.cinemacom.com/50s-sci-fi-BEST.html

 

Denne listen er jo grei for og få en liten oversikt over eldre sci-fi: http://www.imdb.com/list/Wvzw2LRdZsQ/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...