Gå til innhold

Anbefalingstråden: Trenger du filmanbefalinger? Spør her!

Xanman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk, men jeg er som sagt ikke spesielt interessert i gangster/mafia-ting. :)

Jeg leste visst litt for fort… Trodde du skrev at du var interessert i det. :p

Hva med L.A. Confidential - "Come to Los Angeles! The sun shines bright, the beaches are wide and inviting, and the orange groves stretch as far as the eye can see. There are jobs aplenty, and land is cheap. Every working man can have his own house, and inside every house, a happy, all-American family. You can have all this, and who knows... you could even be discovered, become a movie star... or at least see one. Life is good in Los Angeles... it's paradise on Earth." Ha ha ha ha. That's what they tell you, anyway." Dette sitatet minner meg ganske mye om Fallout. "Gladfamilie", far som røyker pipe og leser avisa. Og for en kjempefilm!

Eller hva med noe av Chaplin, f. eks Modern Times? Den tar for seg overgangen fra menneskekraft til maskinkraft, hvordan systemet ble i jobbmiljøene, mer maskiner, forurensning og støy. Litt F3-tendenser, vil jeg påstå.

Endret av CypheroN
Lenke til kommentar

Har sett filmen INTO THE WILD for et par dager siden og syntes den var kjempebra.

(tatt fra filmweb)

Regissert av Sean Penn

22 år gamle Christopher McCandless (Emilie Hirsch) var akkurat ferdig med college og hadde nå en lovende fremtid foran seg, da han valgte å reise ut i villmarken påjakt etter eventyr framfor å leve et priviligert liv.

Noen som kan anbefale noen lignende filmer ? :)

Lenke til kommentar

Har sett filmen INTO THE WILD for et par dager siden og syntes den var kjempebra.

(tatt fra filmweb)

Regissert av Sean Penn

22 år gamle Christopher McCandless (Emilie Hirsch) var akkurat ferdig med college og hadde nå en lovende fremtid foran seg, da han valgte å reise ut i villmarken påjakt etter eventyr framfor å leve et priviligert liv.

Seven Years in Tibet

The Straight Story

Lenke til kommentar

(tatt fra filmweb)

Regissert av Sean Penn

Seven Years in Tibet

The Straight Story

Seven Years in tibet har jeg sett! :)

The straight story skal jeg ta en titt på, takk :D

Lenke til kommentar

Snubblet tilfeldigvis over denne filmen når jeg satt på tven mens jeg spiste litt mat. Komisk gammeldags "horror", ikke forferdelig viss en ikke har noe i mot gammeldags humor. Sist men ikke minst er "Sharon Tate" uhørt pen i den, grunn nok der. ^^

Dance of the Vampires

Oops, missforstod nok emne litt, en anbefaling som en Halloween film! :p

Endret av karl-wilhelm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...