Gå til innhold

Anbefalingstråden: Trenger du filmanbefalinger? Spør her!


Xanman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som vet om en film som er lik Thor? er ikke ute etter slåssing og sånt. Men sånne filmer der de kommer til jorden på et vis, og ikke fatter noen ting og er litt dum på en måte. :D

 

Noen som vet om en?

Ty for svar.

 

Eneste jeg kan komme på er:

-Masters of the Universe (1987)

-Starman (1984)

 

Men hvis tidsreise av mennesker til en annen tid, og de 'ikke fatter noen ting og er litt dum på en måte'. Så har vi litt flere filmer å velge melllom:

-Back to the Future (1985)

-Back to the Future Part II (1989)

-Demolition Man (1993)

-The Terminator (1984)

-Terminator 2: Judgment Day (1991

-Twelve Monkeys (1995)

Lenke til kommentar

Noen som har tips til filmer som omhandler bankran eller i det minste ran?

Kan nevne at jeg har sett The Town, Inside Man, Dog Day Afternoon ,Die Hard (den hvor banken ranes), Heat , Fast 5, The Bank Job, Oceans filmene og Point Break som jeg kommer på.

Inside Man falt veldig i smak, men alt som er bygd rundt et ran er interessant.

 

Skulle gjerne sett at det var en film fra 2000 tallet og ut :)

Endret av FredrikV.
Lenke til kommentar

Noen som har tips til filmer som omhandler bankran eller i det minste ran?

Kan nevne at jeg har sett The Town, Inside Man, Dog Day Afternoon ,Die Hard (den hvor banken ranes), Heat , Fast 5, The Bank Job, Oceans filmene og Point Break som jeg kommer på.

Inside Man falt veldig i smak, men alt som er bygd rundt et ran er interessant.

 

Skulle gjerne sett at det var en film fra 2000 tallet og ut :)

Reservoir Dogs. Riktignok ikke fra 2000-tallet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Noen som har tips til filmer som omhandler bankran eller i det minste ran?

Kan nevne at jeg har sett The Town, Inside Man, Dog Day Afternoon ,Die Hard (den hvor banken ranes), Heat , Fast 5, The Bank Job, Oceans filmene og Point Break som jeg kommer på.

Inside Man falt veldig i smak, men alt som er bygd rundt et ran er interessant.

 

Skulle gjerne sett at det var en film fra 2000 tallet og ut :)

Reservoir Dogs. Riktignok ikke fra 2000-tallet.

 

Takk for svar. Reservoir Dogs er en annen film jeg og har sett, men som jeg glemte å ta med i posten min.

Uansett hjalp det med litt googling, og valget falt på The Score. Med andre ord ser det ut til at fredagskvelden er reddet.

 

Takk for tips :)

Lenke til kommentar

Jeg savner romskipene i Battlestar Galactica og Stargate Universe og lurer på om noen vil anbefale noen gode filmer med romskip. Har egentlig ikke sett så mye sci-fi filmer, så det kan også anbefales :)

Babylon 5!!! Den mest episke serien noen gang laget. Sesong 1 er grei nok, ikke like bra som 2, 3 og 4 (5ern dabber litt av igjen). Sesong 1 skjer episodevis, mens de andre er mer sammenhengende slik moderne serier ofte er. Men man må se den, mye der er viktig for ting som skjer senere.

 

Selv så jeg litt på serien når den gikk på TV 2 på 90-tallet. Men etter å ha hørt så mye bra om den i ettertid bestemte jeg meg for å begynne fra episode 1 for noen år siden, og... Nei det er bare så ufattelig bra. Eneste problemet jeg kan se for meg er at spesial effektene ikke akkurat er på topp, og folk har forskjellige grenser på slikt.

 

Londo-G-Kar-babylon-5-20579014-485-681.jpg

Lenke til kommentar

Noen som har tips til filmer som omhandler bankran eller i det minste ran?

Kan nevne at jeg har sett The Town, Inside Man, Dog Day Afternoon ,Die Hard (den hvor banken ranes), Heat , Fast 5, The Bank Job, Oceans filmene og Point Break som jeg kommer på.

Inside Man falt veldig i smak, men alt som er bygd rundt et ran er interessant.

 

Skulle gjerne sett at det var en film fra 2000 tallet og ut :)

 

Flypaper

Lenke til kommentar

Noen som har tips til filmer som omhandler bankran eller i det minste ran?

Kan nevne at jeg har sett The Town, Inside Man, Dog Day Afternoon ,Die Hard (den hvor banken ranes), Heat , Fast 5, The Bank Job, Oceans filmene og Point Break som jeg kommer på.

Inside Man falt veldig i smak, men alt som er bygd rundt et ran er interessant.

Skulle gjerne sett at det var en film fra 2000 tallet og ut :)

-The Italian Job (1969)

-The Sting (1973)

-The Taking of Pelham One Two Three (1974) - Den originale

-Ronin (1998)

-Nokas (2010)

Lenke til kommentar

Jeg savner romskipene i Battlestar Galactica og Stargate Universe og lurer på om noen vil anbefale noen gode filmer med romskip. Har egentlig ikke sett så mye sci-fi filmer, så det kan også anbefales :)

Babylon 5!!! Den mest episke serien noen gang laget. Sesong 1 er grei nok, ikke like bra som 2, 3 og 4 (5ern dabber litt av igjen). Sesong 1 skjer episodevis, mens de andre er mer sammenhengende slik moderne serier ofte er. Men man må se den, mye der er viktig for ting som skjer senere.

 

Selv så jeg litt på serien når den gikk på TV 2 på 90-tallet. Men etter å ha hørt så mye bra om den i ettertid bestemte jeg meg for å begynne fra episode 1 for noen år siden, og... Nei det er bare så ufattelig bra. Eneste problemet jeg kan se for meg er at spesial effektene ikke akkurat er på topp, og folk har forskjellige grenser på slikt.

 

Jeg har lyst å se denne serien, men tiden strekker ikke helt til, og jeg har nettopp startet på SG1... Men jeg tror jeg skal kjøpe Babylon 5 og spare den til jeg blir pensjonert :p

Lenke til kommentar

Skulle gjerne hadd noen filmer lik Art of flight trenger ikke være snowboarding, men en spennende sport, der de viser natur i god oppløsning. Art of flight er en type snowboard dokumentar der de reiser rundt i verden og kjører de beste fjellene. Filmene burde ha god musikk, helst ikke så mye hardrock musikk :D

 

Også et godt eksempel:

 

Takker på forhånd :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...