djgudleif Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 (endret) 12 Angry Men var utrolig genial, tusen takk til dere som anbefalte den til meg. Så jeg får bare anbefale den videre! Uansett, jeg trenger noen gode franske filmer. Skal opp i fransk muntlig/skriftlig så jeg tenkte å friske opp litt. Det jeg har jeg sett av franske filmer som er nevneverdig er "A Very Long Engagement" og "The Diving Bell and the Butterfly". Endret 26. august 2010 av ikkespisgress 2 Lenke til kommentar
Glutar Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Jeg kan anbefale Jean de Florette og Manon of the Spring(Jean de Florette 2). Amélie er også fin. Lenke til kommentar
magnusbe Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Frankrike har ein enorm filmkultur, så det er mykje å ta av. Litt i hytt og pine: A bout de souffle (Siste åndedrag i Paris) La Haine Delicatessen L'armee des ombres Fargetrilogien til Kieslowski La double vie de Veronique Les quatre cent coups Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Le fabuleux destin d'Amélie Poulain Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 (endret) 12 Angry Men var utrolig genial, tusen takk til dere som anbefalte den til meg. Så jeg får bare anbefale den videre! Uansett, jeg trenger noen gode franske filmer. Skal opp i fransk muntlig/skriftlig så jeg tenkte å friske opp litt. Det jeg har jeg sett av franske filmer som er nevneverdig er "A Very Long Engagement" og "The Diving Bell and the Butterfly". Noen gode som ikke er nevnt: Nuit et Brouillard (aka. Night and Fog) (1955) Week End (1967) Le Samouraï (1967) Caché (2005) Un Chien Andalou (1929) Litt diverse. Endret 26. august 2010 av CypheroN 1 Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 La Jetée! Beste kortfilm of all time En smule sær, da... 1 Lenke til kommentar
magnusbe Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Kan ikkje hugsa at det var noko serleg tale i Un chien Andalou, cyph. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Kan ikkje hugsa at det var noko serleg tale i Un chien Andalou, cyph. True. Han får se den på fransk - det vil si med franske intertitles (tekstplakater imellom scener). Lenke til kommentar
Nopros Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Kan ikkje hugsa at det var noko serleg tale i Un chien Andalou, cyph. Men den er god da. Lenke til kommentar
Alliha Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 Jeg har en film som matcher det du søker 100% -- synd den ble utgitt 31. Desember 1999. Oki, som jeg sa, ingenting før 2000, så da er ikke den 100% det jeg søker Sjå "A Boy And His Dog", og sei at du ikkje vil ha filmar før 2000. Den er fantastisk sjølv om den er gammal. Lenke til kommentar
jinriksha Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 Uansett, jeg trenger noen gode franske filmer. Skal opp i fransk muntlig/skriftlig så jeg tenkte å friske opp litt. Det jeg har jeg sett av franske filmer som er nevneverdig er "A Very Long Engagement" og "The Diving Bell and the Butterfly". Dobermann Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 La Jetée! Beste kortfilm of all time En smule sær, da... Har anskaffet meg nevnte film. Kan ikke si noe annet enn at jeg gleder meg. Lenke til kommentar
bokstavkjeks Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 Noen som kan anbefale noen typiske filmer man ser med kjæresten? Type søte/romantiske/småklissete filmer a la Notebook osv. Også fint med søte animasjonsfilmer som Wall-E, Up og lignende Lenke til kommentar
nybb Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 Noen filmer jeg og dama har sett sammen, som hun elsker om som jeg syntes var helt grei (kjedet ikke rævva av meg liksom): The Last Song Titanic Chocolat Dirty Dancing Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 (endret) Min favoritt "med-kjæreste-film" må være Atonement. Endret 29. august 2010 av niko. Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 Søndagsjenta likte både "The Curious Case of Benjamin Button" og "Oh Brother, Where Art Thou?" Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Gode Sam Rockwell filmer? Har sett Choke og Moon, og elsket han i begge! Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Gode Sam Rockwell filmer? Har sett Choke og Moon, og elsket han i begge! The Green Mile og The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford. Ikke noe hovedrolle i noen av de, men de få minuttene som er er gull verdt. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford har jeg ikke fått sett enda. Får se den, takker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå