Gå til innhold

Anbefalingstråden: Trenger du filmanbefalinger? Spør her!


Xanman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Okei, nå har det seg slik at jeg plutselig fikk lyst til å kose meg med en film i kveld. Fikk gode tips til dokumentarer sist jeg henvendte meg til dere, så jeg prøver igjen.

 

Denne gangen er det dog ikke dokumentarer som jeg er ute etter, jeg vil se en koselig og bra laget film. Jeg er veldig skeptisk til det meste av film og bruker sjeldent tid på slikt, men jeg har endel titler som jeg liker veldig godt, og mange jeg ikke kan forstå at folk ser på engang. Så jeg lister opp noen av mine yndlings filmer også "utfordrer" jeg dere til å anbefale meg en film dere tror ville falt i smak.

 

Jeremiah Johnson

Four Rooms

Dollar filmene

When Nietzsche Wept

Hang'Em High

Pulp Fiction

Jackie Brown

Grindhouse

Natural Born Killers

De hensynsløse (Reservoir Dogs)

Fear and Loathin in Las Vegas

Lawrence of Arabia

 

Det er vell sånn omtrent disse jeg synes er filmer verdt å se mer enn en gang. Typisk min smak kan man vell si. Sikkert noen jeg har glemt også.

 

Fant forresten en dokumentar om India på 6 deler her i skuffen nå som jeg tror dere skal gjøre godt for å utkonkurrere med et film forslag. :)

Endret av Mirzá_Rezá_Kirmán
Lenke til kommentar

Jeg er spesielt opptatt av og glad i havet. Selv om mange ser på The Perfect Storm som en skikkelig drittfilm, elsker jeg den. Nå trenger jeg anbefalinger til filmer om fiskere (ikke de som drar på en fisketur, men de som gjerne er mange uker ute på sjøen om gangen), stormer (ikke tornadoer og slikt som skjer på land) og andre ting som er relevant for havet. Filmer som Jaws og marinefilmer er ikke det jeg ser etter. Alle sjangere er velkomne, men foretrekker drama/spenning og katastrofefilmer i anbefalingene.

Lenke til kommentar
Gone Fishin'(ja,titlen skrives sånn) med Danny Glover og Joe Pesci. Komedie med katastofiske følger. :)

 

Den så litt artig ut. Foregår det meste av handlingen på havet? Det er egentlig det jeg mest er ute etter. En film hvor handlingen mainly er på havet.

 

Titanic, høhø

 

Om jeg ikke hadde sett den før, hadde det der egentlig vært et veldig godt tips. Filmer om båter som synker, grunnstøter eller kommer ut for andre ulykker, er også ønsket.

Lenke til kommentar
Trenger filmtips til en feel-good film, der du sitter igjen med en skikkelig god følelse etter å ha sett den.

Noe alla' Slumdog Millionaire

 

Digger Across the universe, men fikk ikke med meg om du hadde sett den enda, hvis ikke så bør du gjør det kjære! ;)

Lenke til kommentar
Om jeg ikke hadde sett den før, hadde det der egentlig vært et veldig godt tips. Filmer om båter som synker, grunnstøter eller kommer ut for andre ulykker, er også ønsket.

Jeg er også ute etter en film som handler om en båt som går under, ubåt som synker, fly som har krasjet på en øde øy etc.

 

Digger filmer med mye spenning hvor de så og si er helt hjelpeløse!

Filmer jeg allerede har sett innenfor denne "sjangeren" som jeg vil anbefale til dere:

 

Deep Blue Sea

Titanic

(... og Lost Sesong 1!)

Endret av FredrikH
Lenke til kommentar
Hva med the panic in needle park? Er den verdt å se?

 

Jeg syntes den var dritbra. Ganske traurig film, men den er verd å se bare pga. Pacinos skuespill. Ikke at hele filmen viler bare på den prestasjonen.

 

Den gjorde stort inntrykk på meg ihvertfall.

Endret av salamiking
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...