Gå til innhold

Anbefalingstråden: Trenger du filmanbefalinger? Spør her!

Xanman

Anbefalte innlegg

jeg kan ikke få sagt det nok, se på the divide. skikkelig despo thrilla lagd på gamlemåten.

så til meg: jeg lurer bare på om det er laget noen filmer som uno og izzat i norge i nyere tid? ikke hodejegerene btw.

Hva med Uro ?

Nice :D Takk

Flere?

Hva med denne: http://www.imdb.com/title/tt0899216/

Har ikke fått sett den selv men husker reklamen gikk mye på tv da den var ny.

Wow den så rimelig unik ut takk for tips.

jeg liker åssen det alltid er noen norske på imdb som skryter filmen opp i skyene. haha, også grammatikken da

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som kan anbefale meg noen gode asiatiske filmer fra nyere tid? noe ala Internal affairs, husker ikke helt hva filmen het, men den lange slåss-scenen..

Infernal Affairs, ikke Internal :) Lang scene med en hammer? Antar du tenker på Oldboy?

-Ichi the Killer (2001) - Ganske spesiell og ekstrem film. Vanskelig å kategorisere. Hvis du likte denne har regissøren Takashi Miike VELDIG mange andre filmer jeg og kan anbefale.

-Memories of Murder (2003) - Perfekt thriller

-The Chaser (2008) - Thriller

-A Bittersweet Life (2005) - Action/Thriller

-Battle Royale (2000) - Action/thriller

-Blue Spring (2001) - Drama/thriller

-Ping Pong (2002) - Komedie

-University of Laughs (2004) - Komedie

-Shaolin Soccer (2001) - Komedie

-J.S.A.: Joint Security Area (2000) - Krig/drama

-Ong-bak (2003) - Kampsport

-Shutter (2004/II) - Horror

Har ikke sett Mother (2008) og The Man from Nowhere (2010), men er ganske sikker på at de og er verdt en titt.

Endret av Venerable
Lenke til kommentar

Hei,

jeg trenger noen tips til skumle - og helst nye - skrekkfilmer. Jeg så Insidious her en dag, og den var bra, men jeg tåler langt mer skrekk.

The Orphanage

The Strangers

The Ring

The Silence of the Lambs

The Descent

The Exorcist

Saw

Shutter (2004)

Hatchet

Drag Me to Hell

Trick 'r Treat

Låt den rätte komma in

Let Me In

Frailty

Joy Ride

I Spit on Your Grave

Wrong Turn

Vacancy

Identity

The Hills Have Eyes

Enjoy...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Boyz n the Hood (1991) er knall film om du ikke allerede har sett den.

Så den for et par dager siden. Genial film.

Noen som har tips til liknende filmer?

Syns Fresh (1994) var ganske kul. En unggutt i ghettoen som skal ta hevn på en narkodealer som ligger med søsteren. Høres kanskje ikke så spennende ut, men ideen ligger i at gutten spiller mye sjakk med sin alkoholiserte far (Samuel L. Jackson) og bruker strategiene fra sjakkspillet i den virkelige verden. Ganske finurlig til tider.

Av andre "hood flicks" bør du også se New Jack City (1991) som regnes som en klassiker i den kategorien.

Kan også legge til Colors, og 187 (1997). Colors omhandler to politimenn og konflikten mellom Crips og Bloods. 187 handler om en lærer som jobber ved en skole i L.A. Sikkert i Watts eller Compton elns. Ved første øyekast virker denne som en veldig typisk film om elever som har det vanskelig på grunn av miljøet de vokser opp i, men tro meg, den er ikke det. Jeg ble veldig positivt overrasket over den. Veldig kul sluttscene også.

Endret av RastaXP
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...