Gå til innhold

Anbefalingstråden: Trenger du filmanbefalinger? Spør her!


Xanman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, trenger hjelp til å finne noen filmer som handler om folk som følger sin egen "vei". DVS der hovedpersonen tenker veldig ulikt fra hvordan vi tenker og gjør det han tenker. Eksempler på dette er fight club, into the wild, pursuite of happiness, kick ass, inglourious basterds. sjanger er ikke så veldig viktig. Så lenge personen skiller seg ut ved tankegangen.

 

Det er litt vanskelig å forklare men prøver selvom.

Endret av Sno
Lenke til kommentar

Hei, trenger hjelp til å finne noen filmer som handler om folk som følger sin egen "vei". DVS der hovedpersonen tenker veldig ulikt fra hvordan vi tenker og gjør det han tenker. Eksempler på dette er fight club, into the wild, pursuite of happiness, kick ass, inglourious basterds. sjanger er ikke så veldig viktig. Så lenge personen skiller seg ut ved tankegangen.

 

Det er litt vanskelig å forklare men prøver selvom.

 

Trainspotting, Se7en, The Ron Clark Story.

 

De jeg kom på i farten :)

Lenke til kommentar

Hei, trenger hjelp til å finne noen filmer som handler om folk som følger sin egen "vei". DVS der hovedpersonen tenker veldig ulikt fra hvordan vi tenker og gjør det han tenker. Eksempler på dette er fight club, into the wild, pursuite of happiness, kick ass, inglourious basterds. sjanger er ikke så veldig viktig. Så lenge personen skiller seg ut ved tankegangen.

 

Det er litt vanskelig å forklare men prøver selvom.

 

Fasit: Taxi Driver.

Lenke til kommentar

Hei, trenger hjelp til å finne noen filmer som handler om folk som følger sin egen "vei". DVS der hovedpersonen tenker veldig ulikt fra hvordan vi tenker og gjør det han tenker. Eksempler på dette er fight club, into the wild, pursuite of happiness, kick ass, inglourious basterds. sjanger er ikke så veldig viktig. Så lenge personen skiller seg ut ved tankegangen.

 

Det er litt vanskelig å forklare men prøver selvom.

 

Fasit: Taxi Driver.

 

Amen.

Lenke til kommentar

American Beauty (1999)

12 Angry Men (1957)

Redbelt (2008)

Office Space (1999)

Whatever Works (2009)

 

 

Edit: Fjerner University of Laughs (2004). En del av underbevisstheten min syns den passer veldig godt inn i listen av en eller annen grunn, men jeg kan ikke rasjonelt godkjenne det med tanke på dine kriterier. Hm... Merkelig. Nevner den likevel her. Kanskje fordi det er en fantastisk film som ingen har sett. Og jeg vil bare spre litt godsnakk om den.

Endret av Venerable
Lenke til kommentar

Ikke nødvendigvis så erketypiske, eller whodunits i hele tatt:

Rising Sun (1993)

The Da Vinci Code (2006)

Angels & Demons (2009)

The Wicker Man (1973)

The Ghost Writer (2010)

The Hound of the Baskervilles (1959)

 

"Death Note" (2006) - Japanske animeserie. Her får vi se alt gjennom både detektiven og morderen sine øyne samtidig. I.E. vi vet hvem morderen er. Men fy faen så bra det funker. Så anbefaler den i samme slengen.

Endret av Venerable
Lenke til kommentar

Det finnes en ikke-anime filmatisering som er et alternativ hvis du ikke takler anime. Jeg får jo helt vondt inni meg av å måtte i hele tatt nevne de nedkortet filmene når serien er så bra. Men sånn går det. Filmene fungerer de også.

OBS: Death Note inneholder overnaturlige elementer som dødsguder.

 

Death Note (2006) - http://www.imdb.com/title/tt0758742/

Death Note: The Last Name (2006) - http://www.imdb.com/title/tt0810827/

 

 

Serie trailer (Engelsk dub):

http://www.youtube.com/watch?v=0vXZad00CaA

 

Film trailer:

http://www.youtube.com/watch?v=4NmhxbLXQbg

 

Takk takk forresten. Det har alltid vært en av mine hobbyer å hjelpe andre med filmtips :)

Endret av Venerable
Lenke til kommentar

Noen som har tips til bok til film adaptasjon som omhandler oppvekst?

Stand by Me (1986)

Slumdog Millionaire (2008)

 

Venerable: Det var helt nytt for meg, og det overnaturlige ble kanskje litt rart, men serien (Death Note) virka utrolig bra. Skal se mer av det, helt klart :)

Bare sett én episode? Oh, den blir så ufattelig spennende etter hvert. Man blir heeelt oppslukt. Så enjoy! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...