Gå til innhold

Anbefalingstråden: Trenger du filmanbefalinger? Spør her!


Xanman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommer ikke på noen spesielle, men de fleste filmer omhandler jo personlige verdier i noe omfang.. Hvor "dypt" tenker du? Har jo sånne som American history X eller Trainspotting..

Etiske verdier er jo greit å rote rundt i etter å ha sett AHX..

EDIT: Og moralske og politiske for den saks skyld..

Endret av akad3m1x
Lenke til kommentar
Kommer ikke på noen spesielle, men de fleste filmer omhandler jo personlige verdier i noe omfang.. Hvor "dypt" tenker du? Har jo sånne som American history X eller Trainspotting..

Etiske verdier er jo greit å rote rundt i etter å ha sett AHX..

EDIT: Og moralske og politiske for den saks skyld..

 

 

Verdier? Personlige verdier? Se Gudfaren. Familien står i sentrum. Skrev om det på tentamen i dag btw, temaet var "personal values".

 

Okei. Takk. Jo, vi har samme tema.

Lenke til kommentar
Okei, nå har det seg slik at jeg plutselig fikk lyst til å kose meg med en film i kveld. Fikk gode tips til dokumentarer sist jeg henvendte meg til dere, så jeg prøver igjen.

 

Denne gangen er det dog ikke dokumentarer som jeg er ute etter, jeg vil se en koselig og bra laget film. Jeg er veldig skeptisk til det meste av film og bruker sjeldent tid på slikt, men jeg har endel titler som jeg liker veldig godt, og mange jeg ikke kan forstå at folk ser på engang. Så jeg lister opp noen av mine yndlings filmer også "utfordrer" jeg dere til å anbefale meg en film dere tror ville falt i smak.

 

Jeremiah Johnson

Four Rooms

Dollar filmene

When Nietzsche Wept

Hang'Em High

Pulp Fiction

Jackie Brown

Grindhouse

Natural Born Killers

De hensynsløse (Reservoir Dogs)

Fear and Loathin in Las Vegas

Lawrence of Arabia

 

Det er vell sånn omtrent disse jeg synes er filmer verdt å se mer enn en gang. Typisk min smak kan man vell si. Sikkert noen jeg har glemt også.

 

Fant forresten en dokumentar om India på 6 deler her i skuffen nå som jeg tror dere skal gjøre godt for å utkonkurrere med et film forslag. :)

 

Siden du liker Tarantino, tror jeg du vil like In Bruges, Léon og A History of Violence. Sjekk også ut Guy Ritchies Lock, Stock and two Smoking Barrels og Snatch.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...