Gå til innhold

Anbefalingstråden: Trenger du filmanbefalinger? Spør her!

Xanman

Anbefalte innlegg

Er på jakt etter djupe filmer ala 2001 og The Fountain. Forslag?

Bergman og Lynch om du føler for å vri hjernen litt

EDIT: Noen som kan anbefale film som ligner Pi? IMDb presterer å foreslå 21

Endret av Merkwürdichliebe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En langvarig forlovelse og Historien om Amelie er litt som Royal Tenenbaums (Fortellerstemme som forteller om alle slags bakhistorier, personskildringer og hendelser) Masse detaljer og karikerte personligheter ;)

, bare med klissete kjærlighet. begge er franske :blush:

Endret av Moff
Lenke til kommentar
Jeg har latt meg fascinere av The Royal Tenenbaums og Little Miss Sunshine.. Har dere noen anbefalinger av noen som ligner litt i stil, oppbygging og handling? (:

Sjekk ut The Darjeeling Limited og Life Aquatic with Steve Zissou, fra Wes Anderson, mannen bak The Royal Tenenbaums. Synes de tre filmene har veldig mye til felles i stil, atmosfære og tema. Sære, dysfunksjonelle mennesker i snodige omgivelser.

Endret av DoktorBacon
Lenke til kommentar
Jeg har latt meg fascinere av The Royal Tenenbaums og Little Miss Sunshine.. Har dere noen anbefalinger av noen som ligner litt i stil, oppbygging og handling? (:

Sjekk ut The Darjeeling Limited og Life Aquatic with Steve Zissou, fra Wes Anderson, mannen bak The Royal Tenenbaums. Synes de tre filmene har veldig mye til felles i stil, atmosfære og tema. Sære, dysfunksjonelle mennesker i snodige omgivelser.

Jeg må si meg enig. Selv om jeg hater Wes Anderson så har alle filmene virkelig noe til felles.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Vet det, herav Montags herlige uttrykk Baysplosjoner.

Jeg har sett mye av Michael Bays kommerse saker. Noe av det har en svært høy underholdningsverdi, som Armageddon, The Rock og den første Bad Boys, men det er for tanketomt. Skrekkfilmene til Bay er spyttet ut på samlebåndet og har et svært lavt kvalitetsnivå. Skal jeg virkelig ha noe som underholder uten at det utforsker alt for mange psykologiske elementer eller glir over i en undersjanger eller kunstfilm, ser jeg en film av Michael Mann. Han er derimot en av de eneste... derfor leter jeg etter flere tips om slike filmer.

Endret av Angeleno
Lenke til kommentar
Skrekkfilmene til Bay er spyttet ut på samlebåndet og har et svært lavt kvalitetsnivå.

Det er vel kanskje det siste jeg ville sagt om (skrekk?)filmene til Bay. Men såklart, hvis man går inn med forventninger om noe annet enn pur action, blir man jo skuffet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...