U1ven Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Sær filmer egentlig veldig sjeldent, men det er visse filmer jeg bare elsker. Jeg liker filmer som er litt tankevekkende og/eller litt filosofisk av seg. Finnes det noen flere filmer som ligner på mine favoritter: - Shutter island - A beautiful mind - Hurt lockerz - Rounders Er også forøvrig en Jim Carrey fan (Ace Ventura, Yes man o.l). Setter stor pris på anbefalinger !! Lenke til kommentar
Alliha Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Inception. Truman Show. Smokin' Aces. (veldig mykje action) Jarhead. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Skulle gjerne likt å se flere filmer lignende DaVinci Koden, Engler og Demoner, litt som National Treasure osv. om "mysterier", skjulte skatter, konspirasjonsteorier(ikke sånn 2012 crap), frimurer osv. Noen tips? The Name of the Rose (1986) Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Noen andre gode blu ray filmer som ser veldig bra ut på høyoppløslig stor skjerm? Sunshine! Kan ikke tro at jeg glemte den i sted. Lenke til kommentar
Obi von Knobi Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Sær filmer egentlig veldig sjeldent, men det er visse filmer jeg bare elsker. Jeg liker filmer som er litt tankevekkende og/eller litt filosofisk av seg. Finnes det noen flere filmer som ligner på mine favoritter: - Shutter island - A beautiful mind - Hurt lockerz - Rounders Er også forøvrig en Jim Carrey fan (Ace Ventura, Yes man o.l). Setter stor pris på anbefalinger !! Fight Club, som er min favorittfilm av alle favorittfilmer. Men pass på at du får med deg det som ligger bak. Et tips er å se den en gang, les FAQ'en på imdb og se den igjen. Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Så komplisert er den aldeles ikke. Lenke til kommentar
Obi von Knobi Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Neida, men det er mange interessante teorier der som gjør den enda kulere å se på nytt. Dessuten så er det mange som tar den bokstavelig og dermed mistolker den og syns den er forkastelig, noe som skjedde med utallige anmeldere når den kom. Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Hei, jeg får nye HD tv snart og da er jeg ute etter filmer som virklig ser bra ut. Første som slår meg er No Country for Old Men. Lenke til kommentar
Obi von Knobi Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 (endret) Og Avatar! Pappa fikk hakeslipp når han så den i 1080p på vår "50. Helt fantastisk grafikk! Endret 13. januar 2011 av Obi von Knobi Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Jeg er redd han sa at filmen måtte være bra, ikke bare se bra ut. 2 Lenke til kommentar
Hrundi V. Bakshi Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Jeg er redd han sa at filmen måtte være bra, ikke bare se bra ut. Ehhh...nei? Hei, jeg får nye HD tv snart og da er jeg ute etter filmer som virklig ser bra ut. Så...ja....hmmm..... Anyway, du burde sjekke ut en del av de eldre krigsfilmene som har kommet på BD. Det er rimelig stor forskjell i bildet fra eldre DVD utgivelser på noen av disse! The Longest Day, A Bridge Too Far og Patton har i alle fall imponert meg rent bilde og lydmessig på BD. Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Kanskje lese mer enn bare første setning, Hrundi? Noen andre gode blu ray filmer som ser veldig bra ut på høyoppløslig stor skjerm? Lenke til kommentar
Obi von Knobi Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 og jeg er stygt redd for at jeg må prøve Transformers 1 og 2 bare for å se bildet. Men han skriver også dette. Derfor kan jeg med god samvittighet anbefale Avatar til hans kriterier. Lenke til kommentar
Schneiderlin Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 (endret) Sær filmer egentlig veldig sjeldent, men det er visse filmer jeg bare elsker. Jeg liker filmer som er litt tankevekkende og/eller litt filosofisk av seg. Finnes det noen flere filmer som ligner på mine favoritter: - Shutter island - A beautiful mind - Hurt lockerz - Rounders The Green Mile (1999) En av mine favoritter, den er så ufattelig god og hadde sikkert passet deg perfekt. Endret 13. januar 2011 av Cortese Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 @Ulven93, 127 hours setter tankene i spinn. Både på godt og vondt. Lenke til kommentar
Nistelrooy Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 (endret) Hei, jeg får nye HD tv snart og da er jeg ute etter filmer som virklig ser bra ut. The Fountain. Endret 13. januar 2011 av Nistelrooy 1 Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 (endret) Noen som anbefaler en god orginal film som har da blitt remaket. og som er også god? Abre Los Ojos (1997) -> Vanilla Sky (2001)Vanishing Point (1971) -> Vanishing Point (1997) Skal komme med noen fler senere, har ikke tid til å tenke meg om akkurat nå. Seven Samurai → The Magnificent Seven Yojimbo → A Fistful of Dollars Infernal Affairs → The Departed Insomnia (97) → Insomnia (02) Cape Fear (62) → Cape Fear (91) The Thing from Another World → The Thing Takk for tipset. Er det store forskjeller på de filmene du har nevnt? og er det samme plott? Er hovedsakelig ute etter filmer der det har blitt gjort store endringer.. Tar gjerne i mot filmer som også har blitt regissørt av samme regissør som f.eks heat, LA take down etc.. Endret 13. januar 2011 av Laffe Lenke til kommentar
cbastus Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 (endret) Noen som anbefaler en god orginal film som har da blitt remaket. og som er også god? A Fistful of Dollars (1964) -> Last Man Standing (1996) (Denne anbefaler jeg. Artig å se en av Clinterns første spaghettien westere gjort om til 50-talls gangsterfilm med Bruce Willis) Batman (1992) -> Batman Begins (2005) Karate Kid (1984) -> The Karate Kid (2010) Se også denne listen Edit: The Punisher skiller seg litt ut med sine to reamakes innenfor 4 år. Endret 13. januar 2011 av cbastus Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 day earth stood still og war of teh worlds Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Noen som anbefaler en god orginal film som har da blitt remaket. og som er også god? A Fistful of Dollars (1964) -> Last Man Standing (1996) (Denne anbefaler jeg. Artig å se en av Clinterns første spaghettien westere gjort om til 50-talls gangsterfilm med Bruce Willis) Batman (1992) -> Batman Begins (2005) Karate Kid (1984) -> The Karate Kid (2010) Se også denne listen Edit: The Punisher skiller seg litt ut med sine to reamakes innenfor 4 år. 30talls gangster drama ikke 50talls, og punisher filmene er ikke remakes men reboots Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå