magnusbe Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Eg grein av Cry Freedom, In the Name of the Father og Lilja 4-ever. Lenke til kommentar
Angeleno Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Skal sjekke ut noen av tipsene deres. Siste filmen jeg ble rørt av må ha vært Slumdog Millionaire, før der Babel som jeg så for en liten stund siden. Mye skal ikke til, en klisjé kan gjerne være effektfull nok med godt nok skuespill og stemning. Hvis Cry Freedom er den om Steve Biko kjenner jeg til den, men har enda ikke sett den. Vi får se hva det blir til. 21 Grams skal visstnok også være rimelig bevegende, med Iñárritu bak roret og Del Toro i en av rollene tror jeg nok jeg kommer til å like den. Dancer in the Dark har de på Platekompaniet til 59,-. Tror det blir den jeg ender opp med. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Kan noen gi meg et par virkelig rørende grinefilmer? Jeg velger å se på meg selv som en relativt kald og kynisk person, og gråt frembringes som regel bare ved spesielle anledninger(begravelser, Champions League-finaler etc), men jeg må innrømme at Philadelphia får fram en tåre i øyekroken. Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Skal sjekke ut noen av tipsene deres. Siste filmen jeg ble rørt av må ha vært Slumdog Millionaire, før der Babel som jeg så for en liten stund siden. Mye skal ikke til, en klisjé kan gjerne være effektfull nok med godt nok skuespill og stemning. Hvis Cry Freedom er den om Steve Biko kjenner jeg til den, men har enda ikke sett den. Vi får se hva det blir til. 21 Grams skal visstnok også være rimelig bevegende, med Iñárritu bak roret og Del Toro i en av rollene tror jeg nok jeg kommer til å like den. Dancer in the Dark har de på Platekompaniet til 59,-. Tror det blir den jeg ender opp med. 21 Grams og Dancer in the Dark er en av de mest deprimerende filmene jeg vet om. Må si at jeg gråt i begge, spesiellt Dancer in The Dark. 21 Grams var også temmelig trist. Veldig gode valg begge to. Men ikke se dem etterhverandre, da tar du livet ditt Lenke til kommentar
Jonas2k Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Anbefal meg en film om Djengis Khan. Vet allerede om denne: Mongol (2007) Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 5. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2009 Kan noen anbefale meg noen gode skrekkfilmer fra 60-tallet eller tidligere? Jeg har sett de fleste "monsterfilmene", slik som Frankenstein, Dracula og The Wolf Man, men jeg har lyst til å se flere filmer som Freaks, Night of The Living Dead, Psycho og The Birds. Lenke til kommentar
SgtKabukiman Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Kan noen anbefale meg noen gode skrekkfilmer fra 60-tallet eller tidligere? Jeg har sett de fleste "monsterfilmene", slik som Frankenstein, Dracula og The Wolf Man, men jeg har lyst til å se flere filmer som Freaks, Night of The Living Dead, Psycho og The Birds. Kan anbefale Carnival of souls, dersom du ikke har sett den. Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 5. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2009 Takk for svar! Den har jeg ikke sett, men jeg skal sjekke den ut. Jeg holdt faktisk på å kjøpe Wes Cravens remake for noen uker siden, da jeg ikke visste at den faktisk var en remake. Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Noen som kan anbefale en "intelligent thriller"? Da ser jeg etter spenningsthriller med en "intelligent" slutt. Eller uventet slutt. Noe lignende The Game, Memento, Fight Club osv Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Ikke helt min sjanger, men Infernal Affairs, Joint Security Area, North by Northwest eller Michael Clayton. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 -MK- : The Sixth Sense Se7en The Usual Suspects Sympathy For Mr.Vengeance Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Ikke helt min sjanger Ikke litt engang? Sist jeg så din vote history hadde du gitt Fight Club en 10/10, eller blander jeg med noen andre nå? Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Får fortsette litt: Arlington Road Zodiac Heat Collateral (ok, slutten er litt svak men knall film) First Snow Oldboy (litt fantasifull) The Machinist The Talented Mr. Ripley Unbreakable Vertigo Lenke til kommentar
Merk. Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 -MK- Memento The Shining Donnie Darko (ikke thriller) Brazil (ikke thriller) Mulholland Drive Æsj, dette ble noen dårlige forslag da Memento er kanskje den eneste som burde blitt nevnt Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Ikke helt min sjanger Ikke litt engang? Sist jeg så din vote history hadde du gitt Fight Club en 10/10, eller blander jeg med noen andre nå? Nå må du ikke generalisere ut fra enkeltfilmer. Ser du på hele vote historyen min vil du se en forholdsvis liten andel med thrillere. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Nå må du ikke generalisere ut fra enkeltfilmer. Ser du på hele vote historyen min vil du se en forholdsvis liten andel med thrillere. Skal ta en bedre titt neste gang Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Mye bra forslag her; takk takk Men Vertigo? Er det noe å se? Fra 1948 eller noe? Kanskje bare jeg som er ung og ikke har så godt utviklet smak enda, men den virket i overkant gammel Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 (endret) Vertigo er "gammel", men det er Hitchcock. Det er få, om noen andre, som matcher han i den sjangeren. Om du derimot er en som verdsetter action fremfor suspence, vil ikke den være noe for deg. Endret 5. februar 2009 av HenHau Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Mye bra forslag her; takk takk Men Vertigo? Er det noe å se? Fra 1948 eller noe? Kanskje bare jeg som er ung og ikke har så godt utviklet smak enda, men den virket i overkant gammel 1958, ikke 48. Men seriøst, Hitchock er flinkest av de gamle gutta til å få filmer tidløse. Se litt mer gammel film, det går over etterhvert det er "Gamle filmer er dårlige". Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Da får jeg gi den en sjanse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå