Gå til innhold

Anbefalingstråden: Trenger du filmanbefalinger? Spør her!

Xanman

Anbefalte innlegg

A Bittersweet Life, The Chaser, I Saw the Devil, Ajeossi, The Vengeance Trilogy, Memories of Murder, Joint Security Area, Public Enemy (Gonggongui jeog), Mother (krim, men uansett a gætt.) anbefales. Storkoser meg under alle disse. Memories of Murder, The Vengeance Trilogy og The Chaser er mine favoritter, men alt er dritbra i mine øyne.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Koreansk film suger vanligvis i forhold til hollywood, men det er et par filmer som skiller seg ut.

Fnis! Jeg er veldig interessert i å høre hvilke Sør-Koreanske filmer du har sett, og hva slags filmer du vanligvis liker, siden du synes Koreansk film suger i forhold til Hollywood-film.

Har dere sett alle de koreanske dramaene som er ute og går? Forferdelige.

Har du sett alle de amerikanske dramaene som er ute og går? Eller alle de spansktalende dramaene? Eller de japanske dramaene, osv.? Forferdelige. Alle land og steder har en god del dritt innenfor serier, filmer og alt annet.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Koreansk film suger vanligvis i forhold til hollywood, men det er et par filmer som skiller seg ut.

Fnis! Jeg er veldig interessert i å høre hvilke Sør-Koreanske filmer du har sett, og hva slags filmer du vanligvis liker, siden du synes Koreansk film suger i forhold til Hollywood-film.

Har dere sett alle de koreanske dramaene som er ute og går? Forferdelige.

Har du sett alle de amerikanske dramaene som er ute og går? Eller alle de spansktalende dramaene? Eller de japanske dramaene, osv.? Forferdelige. Alle land og steder har en god del dritt innenfor serier, filmer og alt annet.

Jeg har sett et par gode sør-koreanske action/thriller filmer, og de er Oldboy, I saw the devil, Sympathy for lady vengeance og et par andre som jeg ikke husker navnet på, fordi de var på koreansk. Jeg har sett et par kjærlighetsdramaer og har venner som digger det. Må si at de fleste dramaene som ikke er thriller eller action ligner svært mye på hverandre (det gjør også amerikanske, men koreanske dramaer ligner på hverandre på en måte jeg ikke liker).

Jeg liker stort sett alle sjangre fra Superbad til The good, the bad and the ugly

Lenke til kommentar

Ok. Og hva gjør at de Sør-Koreanske filmene du har sett suger i forhold til Hollywood-filmer?

Er ingen stor fan av drama-seriene selv, men drama-filmer kommer det en del veldig bra av der i fra. Spring, Summer, Fall, Winter…and Spring står fremdeles som tidenes beste drama her i huset, og er intet mindre enn perfekt. A Brand New Life er jævlig fantastisk osv. Men men, folk får like det de liker. Kjipt å diskutere dette a gætt.

Lenke til kommentar

De er så klisjefylte og handler ofte om en rik mann/kvinne som forelsker seg i en fattig mann/kvinne, eller om at datteren i familien er slitsom å håndtere. Språket gjør at koreansk drama ikke passer inn i manuset, men passer bedre i thriller/action. Koreansk gjør drama-filmene søtere og mer forfengelig enn det filmen egentlig er.

Men nå har ikke jeg sett alle koreanske dramaer, men basert på de få koreanske dramaene jeg har sett og hørt om, så er ikke koreansk drama noe jeg liker. Derimot er thrillere og actionfilmene veldig gode.

Lenke til kommentar

SIkkert, men jeg sliter fremdeles veldig med å se hva som gjør filmer som Spring, Summer, Fall, Winter…and Spring, A Brand New Life, 3-Iron, Samaria og sikkert fler jeg ikke kommer på, dårligere enn dramaer fra andre land. De er hverken søtere eller mer forfengelig enn dramaer fra Frankrike, USA, Spania og Norge

Man skal være godt blåst om man ikke ser kvalitetene til f.eks Spring, Summer, Fall, Winter…and Spring og 3-Iron, uavhengig om man liker de eller ei.

Lenke til kommentar

Jeg elsker My Sassy Girl, men jeg skjønner fint at den ikke er for alle. Men sjekk ut Save the Green Planet!, Attack the Gas Station og Marrying the Mafia I og II, om du ikke har gjort det. Meget gode filmer. SPesielt Save the Green Planet! er jævlig herlig. Morsom, spennende og jævlig sjarmerende.

Lenke til kommentar

Forslag til BRA ww2 filmer? Eksempler på filmer jeg likte godt: saving private ryan, letter from Iwo Jima, enemy at the gate (ikke aller beste, men..), har flere, men kom ikke på flere for øyeblikket..

Mest mulig action. :)

Foreslo Defiance og Valkyrie sist du spurte om dette, vet ikke om du så de men. Der Untergang er jo en av de beste WW2 filmene fra 2000-tallet spør du meg,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...