Gå til innhold

Anbefalingstråden: Trenger du filmanbefalinger? Spør her!


Xanman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vil ha anbefaling til filmer som foregår rundt 1900-1930-tiden. Ikke så farlig om den er fra 60-tallet eller om den er fra i fjor, bare den har denne flotte 1920-kvaliteten i seg. Jeg tenker f.eks på Lawrence of Arabia - som jeg skal sjekke ut snart - den foregår rundt første verdenskrig, eller f.eks The Prestige som også ser ut til å foregå rundt starten av det 1900-århundret.

 

Dere skjønner. Forslag?

Bumper denne for Montags skyld.

 

Changeling

Lenke til kommentar

Ser etter div anbefalinger!

 

1. Anbefale meg noe ala The Business? Gjerne der man følger en karakter som vokser i et kriminelt miljø og høster fruktene av det. Gjerne filmet i eksotiske locations som i filmen nevnt over.

 

63814_5394_Costa_del_Silencio_Apartment.jpg

 

2. Noe inspirational/motivational film der man følger en karakter som jobber seg opp og blir god i noe eller oppnår et mål. Mer noe ala Kill Bill enn Rocky, om 'inspirational' og 'motivational' gir mening for en film som Kill Bill. Vanskelig å sette fingeren helt på hva jeg ønsker her ><.

 

 

3. Jeg kunne også tenkt meg en virkelig god actionfilm, noe ala agent (eg. bond)/tactical/sniper film med superb kvalitet. Da jeg skriver superb kvalitet tenker jeg på alle filmene i denne sjangeren som ikke er verdt coveret de ligger i. Vennligst ikke kom med noe Van Dam eller Vin Diesel. Orker ikke cheesy punchlines eller håndvåpen med 100-skudds magasin.

Eksempler på hva jeg kunne tenke meg:

Bond, Jason Borne, Shooter

 

4. Filmer som Fight Club og American Beauty - usikker på hva, men jeg føler det er en fellesnevner her, hva nå en det er - gi meg mer!

 

5. Noe ala Salvador. Et eller annet som utspiller seg i den sør amerikanske regionen.

 

6. Narkotika produksjon, salg og smuggling og det som hører med! Vennligst unnlat filmer med hovedfokus på moralpreken eller bruken av dop og de konsekvenser det innehar.

 

Ønsker helst noe av nyere dato da jeg rett og slett ikke orker å se ferdig filmer som Citizen Kane, selv hvor umåtelig bra de måtte være.

 

Forøvrig kan jeg liste noen filmer jeg har sett som jeg føler faller innenfor disse områdene slik at dere ikke trenger anbefale de.

 

The Business, Bond filmene, Jason Borne filmene, Matrix filmene, Shooter, Black Hawk Down, Memento, American Beauty, Fight Club, Requiem for a Dream, Godfather filmene, Goodfellas, Scarface, Salvador, Traffic, og flere jeg ikke husker akkurat nuh.

Endret av Fredrik-
Lenke til kommentar
Ser etter div anbefalinger!

 

1. Cidade De Deus, Once Upon a Time in America

3. Ikke en sjanger jeg er spesielt fan av. Anbefaler likeså godt en film jeg heller ikke er særlig glad i, men den hører vel hjemme her - Heat.

4. Se mer Fincher. Se7en er bra, og Zodiac er i mine øyne hans beste. Sistnevnte hører kanskje sånn halvveis hjemme under punkt 2. Jeg ser ikke helt hvor du får denne fellesnevneren fra, og da blir det vanskelig å komme med anbefalinger..

5. Sør-Amerika.. Cidade De Deus sier jeg igjen.

6. Blow.

 

Sjekk også ut disse: The Prestige, Little Miss Sunshine, Fear and Loathing in Las Vegas, Boksuneun naui geot, Magnolia, Mou gaan dou, Die xue jie tou, Amores Perros, 21 Grams, Babel, Catch Me if You Can, Salinui chueok og Dalkomhan insaeng

Endret av Infenso
Lenke til kommentar
1. Cidade De Deus, Once Upon a Time in America

3. Ikke en sjanger jeg er spesielt fan av. Anbefaler likeså godt en film jeg heller ikke er særlig glad i, men den hører vel hjemme her - Heat.

4. Se mer Fincher. Se7en er bra, og Zodiac er i mine øyne hans beste. Sistnevnte hører kanskje sånn halvveis hjemme under punkt 2. Jeg ser ikke helt hvor du får denne fellesnevneren fra, og da blir det vanskelig å komme med anbefalinger..

5. Sør-Amerika.. Cidade De Deus sier jeg igjen.

6. Blow.

 

Sjekk også ut disse: The Prestige, Little Miss Sunshine, Fear and Loathing in Las Vegas, Boksuneun naui geot, Magnolia, Mou gaan dou, Die xue jie tou, Amores Perros, 21 Grams, Babel, Catch Me if You Can, Salinui chueok og Dalkomhan insaeng

 

Jeg har sett Heat og Blow, sistnevnte vil jeg ha mer av! Forøvrig har jeg også sett The Prestige, 21 grams og babel. En film jeg har hatt liggende er Cidade De Deus - den skal jeg definitivt ta en titt på. Vurderer Zodiac også, men jeg er ikke helt fan av suspense thrillere.

Endret av Fredrik-
Lenke til kommentar
3. Jeg kunne også tenkt meg en virkelig god actionfilm, noe ala agent (eg. bond)/tactical/sniper film med superb kvalitet. Da jeg skriver superb kvalitet tenker jeg på alle filmene i denne sjangeren som ikke er verdt coveret de ligger i. Vennligst ikke kom med noe Van Dam eller Vin Diesel. Orker ikke cheesy punchlines eller håndvåpen med 100-skudds magasin.

 

6. Narkotika produksjon, salg og smuggling og det som hører med! Vennligst unnlat filmer med hovedfokus på moralpreken eller bruken av dop og de konsekvenser det innehar.

 

3 --- Anbefaler actionfilmer som er litt mer "rett på sak", og ikke sånn super-duper overdrevent.

 

- Taken

- Dead man's shoes

- Way of the gun (ikke bry deg om traileren, den er drit, men filmen er knall)

 

6 --- Anbefaler heller tv serien "The Wire", dersom du ikke allerede har sett den. Fantastisk serie.

Lenke til kommentar
Nei :blush: Jeg husker at du anbefalte den tidligere, men jeg finner den bare med et helt håpløst cover her i Norge... Men jeg lover å fortsette letingen, eventuelt bestille ;)

Lol, drit nå i coveret! Filmen er phet!

Jeg hater å kjøpe dårlige editions av potensielt gode filmer... :p Men nok om den saken. Flere anbefalinger, anyone?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...