Analmeth Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Tro meg, det finnes. Ikke at jeg har sett så forferdelig mye av det. ^^ Babel og og spesielt Lost In Translation støttes forresten! Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Venetar: anbefal meg noe japansk da Hvis noe sånt finnes, så kunne jeg tenke meg å se et japansk highschool-drama/komedie Vel, en av mine all time favorittfilmer er den hysterisk morsomme, underholdene og generelt sett konge gjennomførte college komedien Summer Time Machine Blues (2005). En film jeg sikkert har anbefalt 50 ganger i denne tråden da alle bør ser den uansett. En annen av 10/10 filmene mine er Blue Spring (2001), en dødsbra high school drama/thriller. Denne har riktignok et litt lavt tempo og er små tung til tider. http://www.youtube.com/watch?v=OrqbFWHiElY En tredje toppfilm er Crows Zero (2007), også high school og en over the top, ultra badass slossefilm. http://www.youtube.com/watch?v=WAzVgm5cuXM Lenke til kommentar
Lucky Luciano Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Skulle gjerne ha hatt anbefalt noen gratisfilmer som er å finne på Voddler. Foretrekker action, men åpen for det meste bortsett fra skrekk/grøssere og romantiske komedier. TAkk på forhånd Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Primer Veldig stilig film om noen som finner opp ... noe spesielt. Minner litt om District 9 med tanke på at det er en slags sci-fi, men i veldig realistiske omgivelser. noe jeg liker veldig godt. Har forøvrig ikke sett slutten enda, pga Voddler klikka. Lenke til kommentar
Lucky Luciano Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Skal ta å se traileren og bestemme meg deretter. Takk for tipset, forresten! Lenke til kommentar
b-real Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Primer Veldig stilig film om noen som finner opp ... noe spesielt. Minner litt om District 9 med tanke på at det er en slags sci-fi, men i veldig realistiske omgivelser. noe jeg liker veldig godt. Har forøvrig ikke sett slutten enda, pga Voddler klikka. Fant den på google video jeg: http://video.google.com/videoplay?docid=3909854615539675694# Lenke til kommentar
MB2 Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Skulle hatt noen tips på gode krim-filmer. Noen som vet om noe bra? Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Alle Stieg Larsson-filmene. Altså; Menn som hater kvinner, Jenta som lekte med ilden og Luftslottet som sprengtes. Siste har jeg forøvrig ikke sett, men de to første er veldig bra. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 (endret) Så den siste nå nettopp faktisk. Ohhh så ufattelig konge filmer! Den var nesten like fantastisk som 1'ern. Andre gode krim/mystery filmer (Kanskje min favorittsjanger): -The Name of the Rose (1986) -In the Heat of the Night (1967) -Memories of Murder (2003) -The Fugitive (1993) -Oldboy (2003) -JFK (1991) -Brick (2005) -The Wicker Man (1973) -Witness for the Prosecution (1957) -A Few Good Men (1992) -Gone Baby Gone (2007) -Primal Fear (1996) -North by Northwest (1959) -Rising Sun (1993) -Chinatown (1974) Må også anbefale anime-serien Death Note, helt gudommelig. Endret 5. mars 2010 av Venetar Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Finnes det noen bra filmer som handler om koloni/imperialismetida? Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Må også anbefale anime-serien Death Note, helt gudommelig. Denne? Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Ja, men det der er filmen. Her. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 (endret) Filmene er greie nok, og er forenklede kopier av serien. Men anbefales bare hvis man er anime-hater. Serien som CypheroN linker til is the way to go. Edit: Må dele litt av den ufattelig gode musikken (Klippene er diverse fra den første episoden): http://www.youtube.com/watch?v=nfRseAHHsM4 Endret 7. mars 2010 av Venetar Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Finnes det noen bra filmer som handler om koloni/imperialismetida? Once Upon a Time in China trilogien med Jet Li er blandt de alle største kung fu filmene som finnes. De er lagt til slutten av 1800-tallet og handler i stor grad om konflikten mellom kineserne og den kolonisultne vesten. Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Finnes det noen bra filmer som handler om koloni/imperialismetida? Prøver en gang til. Lenke til kommentar
magnusbe Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Zulu The Man Who Would Be King Legend of Bhagat Singh A Passage to India Avkolonisering: Gandhi La battaglia di Algeri Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Takk, takk, skal sjekke de ut. Lenke til kommentar
Petoah Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 Jeg trenger anbefalinger om dokumentarfilmer som tar for seg, helst så grundig som mulig, produksjonen av en spillefilm. Om det finnes filmer om hele produksjonen eller om bare pre-produksjon eller post, det spiller ingen rolle. Jeg tenker i samme gaten som TV-serien Project Greenlight og dokumentarfilmen American Cannibal. Noen tips? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 Har lyst på noe som har en egen, eller kreativ stilart gjennom deler eller hele filmen. Sin City er et godt eksempel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå