Gå til innhold

Anbefalingstråden: Trenger du filmanbefalinger? Spør her!

Xanman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke sett The Grey eller THe Courier, tilføyer dem til listen. Har sett Monsters, syns den var helt grei, men beveget seg litt treigt fra tid til annen. Ikke noe jeg gidder se en gang til, men underholdende var den i det minste.

The Orphanage har jeg hatt i hylla lenge, kjøpte den på tilbud en gang men fikk aldri sett den. Får se om jeg kan få sett den til uka. The Others har jeg også sett, syns den var utrolig kul.

Takker igjen!

Lenke til kommentar

Reiser hjemover for påsken i morgen, hadde vært greit å ha noen filmer å se på, siden jeg blir stuck med en forferdelig dårlig laptop. Er åpen for det meste, så lenge det er underholdende. Noen bedre science fiction-filmer hadde vært greit, og noen gode skrekkfilmer hadde vært moro, filmer som ikke nødvendigvis forventer at man blir skremt av høye smell og sjokk, men med en ekkel atmosfære? Om du fatter hva jeg mener.

Er som sagt åpen for det meste, så lenge det ikke er drama. Kjedelig kjedelig drama.

Onibaba. Glimrende japansk film fra 1964.

Nosferatu, eine Symphonie des Grauens. Glimrende tysk film fra 1922.

Faust - Eine deutsche Volkssage. Glimrende tysk film fra 1926.

Das Cabinet des Dr. Caligari. Glimrende tysk film fra 1920.

Vampyr. Glimrende tysk film fra 1932.

Bride of Frankenstein. Glimrende amerikansk filmfra 1935.

Mye gammelt, men veldig, veldig, veldig gode filmer. Og det er ingen billige triks for å skremme deg, kun fantastisk atmosfære.

Lenke til kommentar

Elsker meg noen gamle filmer, har allerede sett Dr. Caligari og Nosferatu, sistnevnte er lett en av mine absolutte favoritter. Faust og Bride of Frankenstein har vært på må-se-listen min lenge, men har ikke funnet tid til å se dem. Takk for påminnelsen!

Lenke til kommentar

Lurer på om noen kunne anbefalt meg en film eller to i samme stil som Fracture, Oldboy, Seven og The Usual Suspects, altså filmer hvor hovedpersonen har tenkt igjennom og planlagt alt, og på den måten lurer alle. Overraskende slutt er et stort pluss. Det skader heller ikke med en veldig karismatisk og noe rar hovedperson, noe ala Patrick Jane fra The Mentalist.

Takker for svar...

Lenke til kommentar

Lurer på om noen kunne anbefalt meg en film eller to i samme stil som Fracture, Oldboy, Seven og The Usual Suspects, altså filmer hvor hovedpersonen har tenkt igjennom og planlagt alt, og på den måten lurer alle. Overraskende slutt er et stort pluss. Det skader heller ikke med en veldig karismatisk og noe rar hovedperson, noe ala Patrick Jane fra The Mentalist.

Takker for svar...

The Game

Primal Fear

The Prestige

The Illusionist

En til så klart, April Fool's Day ;)

Lenke til kommentar

Noen som kan ambefale meg en god action film? med litt skyting eller explosjoner

killer elite

highlander

day and knight

mission impossible ghost protocol

tropas du elite

terminator 3

the divide

speed

broken arrow

The Replacement Killers

eraser

Takker :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...