Gå til innhold

Anbefalingstråden: Trenger du filmanbefalinger? Spør her!

Xanman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tenkte mest på crime/action/thriller men alt funker :)

Hva med:

Exiled (aka Fong juk)

Election

PTU (der anbefalte jeg tre "Johnnie To"-filmer gitt)

A Bittersweet Life

Mother

Our town

Mr Socrates (litt sær/svart humor)

Sunflower (aka Haebaragi) (gangsterdrama)

Lenke til kommentar

Noen som kan anbefale en god manhunt film? Om det ordet beskriver hva jeg er ute etter da... At en person blir jaktet på gjennom hele filmen, som i The Fugitive.

Også er jeg ute etter noen gode monsterfilmer (liker Alien filmene veldig godt). Føler jeg har sett det meste så jeg må nesten spørre etter hjelp til å finne flere :p.

Lenke til kommentar

Bourne Filmene, The Hitcher (1986), District 9, North By Northwest om du liker litt eldre filmer.

Vil anbefale Predator om du likte Alien.

Har sett samtlige Bourne filmer pluss District 9 og North by Northwest. Bourne filmene var fabelaktige og North by Northwest syntes jeg også var knall (en av de få filmene fra 50-tall og eldre som jeg virkelig har likt, av det jeg har sett). District 9 likte jeg ikke like godt. Har ikke sett The Hitcher enda, så må sjekke ut den.

Har sett Predator. Flere? Liker også monsterfilmer i stil med Godzilla, King Kong og Jurassic Park.

Lenke til kommentar

Bourne Filmene, The Hitcher (1986), District 9, North By Northwest om du liker litt eldre filmer.

Har sett Predator. Flere? Liker også monsterfilmer i stil med Godzilla, King Kong og Jurassic Park.

Der er jo Predator 2 også da :wee: Ellers kan du sjekke denne lista her.

Tremors filmene er artig, spesielt 1eren og 2eren.

Endret av Cortese
Lenke til kommentar

Leter etter filmer som ligner på John Woo's "Hard Boiled", "The Killer" og "A Better Tomorrow" (noen som vet hvor jeg kan kjøpe nummer 2?).

Leter også etter gode martial arts filmer som Ip man, Ong Bak 1 & 2, The Protector, SPL og Flashpoint. (med andre ord: det må se ekte ut. Ikke noe Chuck Norris eller Van Damme type film.)

Lenke til kommentar

Leter også etter gode martial arts filmer som Ip man, Ong Bak 1 & 2, The Protector, SPL og Flashpoint. (med andre ord: det må se ekte ut. Ikke noe Chuck Norris eller Van Damme type film.)

Fatal Contact (aka Hak kuen) har realistiske kamper. Handlingen kan du derimot kaste på sjøen.

Lenke til kommentar

Fatal Contact (aka Hak kuen) har realistiske kamper. Handlingen kan du derimot kaste på sjøen.

Kjøpte den akkurat på play.com før jeg så her :)

Lenke til kommentar

Hmm, har du noe imot gamle klassikere? Som f.eks.:

- The Prodigal Son (aka Bai ga jai)

Yuen Biao spiller her Leung Jan, som var mesteren til Chan Wah-shun, som igjen var mesteren til Ip Man (det er snakk om Wing Chun selvfølgelig)!

- Eastern Condors

Martial arts møter John Woo i jungelen. Definitiv ikke en anti-krigsfilm, men har en del herlige kamper. Gamle helter som Yuen Biao (spiller også i The Prodigal Son), Yuen Wah (husverten i Kungfu Hustle), Sammo Hung ++ er med.

Lenke til kommentar

Hmm, har du noe imot gamle klassikere? Som f.eks.:

- The Prodigal Son (aka Bai ga jai)

Yuen Biao spiller her Leung Jan, som var mesteren til Chan Wah-shun, som igjen var mesteren til Ip Man (det er snakk om Wing Chun selvfølgelig)!

- Eastern Condors

Martial arts møter John Woo i jungelen. Definitiv ikke en anti-krigsfilm, men har en del herlige kamper. Gamle helter som Yuen Biao (spiller også i The Prodigal Son), Yuen Wah (husverten i Kungfu Hustle), Sammo Hung ++ er med.

Hvor kan jeg kjøpe Eastern Condors? Må vere udubbet med tekst (engelsk). Ny og ikke bruktkjøpt. Lå ikke på zavi.co.uk og play.com som jeg vanligvis bruker.

Lenke til kommentar

Hvor kan jeg kjøpe Eastern Condors? Må vere udubbet med tekst (engelsk). Ny og ikke bruktkjøpt. Lå ikke på zavi.co.uk og play.com som jeg vanligvis bruker.

Jeg kjøpte den på play.com for noen år siden, men det ser ut som at de har sortert den ut nå :thumbdown:.

Lenke til kommentar

Kjøp den fra amazon.com, det er en US utgivelse men den er sonefri!

Eastern Condors (1986)

Apropos A Better Tomorrow 2, så er alle 3 filmene i denne boksen! 69,50 for alle 3 og med originale lydspor...men ikke engelske subs dessverre.

Alternativet er de versjonene som finnes hos yesasia, vet det finnes en trilogiboks og en med de to første i alle fall (som er sonefrie).

Lenke til kommentar

Noen som kan anbefale en god manhunt film? Om det ordet beskriver hva jeg er ute etter da... At en person blir jaktet på gjennom hele filmen, som i The Fugitive.

Hva med Enemy of the State, Terminator 1 og 2, Shooter, Collateral og Duel?

Har sett de fire førstnevnte, men skal sjekke ut Collateral og Duel :).

Der er jo Predator 2 også da :wee: Ellers kan du sjekke denne lista her.

Tremors filmene er artig, spesielt 1eren og 2eren.

Den lista var jo gigantisk, masse jeg ikke har sett der. Blir litt undrende når Scooby-Doo nevnes men... Skal nok finne noen interessante titler der :D. Takk for svar!

Lenke til kommentar

Også er jeg ute etter noen gode monsterfilmer (liker Alien filmene veldig godt). Føler jeg har sett det meste så jeg må nesten spørre etter hjelp til å finne flere :p.

Sci-Fi/Viking/Monsterfilmen "Outlander" burde passe som hånd i hanske.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...