Schneiderlin Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 De snakker engelsk. Regissøren er fransk ja, det er riktig. Ja, de snakker engelsk, men hva ville du svart på dette spørsmålet: "Er Leon en fransk eller engelsk film?" The Good the Bad and the Ugly er vel også en italiensk film selv om de snakker Engelsk. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 (endret) De snakker engelsk. Regissøren er fransk ja, det er riktig. Ja, de snakker engelsk, men hva ville du svart på dette spørsmålet: "Er Leon en fransk eller engelsk film?" The Good the Bad and the Ugly er vel også en italiensk film selv om de snakker Engelsk. Ja. Nettopp. Vil du kalle Bloodrayne/Postal/In the Name of the King tyske filmer? Eller Pink Panther 2 norsk? Leon: Country: France Pink Panther 2: Country: USA Kilde: IMDb. Det er forskjell når en film har en regissør fra et eller annet land, enn når filmen er distributert av et fransk selskap som bl. a Gaumont. Edit: Men Leon er uansett "Fransk-Engelsk". Endret 17. november 2009 av CypheroN Lenke til kommentar
Fløyelsbøtte Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 De snakker engelsk. Regissøren er fransk ja, det er riktig. Ja, de snakker engelsk, men hva ville du svart på dette spørsmålet: "Er Leon en fransk eller engelsk film?" The Good the Bad and the Ugly er vel også en italiensk film selv om de snakker Engelsk. Ja. Nettopp. Tenkte han ville ha en film hvor de snakket fransk, jeg Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 (endret) De snakker engelsk. Regissøren er fransk ja, det er riktig. Ja, de snakker engelsk, men hva ville du svart på dette spørsmålet: "Er Leon en fransk eller engelsk film?" The Good the Bad and the Ugly er vel også en italiensk film selv om de snakker Engelsk. Ja. Nettopp. Vil du kalle Bloodrayne/Postal/In the Name of the King tyske filmer? Eller Pink Panther 2 norsk? Leon: Country: France Pink Panther 2: Country: USA Kilde: IMDb. Det er forskjell når en film har en regissør fra et eller annet land, enn når filmen er distributert av et fransk selskap som bl. a Gaumont. Edit: Men Leon er uansett "Fransk-Engelsk". Prata om det i en forelesning nå nylig hva som skal til for å kalle en film norsk. Filmen må faktisk oppnå en viss poengsum (14 poeng) for å bli regnet som norsk. Disse poengene får man ved å besette ulike posisjoner med norsk mannskap. Regissør 3 Manusforfatter 3 Hovedrolle 2 (kan ha tre hovedroller, altså 6 mulige poeng) Komponist, scenograf, fotograf, klipper, lyd, location og lab gir hvert 1 poeng Maks antall poeng er altså 19. Ikke barebare å trikse med andre ord. Endret 17. november 2009 av tjalla Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 17. november 2009 Forfatter Del Skrevet 17. november 2009 Leter etter filmer som handler om folk som har store psykiske problemer, som utvikler seg i løpet av filmen. Det kan også være filmer om folk som blir ødelagt av narkotiske stoffer, som i Requiem For A Dream. Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Kanskje ikke helt i samme gata, men tenkte straks på Dancer in the Dark. Lenke til kommentar
MrEspen Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Leter etter filmer som handler om folk som har store psykiske problemer, som utvikler seg i løpet av filmen. Det kan også være filmer om folk som blir ødelagt av narkotiske stoffer, som i Requiem For A Dream. Cube er fantastisk på akkurat det! Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 18. november 2009 Forfatter Del Skrevet 18. november 2009 Skal sjekke ut Dancer In The Dark. Har sett Cube, men den er ikke akkurat det jeg er ute etter. Jeg vil helst se noen skikkelig fæle filmer. Gjerne en hvor hovedpersonen er helt normal på starten, men gradvis begynner å få tvangstanker og liknende, før han blir helt bananas. Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Skal sjekke ut Dancer In The Dark. Har sett Cube, men den er ikke akkurat det jeg er ute etter. Jeg vil helst se noen skikkelig fæle filmer. Gjerne en hvor hovedpersonen er helt normal på starten, men gradvis begynner å få tvangstanker og liknende, før han blir helt bananas. Oldboy og Sympathy For Mr Vengeance er jo ganske klikk sånn sett. Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 18. november 2009 Forfatter Del Skrevet 18. november 2009 Har sett Oldboy, den er heller ikke den typen film jeg er ute etter. Jeg vil helst se fæle gråtefilmer. Lenke til kommentar
EB_Veyron Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Filmer som The Shining da kanskje? Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 18. november 2009 Forfatter Del Skrevet 18. november 2009 Mjaa, tenker mest på dramafilmer. Lenke til kommentar
magnusbe Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Mjaa, tenker mest på dramafilmer. A Beautiful Mind? Lenke til kommentar
Merk. Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Mjaa, tenker mest på dramafilmer. Inland Empire er det du leter etter lille venn. Filmen, og hovedpersonen, starter normalt, men det hele utvikler seg til å bli et lite helvete du ikke har sett maken til. Jeg anbefaler den, selv om jeg ikke kan garantere at du liker den. Lynch uten kompromisser Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 (endret) Imorra starter Oslo Internasjonale Filmfestival! Men jeg har nesten ikke hørt om noen av filmene, så tar gjerne imot anbefalinger til hvilke en burde se. Endret 18. november 2009 av Überadri Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Paranormal Activity skal visst være bra om du liker skrekk/grøsser-sjangeren! Lenke til kommentar
Fløyelsbøtte Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Black Dynamite var morsom :!: Lenke til kommentar
Valeit Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Biljakten igjennom de svingene var jo på grensen til å være hysterisk. Lenke til kommentar
fante Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Mjaa, tenker mest på dramafilmer. Sjekk ut Blindness, basert på en nobelprisvinnende bok med samme navn. Et par veldig sterke scener. Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 19. november 2009 Forfatter Del Skrevet 19. november 2009 Takk for tipset! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå