FlinkeFreddy Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 127 hours foregår på samme plass. Ikke i et rom, men det er vel det samme? 1 Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Kjempeforslag! Tusen hjertelig takk til alle. Lenke til kommentar
Pettersenper Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 (endret) EDIT Endret 11. januar 2012 av Pettersenper Lenke til kommentar
Schneiderlin Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Filmer der handlingen foregår i nesten bare ett rom? Eller filmer som er / ser ut som en eneste lang tagning? Har sett 12 Angry Men (1957), Rope (1948) og The Sunset Limited (2011). Noen jeg har missa? Buried. The Disappearance of Alice Creed er også for det meste i ett rom. Lenke til kommentar
Analmeth Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Filmer som foregår i storbyer, gjerne ofte om natten? Blade Runner, Taxi Driver, Sin City, Lost in Translation er eksempler. Gjerne noen litt mer obskure. Lenke til kommentar
madsc90 Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 V for Vendetta? Og om filmer som holder seg innenfor et begrenset område: The Terminal? Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Jeg har nylig sett Touching the Void, Nordwand og Discovery-serien Everest: Beyond the Limit, og nå er jeg desperat etter mer klatrestoff! Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 film som handler om virkelighetsforvrengelse/forstyrrelse typ a beatiful mind, butterfly effekt og memento? 1 Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 film som handler om virkelighetsforvrengelse/forstyrrelse typ a beatiful mind, butterfly effekt og memento? Jacob's Ladder (1990) Twelve Monkeys (1995) Sphere (1998) Don't Look Now (1973) Source Code (2011) The Game (1997) 1 Lenke til kommentar
DexterMorgan Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 (endret) Finnes det noen flere filmer i litt samme stil som Amélie? Så den nettopp og ble forelsket... edit: Balthier842: Jeg vet ikke om det er heelt hva du er ute etter, men jeg likte veldig godt Eternal Sunshine on a Spotless Mind. Vil nok egentlig si at den handler om noen med forvrengt virkelighet... Endret 13. januar 2012 av DexterMorgan Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 Finnes det noen flere filmer i litt samme stil som Amélie? Så den nettopp og ble forelsket... edit: Balthier842: Jeg vet ikke om det er heelt hva du er ute etter, men jeg likte veldig godt Eternal Sunshine on a Spotless Mind. Vil nok egentlig si at den handler om noen med forvrengt virkelighet... takker for tips. jeg har sett sunshine of a spotless mind forsåvidt og jeg likte den. venerable du leverer som alltid. + rep Har sett nesten alle men ikke jacobs ladder, den ser spennende ut og skal ses i kveld. Dexter: Sjekk ut lovers of the arctic circle http://www.imdb.com/title/tt0133363/ Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 Og om filmer som holder seg innenfor et begrenset område: The Terminal? Har sett den, og anbefaler den videre. Om noen skal ha filmkveld eller filmdate er den en sikker vinner. Lenke til kommentar
MoonStew Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 Noen som har forslag til dinosaurfilmer, gjerne noe type Jurassic Park? Helst ikke direkte dokumentar av type forsker står med et bein i handa og prater i to timer, men mer... film. Og litt realistisk og basert på fakta. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 127 hours foregår på samme plass. Ikke i et rom, men det er vel det samme? Så den i går kveld med en kompis. Virkelig fantastisk film, takk for at du anbefalte den! Lenke til kommentar
L4ffen Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 En film med parallelle handlinger? Hvor sterkt eller løst de henger sammen spiller ingen rolle. Gjerne noe Babel-lignende. Lenke til kommentar
smøllj Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 En film med parallelle handlinger? Hvor sterkt eller løst de henger sammen spiller ingen rolle. Gjerne noe Babel-lignende. Traffic Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 En film med parallelle handlinger? Hvor sterkt eller løst de henger sammen spiller ingen rolle. Gjerne noe Babel-lignende. Her er en ganske omfattende liste. http://www.imdb.com/keyword/multiple-story-line/?title_type=feature Selv anbefaler jeg: Pulp Fiction (1994) Magnolia (1999) Happiness (1998) Crash (2004) Lenke til kommentar
smøllj Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 En film med parallelle handlinger? Hvor sterkt eller løst de henger sammen spiller ingen rolle. Gjerne noe Babel-lignende. Her er en ganske omfattende liste. http://www.imdb.com/keyword/multiple-story-line/?title_type=feature Selv anbefaler jeg: Pulp Fiction (1994) Magnolia (1999) Happiness (1998) Crash (2004) Vil bare si at filmen Happiness ikke er så happy at det gjør noe Ganske bra film, men uansett svart og håpløs. Flau film. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 En film med parallelle handlinger? Hvor sterkt eller løst de henger sammen spiller ingen rolle. Gjerne noe Babel-lignende. The Prestige har kanskje delvis noe slikt. Konge film uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå