Obi von Knobi Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 (endret) ... Hør er det noen som vet om , lissom politi film med komedie og action. Som som Hot fuzz?(har sett politiskolen filmene..) Jeg har ikke sett Hot Fuzz, men jeg anbefaler Kopps, som er en genial lissom politi film med komedie og action. Endret 4. august 2011 av Obi von Knobi 1 Lenke til kommentar
Zeorsd Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 12 Angry Men er jo den ultimate rettsaksfilmen, og nevnes alltid her på forumet i den sammenhengen. Om det er det du er ute etter, vet jeg dog ikke. Ellers kan jeg nevne A Time To Kill, Judgment at Nuremberg og Paths of Glory. Tror kanskje førstnevnte av disse tre kan passe din smak, da den inneholder en del annet enn bare drama også. Takk for tips, skal sjekke ut disse. Må innrømme jeg stort sett ikke er flink til å se filmer fra før 90 tallet men visse unntak, men bør kanskje prøve det Lenke til kommentar
blob saget Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Takk for tips, skal sjekke ut disse. Må innrømme jeg stort sett ikke er flink til å se filmer fra før 90 tallet men visse unntak, men bør kanskje prøve det Skal ikke starte noen diskusjon på dette, men er absolutt enig i at du burde ta en titt å eldre filmer. Tror det er en tilvenningssak å bli vant til den eldre stilen. 12 Angry Men er tidløs. Her skjønner jeg ikke hvordan hverken farger eller moderne skuespillere skulle gjort den noe bedre. Vanvittig engasjerende dialog og et veldig enkelt, men effektivt plot. 2 Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 12 Angry Men er jo den ultimate rettsaksfilmen, og nevnes alltid her på forumet i den sammenhengen. Om det er det du er ute etter, vet jeg dog ikke. Ellers kan jeg nevne A Time To Kill, Judgment at Nuremberg og Paths of Glory. Tror kanskje førstnevnte av disse tre kan passe din smak, da den inneholder en del annet enn bare drama også. Takk for tips, skal sjekke ut disse. Må innrømme jeg stort sett ikke er flink til å se filmer fra før 90 tallet men visse unntak, men bør kanskje prøve det 12 Angry Men MÅ du se ja. Ellers like ikke jeg så godt Judgment at Nuremberg og Paths of Glory. Men vil heller anbefale Witness for the Prosecution (1957) av eldre filmer. Den er dødsbra. Andre gode rettssak/advokat filmer: A Few Good Men (1992) My Cousin Vinny (1992) Erin Brockovich (2000) Rules of Engagement (2000) Primal Fear (1996) Lenke til kommentar
Zeorsd Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Takk igjen, A Few Good Men, Rules of Engagement og Erin Brockovich har jeg sett, såvidt jeg kan huske synes jeg alle 3 var ganske bra. Skal sjekke ut de 2 andre. Lenke til kommentar
NTNU_professor Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Har sett det meste, og har ikke lyst til å gå lenger tilbake enn 70 tallet. Tips til skjulte filmperler? Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Har sett det meste, og har ikke lyst til å gå lenger tilbake enn 70 tallet. Tips til skjulte filmperler? Litt forskjellig Mind Game (2004) - Japan Summer Time Machine Blues (2005) - Japan Blue Spring (2001) - Japan Dear Zachary: A Letter to a Son About His Father (2008) - USA The King of Kong: A Fistful of Quarters (2007) - USA The Day of the Beast (1995) - Spania The Changeling (1980) - Canada The Chaser (2008) - Sør-Korea Big Wednesday (1978) - USA University of Laughs (2004) - Japan Cheats (2002) - USA Milano calibro 9 (1972) - Italia Summer School (1987)- USA From Beyond (1986) - USA Lenke til kommentar
Naiits Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Film med samme stemning som American pie-filmene? Tenker gjerne spesielt på dette med vennskap og slikt. Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Roadtrip blir i samme området. 1 Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Har sett det meste, og har ikke lyst til å gå lenger tilbake enn 70 tallet. Tips til skjulte filmperler? Vet ikke hvor skjulte disse er, men anyway... The Man from Earth (2007) Stranger Than Fiction (2006) Lenke til kommentar
Zeorsd Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Film med samme stemning som American pie-filmene? Tenker gjerne spesielt på dette med vennskap og slikt. Regner med du først og fremst tenker på første filmen og til nøds 2-3, ikke resten Accepted Adventureland Harold & Kumar Go to White Castle Superbad (De fleste har jo sett denne men verdt å nevne) Disse kan du sjekke ut, tror de kan passe, men er forskjellige. Litt varierende det med vennskap da men. Finnes filmer som ligner enda mer på American Pie men de er generelt fokusert på uhm.. andre aspekter, og av svært varierende kvalitet. 1 Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Noen animerte filmer som er lik grafikk som Beowulf, FF advent children osv? Som en spillfilm lignende. Lenke til kommentar
Naiits Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Takk for svar! Tenkte på de tre første ja, først og fremst eneren Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Noen animerte filmer som er lik grafikk som Beowulf, FF advent children osv? Som en spillfilm lignende. Sky Captain and the World of Tomorrow (2004) burde være innenfor det du er ute etter. Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 uhm er ikke det en vanlig film med litt merkelig "filter" ? Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Jeg leter etter noen gode råd til en grøsser og/eller splatter film, gjerne med en litt "partial nudity". Noe ala "Hostel", "Human Centipede" osv. Er syk (influensa altså, ikke la det bli noen forvirring her!) og kunne trengt litt lettfordøyelig underholdning i kveld. Noen man ikke må tenke så mye over. Foreslå gjerne hva som helst, bortsett fra Hostel 1 og 2, Human Centipede og alle Saw-filmene, disse har jeg allerede sett. Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 (endret) Jeg skulle til å anbefale Saw, men de hadde du jo sett. Hva med paranormal filmene? Endret 6. august 2011 av Aalton Lenke til kommentar
maikenflowers Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Jeg leter etter noen gode råd til en grøsser og/eller splatter film, gjerne med en litt "partial nudity". Noe ala "Hostel", "Human Centipede" osv. Er syk (influensa altså, ikke la det bli noen forvirring her!) og kunne trengt litt lettfordøyelig underholdning i kveld. Noen man ikke må tenke så mye over. Foreslå gjerne hva som helst, bortsett fra Hostel 1 og 2, Human Centipede og alle Saw-filmene, disse har jeg allerede sett. Hva med Slither? Den er ganske nasty. Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Har dere tips til filmer som har med gaming (gjerne retro konsoll) å gjøre? For eksempel: Scott Pilgrim vs. the World (2010) The Wizard (1989) Begge disse har endel referanser innenfor spill/gaming. Kick-Ass! Ikke direkte spill-inspirert, men mange likheter med Scott Pilgrim. Veldig «nåtidsfilm» som også inneholder ungdommer som plutselig blir involvert i noe urealistisk slossing med hverandre. Ble positivt overraska. Lenke til kommentar
Schneiderlin Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Jeg leter etter noen gode råd til en grøsser og/eller splatter film, gjerne med en litt "partial nudity". Noe ala "Hostel", "Human Centipede" osv. Er syk (influensa altså, ikke la det bli noen forvirring her!) og kunne trengt litt lettfordøyelig underholdning i kveld. Noen man ikke må tenke så mye over. Foreslå gjerne hva som helst, bortsett fra Hostel 1 og 2, Human Centipede og alle Saw-filmene, disse har jeg allerede sett. A Serbian Film. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå