Gå til innhold

Anbefalingstråden: Trenger du filmanbefalinger? Spør her!

Xanman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ser etter film jeg

krigsfilmer som band og brothers som det ikke er mye snakking og kjedelig dritt, men kanskje litt komedie i den, og litte granne hard treninger og sånt sånn jeg ikke kjeder meg og krig i blant

LIKTE IKKE letter from iwo jimo, mye snakking og kjedelig dritt

action: Likte Thor veldig bra.. ellers liker jeg filmer som fast five, kanskje litt skyting og VELDIG bra handling / eller bra tyveri filmer + figthing

drama; trist handling om en GUTT som har problemer hjemme eler no sånt, den må være bra

og andre filmer dere syns er bra.. helst krigsfilmer i moderne tid men 2. verdenskrigs filmer og andre krig etter den tid er ok

Lenke til kommentar

Etterspør heller dette i denne tråden: Anbefalingstråden: Trenger du filmanbefalinger? Spør her!

Du kan også ta en kikk i, og følge med på, denne tråden: Mini- anmeldelse av den siste filmen du så

Krigsfilmer: Du må uten tvil se Rambo- filmene (husk aldersgrense!). Dessuten kan du se Hot Shot 1 og 2. 2- eren er en parodi på Rambo. Hysterisk :)

Når det gjelder action er det mye å ta av. Her må du bare spør i de andre trådene.

Forøvrig et godt tips å ikke bruke "mye prating" som et argument på at en film er kjedelig. De verste folka i de nevnte trådene kommer til å tre laptoppen din nedover halsen din hvis du kommer med slike utsagn ;)

Lenke til kommentar

trenger filmer som det ikke er MYE snakking men som er DRIT bra

alt fra 2. verdens krig til alieninvasion

fighting, DRIT RÅ drama film, action, helst moderne tids krig film, alien invasion, romvesen greier f.esk apollo eller andre filmer com on

Lenke til kommentar

ser etter film jeg

krigsfilmer som band og brothers som det ikke er mye snakking og kjedelig dritt, men kanskje litt komedie i den, og litte granne hard treninger og sånt sånn jeg ikke kjeder meg og krig i blant

LIKTE IKKE letter from iwo jimo, mye snakking og kjedelig dritt

action: Likte Thor veldig bra.. ellers liker jeg filmer som fast five, kanskje litt skyting og VELDIG bra handling / eller bra tyveri filmer + figthing

drama; trist handling om en GUTT som har problemer hjemme eler no sånt, den må være bra

og andre filmer dere syns er bra.. helst krigsfilmer i moderne tid men 2. verdenskrigs filmer og andre krig etter den tid er ok

Full Metal jacket er en krigs film med trening i den første delen, og krig resten, mye komsike scener også. Ekstrem bra film, men det er vell litt snakking i den også så den vil du vell ikke like heller.

Så har du jo også Flags of Our Fathers, Saving Privat Ryan som er gode krigsfilmer

Letters from Iwo Jima er jo en film med "VELDIG bra handling" og en av de beste krigsfilmene jeg har sett, og vist du ikke likte den kan det være vannskelig og anbefale noe til deg. :p

Bør vell sjekke ut hjernedøde action filmer ala Van Damme filmer osv.. Kanskje noe for deg? :)

Lenke til kommentar

Noen som har noen tips til gode eventyrfilmer? Bare komme med litt forskjellige filmer innenfor sjangeren. Samme om det er eventyrfilmer ala Indiana Jones, Pirates of the Caribbean, Stardust eller The Princess Bride eller hva faen. Kom igjen, gutter og jenter!

Lenke til kommentar

Noen som har noen tips til gode eventyrfilmer? Bare komme med litt forskjellige filmer innenfor sjangeren. Samme om det er eventyrfilmer ala Indiana Jones, Pirates of the Caribbean, Stardust eller The Princess Bride eller hva faen. Kom igjen, gutter og jenter!

Mix av adventure/fantasy.

