Gå til innhold

Anbefalingstråden: Trenger du filmanbefalinger? Spør her!

Xanman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-127711

Har lyst på noe som har en egen, eller kreativ stilart gjennom deler eller hele filmen. Sin City er et godt eksempel.

sånn visuelt?

Var vel det jeg siktet til ja, men er åpen for alt!

Lenke til kommentar

Det er en stund siden sist jeg så Sin City, men hvis jeg husker rett så fokuserte den vel mest på det visuelle og sånt, men mysteriet "var" definitivt der.

Har du sett L.A. Confidential? Zodiac? Blade Runner? Merkelig hvor få tradisjonelle privat-detektivfilmer jeg kommer på.

Lenke til kommentar

Har sett alle dem ja :) Men du nærmer deg, og spesielt L.A. Confidential kommer veldig nært, men i stedet for å fokusere på tre karakterer, skulle jeg gjerne hatt én sterk karakter, som Sam Spade.

Tex Murphy-spillene er et annet eksempel på hva jeg er litt ute etter, og var det ikke også på 90-tallet en gangsterfilm med Kevin Costner som (politi)detektiv?

Edit: The Untouchables fra 1987, var det vel kanskje. Den tror jeg nesten jeg må se igjen :)

Endret av rikspøbel
Lenke til kommentar

Har noen anbefalinger til klassiske private dick-filmer, ala The Maltese Falcon?

Brick (2005) er en fantastisk moderne versjon av de gamle Bogart klassikerne du nevner.

Mens The Name of the Rose (1986) er en fantastisk 1300-talls Sherlock Holmes.

Andre:

-Detective Story (2007)

-The Long Goodbye (1973)

-The Hound of the Baskervilles (1959)

Edit: Oh, glemte anime-serien Death Note (2006).

Endret av Venetar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...