Need44speed Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 Har lyst på noe som har en egen, eller kreativ stilart gjennom deler eller hele filmen. Sin City er et godt eksempel. sånn visuelt? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 Har lyst på noe som har en egen, eller kreativ stilart gjennom deler eller hele filmen. Sin City er et godt eksempel. sånn visuelt? Var vel det jeg siktet til ja, men er åpen for alt! Lenke til kommentar
Kurt P Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Heisann ! Ønsker å få noen anbefalinger av dere på noen skikkelig gode thrillere, helst av ikke alt for gammel dato. (1995-) Lenke til kommentar
Greysteel Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Se7en er selvskreven hvis du ikke har sett den. Det samme er forsåvidt The Silence of the Lambs, men den er fra 1991. Lenke til kommentar
dignitasViper Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Forslagene til Era Vulgaris støttes, dog Se7en nådde ikke helt opp til forventningene hos meg men en god film er det uten tvil. Ellers anbefaler jeg Memento om du ikke har sett den. Et flott stykke film. Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 El secreto de sus ojos og Oldboy anbefales. Har noen anbefalinger til klassiske private dick-filmer, ala The Maltese Falcon? Må ikke nødvendigvis være film noir og 50 år gammel, men er ute etter den samme følelsen. The Big Sleep har jeg forøvrig sett. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 http://akas.imdb.com/chart/filmnoir Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 (endret) Takk, men jeg er ikke spesifikt ute etter film noir, men gode P.I.-filmer som ikke nødvendigvis må være film noir. Edit: Jeg går forøvrig også sakte igjennom denne listen allerede Endret 20. mars 2010 av rikspøbel Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Om det var til meg (og ikke han som ønsket thrillere), har jeg sett den Men jeg vet heller ikke om jeg vil kalle det så mye en detektivfilm. Det var vel ikke så mye fokus på etterforskning og mysteriet i den, var det vel? Lenke til kommentar
Analmeth Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Det er en stund siden sist jeg så Sin City, men hvis jeg husker rett så fokuserte den vel mest på det visuelle og sånt, men mysteriet "var" definitivt der. Har du sett L.A. Confidential? Zodiac? Blade Runner? Merkelig hvor få tradisjonelle privat-detektivfilmer jeg kommer på. Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 (endret) Har sett alle dem ja Men du nærmer deg, og spesielt L.A. Confidential kommer veldig nært, men i stedet for å fokusere på tre karakterer, skulle jeg gjerne hatt én sterk karakter, som Sam Spade. Tex Murphy-spillene er et annet eksempel på hva jeg er litt ute etter, og var det ikke også på 90-tallet en gangsterfilm med Kevin Costner som (politi)detektiv? Edit: The Untouchables fra 1987, var det vel kanskje. Den tror jeg nesten jeg må se igjen Endret 20. mars 2010 av rikspøbel Lenke til kommentar
Greysteel Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Nå har ikke jeg faktisk sett den, men hva med Chinatown? Lenke til kommentar
Fløyelsbøtte Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Chinatown passer veldig godt, som Vulgaris sier, til det du spesifiserer. Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 (endret) Har sett den også, ja. Kan ikke huske at den var helt det jeg er ute etter, men den ser jo slik ut på papiret. På tide å se den igjen da, kanskje. Takk Edit: Og når Fløyelsbøtte stemmer i, blir det nok til det, ja Endret 20. mars 2010 av rikspøbel Lenke til kommentar
Schneiderlin Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Heisann ! Ønsker å få noen anbefalinger av dere på noen skikkelig gode thrillere, helst av ikke alt for gammel dato. (1995-) Fargo. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 (endret) Har noen anbefalinger til klassiske private dick-filmer, ala The Maltese Falcon? Brick (2005) er en fantastisk moderne versjon av de gamle Bogart klassikerne du nevner. Mens The Name of the Rose (1986) er en fantastisk 1300-talls Sherlock Holmes. Andre: -Detective Story (2007) -The Long Goodbye (1973) -The Hound of the Baskervilles (1959) Edit: Oh, glemte anime-serien Death Note (2006). Endret 20. mars 2010 av Venetar Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Brick er faktisk allerede på listen min over filmer som må ses, men ble nå plutselig flyttet opp til toppen. Og lovende forslag også ellers. Tusen takk Lenke til kommentar
Kurt P Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 har sett både memento og se7en.. Så kom gjerne med flere gode forslag på thriller/spenningsfilmer (gjerne om noe sci-fi/space ; ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå