MKej Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 Hva heter filmen der det er disse to "sniperne". Mitt ute i ørkenen i ett fremmed land, og er på oppdrag for usa. Det er lastebiler som kommer, også skyter de på disse lastebilene(?). MEN DETTE SKJER I BEGYNNELSEN AV FILMEN. Feil tråd. Men tror det er snakk om the shooter Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 2. februar 2013 Del Skrevet 2. februar 2013 Jeg digger thus trenger skrekkfilmer av den atmosfæriske typen. Den som fokuserer på stemning og forstyrrende skrekk, ikke sånne boo-scares. Kombiner det sammens med at jeg elsker Insidious, Silent Hill og Skjult, hvilken film kan du gi meg da? Jeg så nettopp Sinister her en kveld, og syntes den var creepy som bare det. Lenke til kommentar
Irrelevant Skrevet 4. februar 2013 Del Skrevet 4. februar 2013 (endret) Sjekk ut flere filmer fra Lars Von Trier og Gaspar Noé, slik som Melancholia og Enter the Void. Jeg kan også sterkt anbefale Mr. Nobody. Enter the Void. Syk film og hadde ikke akuratt den beste følelsen igjennom den. Så Enter the Void i går. Var veldig bra. Traff blink. Ukonvensjonell historiefortelling Unik kamerateknikk Gjennomgående dyster stemning Enkelte svært ekle scener Vakre sekvenser Mye sex og nakne kvinnekropper Endret 5. februar 2013 av Irrelevant 3 Lenke til kommentar
Irrelevant Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 Sjekk ut Dogtooth og Alps av Giorgos Lanthimos. Førstnevnte spesielt er en svært god film, og definitivt ukonvensjonell. Dogtooth var også veldig bra, selv om den ikke passa helt til det jeg søkte etter, slik jeg hadde tenkt. Tradisjonell historieoppbygging og filming, men historien var helt spesiell. Kikka tilbake på noen scener etter jeg var ferdig med filmen, og forstod mer da. Er nok verdt å se en andre gang fullt. Både Dogtooth og Enter the Void er blant favorittfilmene mine. Har igjen å se Alps, men jeg ønsker forslag til flere filmer som gjøre et eller annet filmatisk utradisjonelt. Har sett alle filmene til Lars von Trier fra og med Idioterne forresten. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 Jeg har litt lyst til å se JCVD basert på monologen jeg så et klipp av en gang. Anbefales? Lenke til kommentar
""" Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 Jepp. Kanonfilm, og den 6 minutter lange scenen hvor JCVD prater er latterlig bra. Oscarmateriale. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 Meget bra film som overrasket stort. Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 Jeg har litt lyst til å se JCVD basert på monologen jeg så et klipp av en gang. Anbefales? Ja. Fet film. Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 Fet, liten dokumentar om folk som driver med svindel: Takk for tips Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 Takk for tips Sjekk også ut de andre dokumentarne til Vice, hvis du likte den der. Mye interessant og kult! Lenke til kommentar
fredderen Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 Noen action/sci-fi/fantasy anbefalinger av det som ligger på Netflix? Har tilgang til den norske og amerikanske netflixen. Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 9. februar 2013 Del Skrevet 9. februar 2013 Noen action/sci-fi/fantasy anbefalinger av det som ligger på Netflix? Moon (2009). 1 Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 9. februar 2013 Del Skrevet 9. februar 2013 Er End of Watch (2012) verdt å se? Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 9. februar 2013 Del Skrevet 9. februar 2013 Er End of Watch (2012) verdt å se? Så den for litt siden og ble litt overrasket. Det er en klassisk hollywood politi, action, kompis-film. To politikadetter, litt action, litt humor, litt drama. Men: Den går over mange år, og den er fortalt i på en veldig nøktern dokumentar-aktig, realistisk måte. Alt liksom filmet av hovedpersonene selv med små HD-kameraer, akkurat som i hvertfall to andre filmer fra ifjor; Project X og Chronicle. Dette har tydeligvis spredt seg fra skrekkfilm (blairwitch) til andre genrer. På en måte ganske interresant, realistisk, til tider underholdende. Men satt igjen etter filmen med et litt hva-så-inntrykk. Det ingen ekstraordinær historie, ingen fantasiske actionscener, heller ikke topp drama eller humor. 1 Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 9. februar 2013 Del Skrevet 9. februar 2013 Helt ok film, men ikke spesielt mye mer enn det. Lenke til kommentar
DexterMorgan Skrevet 9. februar 2013 Del Skrevet 9. februar 2013 Forslag til noen gode feelgood filmer? Noe som f.eks. the intouchables. Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 9. februar 2013 Del Skrevet 9. februar 2013 Er End of Watch (2012) verdt å se? Ja, den er dritfet. Lenke til kommentar
Thommesen Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 Noen rolige hjertevarmere med en dose komikk? Noe ala In Bruges, Garden State, Fanboys, Up osv? Altså dramaer som engasjerer, har hjerte og ikke er helsvarte. Gjerne tilgjengelig på Netflix (en av de), men ikke noe must. Lenke til kommentar
Schneiderlin Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 Noen rolige hjertevarmere med en dose komikk? Noe ala In Bruges, Garden State, Fanboys, Up osv? Altså dramaer som engasjerer, har hjerte og ikke er helsvarte. Gjerne tilgjengelig på Netflix (en av de), men ikke noe must. Nå har ikke jeg Netflix men Moneyball bør sjekkes ut. The Damned United (2009) Om du liker fotball Milk (2008) Her gjør Penn en fantastisk rolle. Brothers (2009) Anbefales varmt, sterkt krigsdrama. Lenke til kommentar
Albertini Grab Your Panini Skrevet 17. februar 2013 Del Skrevet 17. februar 2013 (endret) Leter etter en litt spesiell type film. Jeg liker godt filmer med ganske isolerte hovedpersoner, eller som i hvert fall har en "ensom ulv"-personlighet og/eller gjør ting på egenhånd. Eventuelt filmer der hovedpersonene enten er kaldhjertede eller ordknappe. Gjerne med et kriminelt tilsnitt, men det er ikke en nødvendighet. Filmer jeg har likt veldig godt: Le Samouraï, Léon, Drive, Dollars-trilogien etc. Liker også TV-serien Dexter. Har riktignok sett ganske mange filmer av denne typen, men jeg er åpen for flere. Noen som kommer på noe? Endret 17. februar 2013 av Albertini Grab Your Panini Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå