Gå til innhold

Anbefalingstråden: Trenger du filmanbefalinger? Spør her!


Xanman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som kan anbefale noen skikkelig gode kjærlighet / relationship filmer? Gjerne lavmælte og melankolske, og helst litt mer ballsy enn standard hollywood-oppskrift.

 

Ingen vits i å anbefale Eternal Sunshine, Amélie, Lost in Translation, All the Real Girls, Garden State.

 

Vet allerede at jeg bør sjekke ut Chungking Express / WKW.

Er veldig mange slike filmer der ute:

The Fountain har du sikkert sett, men den anbefales til alle uansett.

Cinema Paradiso.

The Visitor. Tror den nettopp kom på dvd i UK. Ganske rolig og avslappet film.

Magnolia har vel de fleste sett.

Det samme gjelder Babel og 21 Grams.

Det tysk-tyrkiske dramaet Auf der Anderen Seite er fantastisk.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke jeg har sett en eneste Cronenberg-film, og han virker interessant. Hvilken bør jeg begynne med

 

Andre forespørsel: Vil ha flere filmer som handler om en hovedkarakters descend into madness. Ikke like subtilt som Aguirre, men heller ikke like mindfucket som Inland Empire

Lenke til kommentar

Tja, Cronenberg har variert filmstil, noe som er rett på sak, og mye som er litt mer vrient. Men jeg hadde personlig startet med Videodrome (for å få en intro til Cronenbergs univers) eller remaken av The Fly, som også inneholder flere at de typiske cronenberg elementene. Man kan jo alltid sjekke ut Eastern promises, men jeg ville personlig startet med de to andre, for å fått "feelen". ;)

Lenke til kommentar
Noen som kan anbefale noen skikkelig gode kjærlighet / relationship filmer? Gjerne lavmælte og melankolske, og helst litt mer ballsy enn standard hollywood-oppskrift.

 

Ingen vits i å anbefale Eternal Sunshine, Amélie, Lost in Translation, All the Real Girls, Garden State.

 

Vet allerede at jeg bør sjekke ut Chungking Express / WKW.

 

Hvis du ikke har sett Last Life in the Universe, er det en film som burde prioriteres. Siden du likte All the Real Girls så godt (akkurat som meg selv), er jo også Green's Snow Angels til å anbefale. To andre filmer jeg liker godt er Lars and the Real Girl og Der Himmel über Berlin. Litt forskjellige filmer i utseende og uttrykk, men tror det ikke er så langt unna det du er ute etter. :)

Lenke til kommentar
Gore/Skrekk/Action/Tortur:

 

Devil's Rejects

 

Rett og slett en film du ikke kan være likegyldig til. Anb. Aldersgrense: 20!

 

Litt sent svar dette, men sjekk ut:

 

Cannibal Holocaust Dette er gore på høyt nivå, artig historie, ble satt ut av enkelte scener. August Underground Mordum To galninger går berserk og begynner å drepe randoms, dette er en film som er så sjokkerende at du bare blir dårlig til slutt, skjønner ikke hvordan jeg klarte å se dette. Men behind the sun Har ikke sett denne selv, men det sies at den er ganske sebar med tanke på effektene, selve storyen er vel også noe man ikke kan stille seg likegyldig til.

og til slutt Guinea Pig, toa Dette handler om en samuraigutt som kidnapper ei jente, for så å låse henne i en kjeller eller hva det nå var. Gode effekter, vil anbefale deg denne vist du vil ha gore og tortur.

 

Nå skal det sies at de filmene du har nevnt over her ikke kan stille opp mot noen av disse filmene innholdsmessig.

Lenke til kommentar
Noen som kan anbefale en god dokumentar som omhandler dødsstraff?

 

Joiner på den. Har lett etter filmer selv, men har alltid endt om med filmen "executions", som rett og slett høres litt for voldsomt ut for meg. Er ikke interessert i å se mennesker bli drept (huff huff), men en dokumentar som tar opp temaet med en litt mer politisk holdning (rett eller galt osv.)

 

Men ja, det er nok en interessant nok dokumentar, så jeg kan vel nevne executions: http://www.imdb.com/title/tt0150490/usercomments

Endret av SgtKabukiman
Lenke til kommentar

Når vi først er inne på temaet, tar jeg gjerne mot anbefalinger på fengsels-filmer.

 

Straks ferdig med Oz, og det ga mersmak. Jeg har sett Hunger og Escape From Alcatraz, og filmer i grenseland: Hurricane og Rock, og jeg har Felon stående i hylla. Videre har jeg fått anbefalinger fra en kompis om Scum og Blood In, Blood Out. Noen flere forslag? Prison Break trenger ikke nevnes, det har jeg gitt opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...