kjidel Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 (endret) The Sting er jo herlig smart. Om enn ikke helt det du er ute etter kanskje … Endret 17. desember 2009 av kjidel Lenke til kommentar
S. Vega Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Er filmer som Salo: 120 days of Sodom og The Girl next door å anbefale? Kan tenke meg å se filmer som tar for seg menneskelig lidelse (voldtekt, drap etc.), uten å være alt for drøye, og i tillegg være gode filmer. Ønsker filmer om vold, ikke bare med vold, men filmer som reflekterer om vold. La Grande bouffe anbefales da. Anbefaler Cannibal Holocaust (1980) på det varmeste:) Lenke til kommentar
eXtreme-501 Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Noen gode komedie og/eller romanse filmer i det siste? Funny people og the ugly truth er de siste jeg har sett. Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 In the Loop er kanskje tiårets beste komedie. Noen som kan anbefale noe til foreldre som liker Stieg Larsson-filmene? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Wallander er kanskje noe som passer? Lenke til kommentar
Brann89 Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Noe som har forslag til film som ligner, eller som handler nesten om det samme som The Proposal? Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Wallander er kanskje noe som passer? Ja, kanskje det. Men det er vel langt fra like gode filmer, historien til side? Lenke til kommentar
Brann89 Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Noe som har forslag til film som ligner, eller som handler nesten om det samme som The Proposal? Lenke til kommentar
Skumtroll Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Har dessverre ikke sett The Proposal, så har ikke mulighet til å hjelpe. Derimot så henger jeg meg på, og spør: er det noen som har forslag til film som ligner eller handler nesten om det samme som Accepted? Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Trener tips til noen gode forstyrrende filmer, vet ike om det kan kalles som forstyrrende, men filmer som ichi the killer. Lenke til kommentar
blob saget Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Trener tips til noen gode forstyrrende filmer, vet ike om det kan kalles som forstyrrende, men filmer som ichi the killer. Vet ikk om noen filmer som ligner på Ichi the Killer, men er jo en del filmer med mange forstyrrende elementer. Irreversible, Funny Games, A Clockwork Orange, Salo, Requiem For A Dream, Idioterne, David Cronenberg-filmer (Naked Lunch, Videodrome, Crash, osv) og en del David Lynch-filmer (Eraserhead, Mulholland Drive, Lost Highway, Inland Empire, Wild At Heart) Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 David Lynch sine filmer er et bra sted å begynne ja. Se alle. Lenke til kommentar
gulnisse Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Trenger litt rask hjelp til julegave kjøp. Er på jakt etter en meget god drama film. Gjerne en type psykologisk-drama, hvor du kommer nært inn på mennesker og deres relasjoner. Gjerne en film som får deg til å tenke, hvor du sitter igjen med den spesielle følelsen etter å ha sett. Og desverre kan det ikke være en altfor spessiel film, da den må være tilgjengelig i en av de "vanlige" butikken, og jeg ikke har mulighet til å bestille på nettet. Alle forslag taes i mot med stor takk:) Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Trenger litt rask hjelp til julegave kjøp.Er på jakt etter en meget god drama film. Gjerne en type psykologisk-drama, hvor du kommer nært inn på mennesker og deres relasjoner. Gjerne en film som får deg til å tenke, hvor du sitter igjen med den spesielle følelsen etter å ha sett. Og desverre kan det ikke være en altfor spessiel film, da den må være tilgjengelig i en av de "vanlige" butikken, og jeg ikke har mulighet til å bestille på nettet. Alle forslag taes i mot med stor takk:) Mainstreamfilmer som kan falle i smak er The Usual Suspects American Beauty Seven Oldboy . Lenke til kommentar
gulnisse Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 (endret) Trenger litt rask hjelp til julegave kjøp.Er på jakt etter en meget god drama film. Gjerne en type psykologisk-drama, hvor du kommer nært inn på mennesker og deres relasjoner. Gjerne en film som får deg til å tenke, hvor du sitter igjen med den spesielle følelsen etter å ha sett. Og desverre kan det ikke være en altfor spessiel film, da den må være tilgjengelig i en av de "vanlige" butikken, og jeg ikke har mulighet til å bestille på nettet. Alle forslag taes i mot med stor takk:) Mainstreamfilmer som kan falle i smak er The Usual Suspects American Beauty Seven Oldboy . Takk, skal sjekke ut de nærmere. Seven var en av de første filmene jeg tenkte på, men har desverre fått streng beskjed om å holde meg unna altfor voldelig filmer, med groteske sener. Nå er det en stund siden jeg har sett den, men så vidt jeg husker kommer Seven innenfor den kategorien. Endret 20. desember 2009 av gulnisse Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Hvem har gitt deg beskjed om det, hehe? Hvor gammel er du? Lenke til kommentar
gulnisse Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Den jeg skal kjøpe gave til har gitt meg noen tips om hva jeg skal styre unna. Og hva har alderen min med dette og gjøre?;P Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Den jeg skal kjøpe gave til har gitt meg noen tips om hva jeg skal styre unna.Og hva har alderen min med dette og gjøre?;P Glem det, jeg trodde du skulle ha en film til deg selv og lurte derfor på hvorfor du måtte 'holde deg unna voldelige filmer'. Hehe, beklager. Men anbefaler de tre andre i alle fall, er psykologiske filmer som pleier å åpne opp sinnet til folk som ikke har sett titlene før. Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Da kan du fint holde deg unna Oldboy også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå