Gå til innhold

Anbefalingstråden: Trenger du filmanbefalinger? Spør her!


Xanman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Exorcist, The Omen, Constantine, Emily Rose osv. Jeg digger dem.

Vet dere om noen andre religiøse eller kristne skrekkfilmer? Har dere favoritter? Bildet under viser "Sinister" som blir sluppet ut i Mars og er regissert av mannen bak Emily Rose og

The Day The Earth Stood Still, gi applaus for Scott Derrickson (som ikke er her)

post-289062-0-00449500-1358535425_thumb.jpg

Endret av Epic Score
Lenke til kommentar

*bump*

-The Dirty Dozen (1967)

-Kelly's Heroes (1970)

-The Great Escape (1963)

-The Bridge on the River Kwai (1957)

 

The Guns of Navarone (1961) og Stalingrad (1993) syns ikke jeg er så bra, men de er annerkjent for å være gode WWII filmer.

 

Andre kjente jeg ikke har sett:

-The Devil's Brigade (1968)

-The Inglorious Bastards (1978) aka. Quel maledetto treno blindato

 

Sjekk gjerne også The Mercenaries (1968) aka. Dark of the Sun selv om den ikke er WWII så er nazi-folk involvert.

Endret av Venerable
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei! Er det noen som kan anbefale noen filmer, helst action med solide slossescener? Gjerne scener som scena med Jason Statham i The Expendables, på basketballbanen. Selve historien er ikke så viktig. The Raid: Redemption likte jeg godt, Shoot 'em Up også. Gjerne noe lignende. Både med og uten våpen.

 

Takker på forhånd for svar. :)

 

https://www.youtube.com/watch?v=XGG7Qt_pEBY

Endret av notalive
Lenke til kommentar

Hei! Er det noen som kan anbefale noen filmer, helst action med solide slossescener? Gjerne scener som scena med Jason Statham i The Expendables, på basketballbanen. Selve historien er ikke så viktig. The Raid: Redemption likte jeg godt, Shoot 'em Up også. Gjerne noe lignende. Både med og uten våpen.

-Crows Zero (2007) Se trailer her, er bare dårlige versjoner på youtube: http://www.nipponcin...lers/crows-zero

-Ong-bak (2003)

-Taken (2008)

 

Tips til bra dokumentarer om motorsykkelgjenger (som Hell's Angels og Bandidos)? Gjerne nordiske, men andre nasjonaliteter funker også fint.

NRK Brennpunkt hadde en del fokus på Hell's Angels for noen år tilbake. Laget et par greie reportasjer på i hvert fall godt over 1 time til sammen. Husker ikke helt. Du finner de nok her: http://www.nrk.no/br...t/broderskapet/

Lenke til kommentar

The Reaping (2007) er en skrekkfilm med utgangspunkt i de ti bibelske landeplager.

 

Edit: Kan jo dra med et par til når jeg først poster.

 

End of Days (1999), en film med Arnold vs alt faen. Også kan jeg jo nevne en film som i tillegg til å være en skrekkfilm med bibelske undertoner også er en fantastisk bra film, Roman Polanskis Rosemary's Baby (1968) må sees.

Endret av Labraxas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...