Gå til innhold

Anbefalingstråden: Trenger du filmanbefalinger? Spør her!


Xanman

Anbefalte innlegg

Flere av kompisene mine har også anbefalt meg Death Note, men den eneste animen som klarer å engasjere meg er Studio Ghibli sine.

Har du sett Cowboy Bebop?

 

Cowboy%20Bebop%20spike.jpg

 

Det er den beste anime-serien jeg har sett og noe jeg vil anbefale alle å se, uansett sjanger. Jeg har ikke sett Death Note, så skal ikke si noe vondt om det, men bare for å sammenlikne:

 

IMDb

Cowboy Bebop - 9.3/10

Death Note - 9.1/10

 

AnimeNfo.com Top 200 Anime

Cowboy Bebop - #5

Death Note - #21

 

Cowboy Bebop er en anime for et voksent publikum (18-års grense faktisk) som jeg føler er litt mindre barnselig og "typisk japansk" i forhold til de fleste andre anime-serier jeg har sett. Jeg mener det er en bra serie å begynne med om man ikke har sett anime før, det er bare én ulempe, og det er at de fleste andre anime-serier du ser senere blir en skuffelse i forhold.

 

Wikipedia om Cowboy Bebop:

Cowboy Bebop (カウボーイビバップ, Kaubōi Bibappu?) is an influential, critically-acclaimed, and award-winning 1998 Japanese anime series directed by Shinichirō Watanabe, written by Keiko Nobumoto, and produced by Sunrise. It is one of the most highly acclaimed anime and is regarded as one of the greatest anime series ever created. It is the highest rated anime series on IMDB top 50 anime of all time, placing at number one. Its 26 episodes ("sessions") comprise a complete storyline: set in 2071, the series follows the misadventures and tragedies of a group of bounty hunters, or "cowboys", traveling on their spaceship, the Bebop.

 

The series' art direction centers on American music and counterculture, especially the beat and jazz movements of the 1940s-60s and the early rock era of the 1950s-70s, which the original soundtrack by Yoko Kanno and The Seatbelts recreates

 

Edit: jeg blandet IMDb-url og score med Death Note filmen, apologies.

Endret av thesinner
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Fixedok_dremel.gif Har ikke sett Bebop, så jeg kan ikke si noe om den. Death Note har jeg derimot sett, og den likte jeg kjempegodt i sin tid (det begynner å bli noen år). Vet ikke hvor godt Death Note vil passe til niko om han har en litt stygg holdning til asiatisk stil, for mye av serien er erkejapansk: Over-the-top monologer og "supersøte", og smått irriterende, jenter kan være avskrekkende.

Endret av Merkwürdichliebe
Lenke til kommentar

Hei:)

 

Lurer på om noen har tips til filmer med post-apocalyptisk tema, årsaken til apocalypsen er ikke så farlig. Tenker mer på at det skal dreie seg om overlevelse på små ressurser, etc. Eksempler på det jeg mener er the road, seriene walking dead og survivors, men også ting av type i am legend og 28 days later. Forslag mottas med takk:)

Lenke til kommentar

Hei:)

 

Lurer på om noen har tips til filmer med post-apocalyptisk tema, årsaken til apocalypsen er ikke så farlig. Tenker mer på at det skal dreie seg om overlevelse på små ressurser, etc. Eksempler på det jeg mener er the road, seriene walking dead og survivors, men også ting av type i am legend og 28 days later. Forslag mottas med takk:)

 

Supernatural

Lenke til kommentar

Hei:)

 

Lurer på om noen har tips til filmer med post-apocalyptisk tema, årsaken til apocalypsen er ikke så farlig. Tenker mer på at det skal dreie seg om overlevelse på små ressurser, etc. Eksempler på det jeg mener er the road, seriene walking dead og survivors, men også ting av type i am legend og 28 days later. Forslag mottas med takk:)

 

Vi har en egen tråd for post-apokalyptiske filmer her. Kos deg :)

Lenke til kommentar

Kan noen anbefale filmer i samme stil som disse:

 

Children of Men

I am Legend

The Road

 

Regner med at dere ser fellesnevneren. ;)

Det du snakker om er post-apokalyptiske eller dystopiske filmer :)

Children of Men er dystopisk, mens I Am Legend og The Road er post-apokalyptiske...

 

Vet ikke om jeg klarer å finne noen som ligner på Children of Men, men I Am Legend og The Road har mange like.

 

Mad Max 2, The Postman, 28 Days Later, Dead-filmene til Romero, The Quiet Earth, The Omega Man, The Book of Eli og The Day After er noen få...

Endret av Levaiathan
Lenke til kommentar

Noen som vet om noen filmer som kan ligne litt på Law Abiding Citizen? Desidert beste filmen jeg har sett, uten tvil.

Harry Brown. En ungdomsgjeng terroriserer en by i England med vold, hærverk, dop og annen kriminalitet og etter at de banker opp og dreper en gammel mann tar bestevennen hans, spilt av Michael Caine, loven i egne hender.

 

Jeg synes faktisk at den var bedre enn Law Abiding Citizen, så kanskje du har noe å glede deg til :)

 

Kan noen anbefale filmer i samme stil som disse:

 

Children of Men

I am Legend

The Road

 

Regner med at dere ser fellesnevneren. ;)

Det du snakker om er post-apokalyptiske eller dystopiske filmer :)

Children of Men er dystopisk, mens I Am Legend og The Road er post-apokalyptiske...

 

Vet ikke om jeg klarer å finne noen som ligner på Children of Men, men I Am Legend og The Road har mange like.

 

Mad Max 2, The Postman, 28 Days Later, Dead-filmene til Romero, The Quiet Earth, The Omega Man, The Book of Eli og The Day After er noen få...

Equilibrium er en god dystopisk film. Endret av thesinner
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Av filmer i den sjangeren som faktisk er rimelig historisk korrekte, kan jeg nevne:

- Braveheart

- Kingdom of Heaven

- Alexander

- Ben Hur

- Arn (alle)

- Joan'd Arc

- El Cid

 

av andre:

- The 13th Warrioe

- The Last Legion

- Valhalla Rising

- The Last Samurai

- Elizabeth: The Golden Age

 

Filmer jeg ikke likte:

- King Arthyr

- Beowulf

- Tristan & Isolde

- A Knights Tale

 

Det var disse jeg kom på i farten, men det skulle vel kanskje holde for en stund?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...