Gå til innhold

Anbefalingstråden: Trenger du filmanbefalinger? Spør her!

Xanman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fight Club har et bedre enn greit plott :p

Pulp Fiction - Tarantino generelt egentlig.

Kick Ass - Superheltfilm med tøffe actionscener. Anbefaler høy lyd.

Kopps - Veldig morsom svensk actionkomedie.

Danny the Dog - passer kravene perfekt. En god film rett og slett.

og Snatch, som allerede har blitt nevnt.

Lenke til kommentar

Mkay. Nå har jeg akkurat sett miniserien the Pasific, så jeg lurer på om det finnes noen gode filmer som omhandler andre verdenskrig på en rimelig troverdig måte. Altså med rot i virkeligheten. Helst litt nyere, og sett enten fra allierte sin side, eller asiatisk. Uten å være dokumentar.

Forøvrig positivt om det ikke er disse store hollywood-skuespillerne i hovedrollene. Å se Bruce Willis spille andre verdenskrig-figur er litt nedtur for stemningen.

Eneste jeg vet om er Letters from Iwo Jima/Flags of Our Fathers.

Lenke til kommentar

Kan noen anbefale filmer som fåregår i bare ett rom? Tre fenomenale slike er:

Naboer (2005). Kom på denne i helgen, synes dette er en av de bedre norske thrillere. Foregår i leiligheten til hovedpersonen, naboene og litt i gangen mellom dem.

One Point O (2004) er også verdt en titt. Så vidt jeg husker foregår den også stort sett i leiligheten til hovedpersonen, naboen og gangen mellom dem.

Lenke til kommentar

Veldig spesifikt ett rom? Du har jo evt. Tarrantinos Four Rooms, men du har kanskje sett den? Hele handlingen foregår i 4 rom, men i bare ett av gangen.. En av Tarrantinos beste syns jeg..

Strengt tatt har Quentin Tarantino bare regissert det siste av de fire segmentene (The Man From Hollywood), de tre andre segmentene er det Allison Anders, Alexandre Rockwell og Robert Rodriguez som står for.

Filmen foregår heller hverken i 1 eller 4 rom, men rundt omkring på (og også litt på utsiden) et hotell. Men for all del, dette er en film det er veldig verdt å se, om kun bare for Rodriguez' melk-ut-av-nesa hysterisk morsomme segment (The Misbehavers).

Lenke til kommentar

Ser etter en litt gladfilm, action men likevel morsom. Noe alle Prince of Percia, det er ingen mesterfilm men det er en lett film med klassisk hollywood historie, morsom action og Gemma Arterton er jo langt fra feil å se på. Noen som kan foreslå lignende filmer? Jeg liker tyngre filmer også men ofte så er ikke humøret like godt etterpå som med happy ending filmer ;)

Er også åpen hvis noen har noen favoritter som jeg virkerlig bør se, jeg er ganske altetende bortsett fra romantiske sutrefilmer hvor meninga er å få deg til å grine.. fordi jeg har ikke noe behov for å grine. Samt skrekkfilmer fordi jeg er pingle.

Lenke til kommentar

Ser etter en litt gladfilm, action men likevel morsom. Noe alle Prince of Percia, det er ingen mesterfilm men det er en lett film med klassisk hollywood historie, morsom action og Gemma Arterton er jo langt fra feil å se på. Noen som kan foreslå lignende filmer?

Du gir bare ett eksempel, men når jeg leser hva du skriver tenker jeg på lett underholdene adventure filmer.

Kelly's Heroes (1970)

Lupin the Third: The Castle of Cagliostro (1979)

The 13th Warrior (1999)

The Goonies (1985)

Back to the Future (1985)

Back to the Future Part II (1989)

Galaxy Quest (1999)

Raiders of the Lost Ark (1981)

Indiana Jones and the Temple of Doom (1984)

Indiana Jones and the Last Crusade (1989)

Serenity (2005)

Maverick (1994)

Robin Hood: Prince of Thieves (1991)

The Mummy (1999)

Stardust (2007)

Lenke til kommentar

Ser etter en litt gladfilm, action men likevel morsom. Noe alle Prince of Percia, det er ingen mesterfilm men det er en lett film med klassisk hollywood historie, morsom action og Gemma Arterton er jo langt fra feil å se på. Noen som kan foreslå lignende filmer?

Du gir bare ett eksempel, men når jeg leser hva du skriver tenker jeg på lett underholdene adventure filmer.

Kelly's Heroes (1970)

Lupin the Third: The Castle of Cagliostro (1979)

The 13th Warrior (1999)

The Goonies (1985)

Back to the Future (1985)

Back to the Future Part II (1989)

Galaxy Quest (1999)

Raiders of the Lost Ark (1981)

Indiana Jones and the Temple of Doom (1984)

Indiana Jones and the Last Crusade (1989)

Serenity (2005)

Maverick (1994)

Robin Hood: Prince of Thieves (1991)

The Mummy (1999)

Stardust (2007)

En liste uten Willow (1988)?

Skandale!

Lenke til kommentar

Kingdom of Heaven (2005)

Troya(2004)

King Arthur (2004)

Braveheart (1995)

Gladiator (2000, en av mine favoritter)

Centurion (2010, skal se den i kveld så får jeg se om den er bra)

kom på de i farten, er sikkert mange flere som kan regnes som klassikere. Men hvis du ikke har sett Braveheart og Gladiator har du gått glipp av noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...