E.I. Lonoff Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 (endret) Hoy! Noen som har forslag til et par gode filmer av typen "Crouching tiger, Hidden dragon" og "Hero"? Veit det er f.eks. en med et kvinnfolk som fekter rundt i en lysegrønn bekledning med hinsides lange armer på! Er så deilig stemning.. Rolig beherskede kampscener o.l. Det er liksom så avslappet, men intenst samtidig.. Skjønner? Litt som den "Spring, summer, fall, winter... and spring again." (Noe annen sjanger men..) Satan dette ble rotete, spør hvis dere lurer på no. TAKK! EDIT: Tenkte ikke så rolig som "Spring, summer, etc..". Forøvrig: vennligst ikke foreslå Kill Bill (gode filmer det og forsåvidt..) Eller Tom Cruise i Last Samurai.. Endret 20. oktober 2010 av E.I. Lonoff Lenke til kommentar
Schneiderlin Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 House of Flying Daggers. Lenke til kommentar
E.I. Lonoff Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 House of Flying Daggers. Stemmer! Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Vowels: Har du sett Eden Lake? Kan ikke akkurat kalle det er skrekkfilm, mer en Horror/Thriller. En av de få bra filmene fra nyere tid innen denne sjangeren jeg har sett. Nei. Ikke sett, men skal sjekkes ut! Havnet forøvrig på The Mist i går kveld. Falt i smak hos de andre jeg så den med, men jeg sovnet så fikk ikke sett så mye. Lenke til kommentar
Nopros Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Havnet forøvrig på The Mist i går kveld. Falt i smak hos de andre jeg så den med, men jeg sovnet så fikk ikke sett så mye. Slutten er ond, ond, ond. Uff. Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Slutten var det mest komiske med hele filmen. 1 Lenke til kommentar
Nopros Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Slutten var det mest komiske med hele filmen. Nei, det var virkelig frøken Marcia Gay Harden. Teite kvinnemenneske. Men ja, slutten var smålig komisk. Lenke til kommentar
simensr Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 The Mist - Sadly Bad Lenke til kommentar
E.I. Lonoff Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 House of Flying Daggers eneste anbefaling dere har..? Tenkte jeg kunne få tips på et par titler jeg ikke har hørt om før også.. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 (endret) Hoy! Noen som har forslag til et par gode filmer av typen "Crouching tiger, Hidden dragon" og "Hero"? Veit det er f.eks. en med et kvinnfolk som fekter rundt i en lysegrønn bekledning med hinsides lange armer på! Er så deilig stemning.. Rolig beherskede kampscener o.l. Det er liksom så avslappet, men intenst samtidig.. Skjønner? Litt som den "Spring, summer, fall, winter... and spring again." (Noe annen sjanger men..) Jeg kan anbefale en del moderne kung fu. Men det er bare de post-Crounching Tiger, Hidden Dragon filmene som har den chill atmosfæren du tenker på. Men du kan jo ta en liten titt på denne og se hva du syns: http://www.youtube.com/watch?v=p8wpAkB5PSc Endret 21. oktober 2010 av Venerable Lenke til kommentar
The Doctor Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Noen som har noe lignende Requiem for a Dream? Eller en god thriller som ikke er allverdens kjent? Hadde satt pris på det i disse dager Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Eller en god thriller som ikke er allverdens kjent? -In the Heat of the Night (1967) -Memories of Murder (2003) -The Chaser (2008) -Das Experiment (2001 Lenke til kommentar
The Doctor Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Takk for det The Chaser og Das Experiment så best ut etter hva jeg så i trailerne. Får kose meg med en av de imorgen. Lenke til kommentar
Schneiderlin Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Noen som har noe lignende Requiem for a Dream? Eller en god thriller som ikke er allverdens kjent? Hadde satt pris på det i disse dager Pi (1998) Lenke til kommentar
E.I. Lonoff Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Hoy! Noen som har forslag til et par gode filmer av typen "Crouching tiger, Hidden dragon" og "Hero"? Veit det er f.eks. en med et kvinnfolk som fekter rundt i en lysegrønn bekledning med hinsides lange armer på! Er så deilig stemning.. Rolig beherskede kampscener o.l. Det er liksom så avslappet, men intenst samtidig.. Skjønner? Litt som den "Spring, summer, fall, winter... and spring again." (Noe annen sjanger men..) Jeg kan anbefale en del moderne kung fu. Men det er bare de post-Crounching Tiger, Hidden Dragon filmene som har den chill atmosfæren du tenker på. Men du kan jo ta en liten titt på denne og se hva du syns: http://www.youtube.com/watch?v=p8wpAkB5PSc Skjønner. Takk for svar. Den kampscenen var heftige greier gitt! Hatt Once upom a time in China på agendaen lenge, for se til å titte på den snart da.. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Husk også oppfølgeren som er minst like heftig. Se og Iron Monkey (1993),Royal Tramp (1992) og The Tai-Chi Master (1993). Lenke til kommentar
b-real Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 (endret) Hoy!Noen som har forslag til et par gode filmer av typen "Crouching tiger, Hidden dragon" og "Hero"? Veit det er f.eks. en med et kvinnfolk som fekter rundt i en lysegrønn bekledning med hinsides lange armer på! Er så deilig stemning.. Rolig beherskede kampscener o.l. Det er liksom så avslappet, men intenst samtidig.. Skjønner? Litt som den "Spring, summer, fall, winter... and spring again." (Noe annen sjanger men..) Hva med Curse of the Golden Flower? Er noe fantastiske farver i denne filmen her som er bare helt..tja..er verdt å få med seg. Endret 22. oktober 2010 av b-real Lenke til kommentar
Patton Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Hoy! Noen som har forslag til et par gode filmer av typen "Crouching tiger, Hidden dragon" og "Hero"? Veit det er f.eks. en med et kvinnfolk som fekter rundt i en lysegrønn bekledning med hinsides lange armer på! Er så deilig stemning.. Rolig beherskede kampscener o.l. Det er liksom så avslappet, men intenst samtidig.. Skjønner? Litt som den "Spring, summer, fall, winter... and spring again." (Noe annen sjanger men..) Satan dette ble rotete, spør hvis dere lurer på no. TAKK! EDIT: Tenkte ikke så rolig som "Spring, summer, etc..". Forøvrig: vennligst ikke foreslå Kill Bill (gode filmer det og forsåvidt..) Eller Tom Cruise i Last Samurai.. Som noen nevnte over, så er det helst filmene etter "Crouching.." som har denne stemningen. Disse filmene kommer inn under sjangeren "Kinesisk fantasy", eller mest kjent som Wuxia. Her finnes det en del klassikere: Swordsman I (1990) & II (1992, med Jet Li) A chinese ghost story Zu Warriors from the Magic Mountains Mer action/stunt orientert (med den kinesiske varianten av vampyrer): Encounters of the Spooky Kind Nyere Wuxia: Painted Skin Seven Swords Krigsepos (ikke helt wuxia, men kanskje nærmere stemning du søker?): Three Kingdoms: Resurrection of the Dragon Lenke til kommentar
E.I. Lonoff Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Håhå! Konge med så mage gode forslag! Dette blir en fin vinter!! Wuxia altså. Lærte jeg noe nytt idag å. Lenke til kommentar
MrPennypacker Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Har dere noen tips om filmer som ligner på quentin tarantino eller guy ritchie sine filmer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå