Gå til innhold

Anbefalingstråden: Trenger du filmanbefalinger? Spør her!

Xanman

Anbefalte innlegg

Klarer ikke lese 20 sider i en tråd nå. Shutter Island er latterlig dårlig. Det greiene med at navnene har samme bokstaver er beyond håpløst. Hva faen har det med noe å gjøre?! + å bruke døde barn som en "effekt" er bare smakløst.

Imo: Shutter Island er en jææææævlig rå, "intellektuell" og spennende film for kinofolk som ikke har sett mye film(/manus)kunst.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Imdb bryr meg ikke nevneverdig. Du (Venerable) går under mine krav under kategorien "filmnerd". Syns du det er en bra film med en "klok" slutt? For å ta et eksempel. Slutten (manuset) i Lucky Number Slevin er 100 ganger bedre skrevet. Rachel Soladu eller hva det var .. Herregud så tåpelig. Filmen (Shutter Island) er typisk kinofilm i mine øyne hvor folk føler seg intelektuelle etter å ha sett den. Billig. Manuset hadde kanskje imponert meg om det var skrevet av en VGS elev.

Lenke til kommentar

Nå er ikke jeg en så veldig analytisk filmnerd, ren underholding goes a long way for min del. Men jeg elsker Shutter Island ja. Fantastisk fantastisk stemning, interessant og spennende historie jeg ble dratt inn i, med karakterer jeg brydde meg om, den var kjempe underholdene og oh gud jeg elsker mysterier. De punktene du klager på.... Er enig i en del. De er i hvert fall ikke filmens styrke nei. Den gir inntrykk av å tro den er mer intelligent enn hva den egentlig er, absolutt. Men jeg tenkte såvidt over noen av disse problemene, det var ikke noe big deal i hele tatt for min del.

Faktisk syns jeg Lucky Number Slevin er såvidt over middels. Så den for ca. 6 måneder siden og kan sverge jeg har sett den før. Men alt var helt glemt (Trodde slikt bare skjedde med Martin Lawrence filmer). Det eneste jeg mener å huske er et glimt av de to store blokkene på motsatt side av hverandre (For all del, kan være det var en trailer/teaser eller noe). Og filmens stemning/feeling var en ekkel tørr, kald plastikk-aktig greie. Ingen sjarm. Det er en film som gir inntrykk av å tro den er mye kulere og badass enn hva den egentlig er IMO. Følte den prøvde alt for hardt. Var ikke overbevist av noen tuff guys i den.

Men det er bare meg. Den har forresten 7.8/10 på IMDb som og er jævlig høyt.

Endret av Venerable
Lenke til kommentar

God skildring av Shutter Island. Jeg skal glatt innrømme at første gang jeg så den så skrudde jeg av etter 40 minutter fordi jeg ble kvalm (redd) av historien. Har hatt en del "problemer" med psyken personlig, så da "damen under avhøring" skrev ned "run!" eller hva det var ble jeg faktisk for redd til å fortsette. Var redd for å havne i såkalt angst-koma som jeg kaller det. Så effektfull er den absolutt. Så den sammen med kjæresten en uke etter ca :) Hehe. Det er bare at manuset (særlig slutten og hoved"punchen" suger så hardt).

Det er tusenvis av glipper i Shutter Island om du tenker over det. Feks båtturen inn til øya henger ikke på greip med resten av filmen. Det er store deler av filmen som ikke "kunne skjedd" om slutten var sann. Lucky Number Slevin er hvertfall forseggjort. (Fikk forøvrig nøyaktig samme følelse du beskriver med de to tårnene.) ((Jeg så Lucky Number S7evin hele tre ganger før jeg "husket" den).

Lenke til kommentar

Det er tusenvis av glipper i Shutter Island om du tenker over det. Feks båtturen inn til øya henger ikke på greip med resten av filmen.

Jo, den gjør det. Alt bare stemmer. Se den en gang til. Da ser du virkelig hvor gjennomført den er. Det er faktisk et mesterverk fra Scorsese vi får servert. Kunne tatt alt i spoiler, men vil heller at du faktisk ser den en gang til og bare opplever hvor genial Shutter Island virkelig er.

Synd det der med Oscar-nominasjoner, men det må man bare leve med. Toy Story 3...

Lenke til kommentar

Vil noen anbefale å se de tre første Die Hard-filmene for en som synes "Yippie-ka-yay-motherfucker" er den minst morsomme tingen man kan rope, og som likte fireren litt men synes den var idiotisk? Jeg vil egentlig bare se de av ICheckMovies-relaterte grunner, men kan om ønskelig utsette de lengst mulig.

Lenke til kommentar

Hvorfor synes så mange at Live Free or Die Hard var dårlig? Den overdrev litt, ja, men det gjør jo alle amerikanske filmer (nå sitter jeg personlig og driter på coveret til Salt). Elsket handlingen i filmen, og den levde godt opp til forventingene en bør ha for en Die Hard film. Men selv om det å styrte et helikopter med en bil og hoppe ut av biler i full fart ble litt for dumt, er det ikke god nok grunn til å klassifisere filmen som dårlig.

Endret av FredrikH
Lenke til kommentar

Lucky Number Slevin

Revolver (totalt ukjent for min del, overrasket veldig)

Kiss Kiss Bang Bang

Edit: Offtopic som er en minor spoiler av Kiss Kiss Bang Bang

Husket ikke hva filmen het, men fant den utrolig nok med et Google-søk på «film guy walks into a audition black humor self narrated» :D

Endret av Überadri
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...