Gå til innhold

Anbefalingstråden: Trenger du filmanbefalinger? Spør her!

Xanman

Anbefalte innlegg

Hva heter filmen der det er disse to "sniperne". Mitt ute i ørkenen i ett fremmed land, og er på oppdrag for usa. Det er lastebiler som kommer, også skyter de på disse lastebilene(?).

MEN DETTE SKJER I BEGYNNELSEN AV FILMEN.

Feil tråd. Men tror det er snakk om the shooter

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-1432

Jeg digger thus trenger skrekkfilmer av den atmosfæriske typen. Den som fokuserer på stemning og forstyrrende skrekk, ikke sånne boo-scares. Kombiner det sammens med at jeg elsker

Insidious, Silent Hill og Skjult, hvilken film kan du gi meg da?

Jeg så nettopp Sinister her en kveld, og syntes den var creepy som bare det.

Lenke til kommentar

Sjekk ut flere filmer fra Lars Von Trier og Gaspar Noé, slik som Melancholia og Enter the Void. Jeg kan også sterkt anbefale Mr. Nobody.

Enter the Void. Syk film og hadde ikke akuratt den beste følelsen igjennom den.

Så Enter the Void i går. Var veldig bra. Traff blink. :thumbup:

• Ukonvensjonell historiefortelling
  • Unik kamerateknikk
  • Gjennomgående dyster stemning
  • Enkelte svært ekle scener
  • Vakre sekvenser
  • Mye sex og nakne kvinnekropper

Endret av Irrelevant
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Sjekk ut Dogtooth og Alps av Giorgos Lanthimos. Førstnevnte spesielt er en svært god film, og definitivt ukonvensjonell.

Dogtooth var også veldig bra, selv om den ikke passa helt til det jeg søkte etter, slik jeg hadde tenkt. Tradisjonell historieoppbygging og filming, men historien var helt spesiell. Kikka tilbake på noen scener etter jeg var ferdig med filmen, og forstod mer da. Er nok verdt å se en andre gang fullt.

Både Dogtooth og Enter the Void er blant favorittfilmene mine.

Har igjen å se Alps, men jeg ønsker forslag til flere filmer som gjøre et eller annet filmatisk utradisjonelt.

Har sett alle filmene til Lars von Trier fra og med Idioterne forresten.

Lenke til kommentar

Er End of Watch (2012) verdt å se?

Så den for litt siden og ble litt overrasket.

Det er en klassisk hollywood politi, action, kompis-film. To politikadetter, litt action, litt humor, litt drama.

Men: Den går over mange år, og den er fortalt i på en veldig nøktern dokumentar-aktig, realistisk måte. Alt liksom filmet av hovedpersonene selv med små HD-kameraer, akkurat som i hvertfall to andre filmer fra ifjor; Project X og Chronicle. Dette har tydeligvis spredt seg fra skrekkfilm (blairwitch) til andre genrer. På en måte ganske interresant, realistisk, til tider underholdende. Men satt igjen etter filmen med et litt hva-så-inntrykk. Det ingen ekstraordinær historie, ingen fantasiske actionscener, heller ikke topp drama eller humor.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Noen rolige hjertevarmere med en dose komikk? Noe ala In Bruges, Garden State, Fanboys, Up osv? Altså dramaer som engasjerer, har hjerte og ikke er helsvarte.

Gjerne tilgjengelig på Netflix (en av de), men ikke noe must.

Nå har ikke jeg Netflix men Moneyball bør sjekkes ut.

The Damned United (2009) Om du liker fotball

Milk (2008) Her gjør Penn en fantastisk rolle.

Brothers (2009) Anbefales varmt, sterkt krigsdrama.

Lenke til kommentar

Leter etter en litt spesiell type film. Jeg liker godt filmer med ganske isolerte hovedpersoner, eller som i hvert fall har en "ensom ulv"-personlighet og/eller gjør ting på egenhånd.

Eventuelt filmer der hovedpersonene enten er kaldhjertede eller ordknappe.

Gjerne med et kriminelt tilsnitt, men det er ikke en nødvendighet.

Filmer jeg har likt veldig godt: Le Samouraï, Léon, Drive, Dollars-trilogien etc. Liker også TV-serien Dexter.

Har riktignok sett ganske mange filmer av denne typen, men jeg er åpen for flere. Noen som kommer på noe?

Endret av Albertini Grab Your Panini
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...