-Princess Mononoke (1997)

-Spirited Away (2001)

-My Neighbor Totoro (1988)

-Castle in the Sky (1986)

-Nausicaä of the Valley of the Wind (1984)

-Howl's Moving Castle (2004)

-Ponyo (2008)

-Pan's Labyrinth (2006)

-Hellboy II: The Golden Army (2008)

-The Goonies (1985)

-Serenity (2005)

-The Good, the Bad and the Ugly (1966)

-The Good, the Bad, the Weird (2008)

Lenke til kommentar

Heisann.. Først og fremst, flott tråd, og folk har bra smak! (Y)

Det jeg lurte på var, kan noe anbefale meg film med forskjellige sjangere + handling som er noen lunde samme?

Action;

Skal være spennende og se på, og at jeg ikke kjeder meg. For eksempel var Fast Five god film i mine øyne.

Drama;

Liker film som handler om gutt på 14-18 år har problemer hjemme, og ender opp med at han havner i dårlige miljøer (liker ikke at vedkommende begynner å f.eks kutte seg.. Kan selvfølgelig være f.eks at gutten har problemer andre steder eller no sånt..

Komedie;

Filmer som man garantert får en god latter av, for eksempel Life of Brian og Paul.

Krig;

Likte spesielt Band of Brothers, og filmer som Platoon, likte ikke Jarhead og Letter from Iwo Jima, da det er overdrevet med sextanker på den først nevnte, og kjedelig med den andre jeg nevnte.

Andre filmer dere syns jeg burde se? F.eks figthing og sånt? Kom med tips, og jeg gidder ikke å se på filmer som er VELDIG lite kjent og at filmen er laget i f.eks 1960 tallet..

Filmen må være laget i 1970 tallet og oppover.

Takk for meg.

Endret av vodkish
Lenke til kommentar

Det jeg lurte på var, kan noe anbefale meg film med forskjellige sjangere + handling som er noen lunde samme?

Action;

Skal være spennende og se på, og at jeg ikke kjeder meg. For eksempel var Fast Five god film i mine øyne.

Drama;

Liker film som handler om gutt på 14-18 år har problemer hjemme, og ender opp med at han havner i dårlige miljøer (liker ikke at vedkommende begynner å f.eks kutte seg.. Kan selvfølgelig være f.eks at gutten har problemer andre steder eller no sånt..

Komedie;

Filmer som man garantert får en god latter av, for eksempel Life of Brian og Paul.

Krig;

Likte spesielt Band of Brothers, og filmer som Platoon, likte ikke Jarhead og Letter from Iwo Jima, da det er overdrevet med sextanker på den først nevnte, og kjedelig med den andre jeg nevnte.

Andre filmer dere syns jeg burde se? F.eks figthing og sånt? Kom med tips, og jeg gidder ikke å se på filmer som er VELDIG lite kjent og at filmen er laget i f.eks 1960 tallet..

Takk for meg.

Action;

Taken, Unknown, The Rock, Face/Off, Speed, True Lies, The Fugitive, Training Day

Drama;

Boy A, Paranoid Park, This is Britain, The Dreamers, The Reader

Komedie;

Date Night, Knocked Up, Superbad, Pineapple Express, Tropic Thunder, Monty Python and the Holy Grail, Easy A, Dinner for Schmucks, Shaun of the Dead, Hot Fuzz

Krig;

The Pacific, Saving Private Ryan, We Were Soldiers, Windtalkers, The Hurt Locker, Apocalypse Now, The Deer Hunter, Life is Beautiful, Defiance, Valkyrie, Enemy at the Gates, Rescue Dawn.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Action;

Drama;

Komedie;

Krig;

Takk for meg.

Action;

Taken, Unknown, The Rock, Face/Off, Speed, True Lies, The Fugitive, Training Day

Drama;

Boy A, Paranoid Park, This is Britain, The Dreamers, The Reader

Komedie;

Date Night, Knocked Up, Superbad, Pineapple Express, Tropic Thunder, Monty Python and the Holy Grail, Easy A, Dinner for Schmucks, Shaun of the Dead, Hot Fuzz

Krig;

The Pacific, Saving Private Ryan, We Were Soldiers, Windtalkers, The Hurt Locker, Apocalypse Now, The Deer Hunter, Life is Beautiful, Defiance, Valkyrie, Enemy at the Gates, Rescue Dawn.

Takker.

Et par er notert! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...