Gå til innhold

Anbefalingstråden: Trenger du filmanbefalinger? Spør her!

Xanman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har bestemt meg for å utvide filmhorisonten min litt ved å begynne å se noen S/H-filmer. Har dere noen tips til en som har sett veldig lite av denne typen film? Hva jeg burde starte med å se etc..

Selv sliter jeg også veldig på denne fronten. Blir generelt svært skeptisk på filmer eldre enn 1960, men her er unntakene:

-North by Northwest (1959) - Farger

-Rio Bravo (1959) - Farger

-Witness for the Prosecution (1957)

-12 Angry Men (1957)

-Rear Window (1954) - Farger

-Seven Samurai (1954)

-The Maltese Falcon (1941)

-The Big Sleep (1946)

-Dracula (1931)

Endret av Venetar
Lenke til kommentar

Det er ikke noe å være skeptisk til. Sant, jeg har mange nostalgiske minner fra denne filmen, men det er en severdig film alikevel - så lenge du vet hva du går til. Det er en 80 talls Chuck Norris actionfilm lagd av Menahem Golan, og oppfattes av mange som propaganda... men selve flykapringsscenariet er godt utført og realistisk.

Og for filmsnobbene som er redd for hva det vil gjøre med ryktene sine hvis de ser denne filmen, så spiller Hanna Schygulla faktisk en av hovedrollene som flyvertinne... :p

Edit; og en annen "festlig" ting er at hovedterroristen som skal være araber spilles av ingen andre enn... Robert Forster :fun:

Endret av Hrundi V. Bakshi
Lenke til kommentar
Hey:D

Noen som har noen anbefalinger om "helsprø komedie" filmer slik som "Airplanes", "Hot shot" "Top secret" og "Mannen med den nakne pistol"?

Monty Python er jo gudene innen den sjangeren. Du har sikkert sett de, men Life of Brian og The Holy Grail er vel noen av de artigste filmene jeg noen sinne har sett :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...