petasi Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 Leter etter en bra feelgood film. Også vil jeg gjerne se flere bra skandinaviske filmer. Svenske eller danske, har vel sett de fleste norske. http://www.imdb.com/title/tt1675434/ Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 (endret) Noe lignende Natural Born Killers? Quentin Tarantino på syre. Endret 17. november 2012 av KaiYoi Lenke til kommentar
Smaak Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 Fra Sverige er Det sjunde inseglet, Jungfrukällan og Thriller - en grym film er nok mine favoritter. Tre mildt sagt glimrende filmer.Kan sikkert sjekka ut enda mer av Ingmar Bergman og, som står for de to første jeg nevner. Fra danmark er I Kina Spiser de HUnd, Pusher trilogien, Adams æbler og Nattevagten glimrende. Den første er dessverre farlig oversett. SInnsykt bra film! Vel, alle jeg har nevnt nå er helt konge. Takk, takk! Mye å sjekke ut. La den rette komme inn (svensk spess vampyrfilm) Pusher-trilogien (dansk narko/krim) Broen (svenskdansk krim-serie) Melancholia(absurd drama av danske Lars von Trier) Takk, har dog sett Broen og Melancholia. Og Kopps Ganske lenge siden da. Tillsammans. En fantastisk svensk komedie fra 90-tallet. Utspiller seg på 60-70 tallet, og handler om et kollektiv med en blanding av mange forskjellige mennesker. Filmen inneholder tragedie, spenning og humor. Vil dog allikevel kalle den for en feel-good film Edit: Legger oss til den svenske "Populär musik från Vittula" Har hørt om Tillsammans, får vel se den da. Takker. Cops Kopps er en bra svensk komedie, om du ikke har sett den Edit: Takk, Banksy Lenke til kommentar
Smaak Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 http://www.imdb.com/title/tt1675434/ Takk, skal sjekke den ut. Lenke til kommentar
aleksanderro Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 Har dere noen gode realistiske action filmer å anbefale med litt dyster stemning? Altså ikke action der pistolen har et magasin med 100 skudd og helten kan løpe igjennom kuleregn etter kuleregn uten å aldri bli truffet. Lenke til kommentar
Schneiderlin Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 Har dere noen gode realistiske action filmer å anbefale med litt dyster stemning? Altså ikke action der pistolen har et magasin med 100 skudd og helten kan løpe igjennom kuleregn etter kuleregn uten å aldri bli truffet. Heat (1995) med den mest realistiske skytescenen ever. Collateral (2004) er også sykt god. Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 21. november 2012 Del Skrevet 21. november 2012 Noen greie filmer som handler om det engelske språket og viktigheten av å lære seg og bruke det? Lenke til kommentar
aleksanderro Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 Heat (1995) med den mest realistiske skytescenen ever. Collateral (2004) er også sykt god. Takk, skal sjekke ut de to filmene nærmere. Vet dere om enda flere filmer så bare rop ut. Lenke til kommentar
Lars26 Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 The Departed, syke skyte scener og sykt realistisk. 1 Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 The Departed. Seconded! Lenke til kommentar
Schneiderlin Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 The Departed, syke skyte scener og sykt realistisk. Trodde den het Infernal Affairs? Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 Noen greie filmer som handler om det engelske språket og viktigheten av å lære seg og bruke det? Jeg tror du må utdype denne litt. Hvilken sjanger tenker du? Drama? Det finnes mange gode drama om mennesker som kommer til engelsktalende land uten å kunne engelsk. Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 Jeg trenger ikke lenger. Skulle finne en film som handler om språket engelsk til eksamen, men nå har jeg hatt eksamen. Lenke til kommentar
aa123 Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 Noen som er noen gode forslag til special forces, CIA, Undercover, FBI filmer?(f.eks. "Body of lies") Sett de fleste, men fyr på med forslag:) Lenke til kommentar
mushi Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 Jeg får besøk av broren min og dama hans i morgen. Trenger en film vi kan se. Jeg har sett alle de normalt populære filmene som er gode. Hun likte ikke grøssere eller skrekkfilmer. Broren min er nerd. Noen som har tips? Jeg er helt blank. Virker som han hintet til en komedie. Ikke noe som krever teksting. Lenke til kommentar
aa123 Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 (endret) 21 jump street, Hot rod, Good luck chuck, napoleon dynamite, thank you for smoking, Crazy Stupid love, 40 year old virgin. Disse liker hvertfall jeg best! Endret 23. november 2012 av aa123 1 Lenke til kommentar
mushi Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 21 jump street, Hot rod, Good luck chuck, napoleon dynamite, thank you for smoking, Crazy Stupid love, 40 year old virgin. Disse liker hvertfall jeg best! Jeg har sett alle Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 Noen som vet om noen bra historiske filmer? slik som Braveheart eller Alexsander? Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 (endret) Noen som vet om noen bra historiske filmer? slik som Braveheart eller Alexsander? Ikke helt min greie men etter et raskt google søk så fant jeg dette: http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20090206181659AA5YTfJ Urk! den linken fungerte vist ikke. søkte på Braveheart and Alexsander type of movies. Endret 24. november 2012 av Enceladus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå