CypheroN Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Ja, de fleste av valgene mine passer nok ikke til "Mektig" i det hele tatt. Det er bare filmer med godt lyddesign generelt. Så bare glem posten min, EB_Veyron. Lenke til kommentar
EB_Veyron Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Ja, det var egentlig det jeg var på utkikk etter(filmer som tar seg godt ut med et kraftig lydanlegg), men skal sjekke ut noen av de filmene du anbefalte, som jeg ikke har sett før, i en annen sammenheng. Flere forslag mottas med takk! Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 The Dark Knight The Island Children of Men Lenke til kommentar
Sveern Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Du har også kræsj scena i remaken av Flight of the Phoenix, den tar rimlig av på lyden, men resten av filmen er litt døll... Lenke til kommentar
blob saget Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Noen som har anbefalinger til filmer som ligner på Lost In Translation. Altså litt lavmælte dramafilmer, med kanskje litt romantikk og små-melankolske karakterer. Kan gjerne også ta for seg de samme temaene som LIT, sånn som f.eks. ensomhet og fremmedgjørelse osv. Det siste vil kanskje være litt mye å be om... Lenke til kommentar
Jarik Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Noen som har anbefalinger til filmer som ligner på Lost In Translation.Altså litt lavmælte dramafilmer, med kanskje litt romantikk og små-melankolske karakterer. Kan gjerne også ta for seg de samme temaene som LIT, sånn som f.eks. ensomhet og fremmedgjørelse osv. Det siste vil kanskje være litt mye å be om... Last Life in the Universe. Lenke til kommentar
kjidel Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Hvis du elsket Lost in Translation tror jeg du vil like (500) Days of Summer, selv om de ikke nødvendigvis er så veldig like. En film som bærer likhetstrekk med Annie Hall, Amelie, Garden State og norske Reprise, uten at den når helt opp blant de beste … Lenke til kommentar
Speik Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Tror du vil like La double vie de Véronique. Strålende vakker, og tar opp tema som du nevner. Veldig lavmælt/subtil i stilen slik som LiT. Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 vi har om 1 Verdenskrig på skolen nå.. noen forslag til film som har med første verdenskrig å gjøre? Skriv helst om det er historiske fakta i filmen Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Paths of Glory All Quiet on the Western Front (1930) All Quiet on the Western Front (1979) Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Har bestemt meg for å utvide filmhorisonten min litt ved å begynne å se noen S/H-filmer. Har dere noen tips til en som har sett veldig lite av denne typen film? Hva jeg burde starte med å se etc.. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Har du ikke noen andre preferanser enn at det skal være s/h, anbefaler jeg deg å ta en kikk på imdb's topp 250. En del store klassikere der. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 (endret) Har bestemt meg for å utvide filmhorisonten min litt ved å begynne å se noen S/H-filmer. Har dere noen tips til en som har sett veldig lite av denne typen film? Hva jeg burde starte med å se etc.. 12 Angry Men (1957) Citizen Kane (1941) Modern Times (1936) King Kong (1933) Psycho (1960) The Third Man (1949) edit: Eraserhead (1977) The Elephant Man (1980) Endret 6. november 2009 av CypheroN Lenke til kommentar
Glutar Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 (endret) Noen S/H jeg synes er gode: Mr. Smith Goes to Washington (1939) Casablanca (1942) It's a Wonderful Life (1946) The Treasure of the Sierra Madre (1948) The Maltese Falcon (1941) Double Indemnity (1944) Notorious (1946) On the Waterfront (1954) Fjols til fjells (1957) xD Paths of Glory (1957) Some Like It Hot (1959) The Magnificent Seven (1960) To Kill a Mockingbird (1962) Dr. Strangelove(1962) kan legge til flere litt senere, må lage litt mat nå Endret 6. november 2009 av Glutar Lenke til kommentar
Olum Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Har bestemt meg for å utvide filmhorisonten min litt ved å begynne å se noen S/H-filmer. Har dere noen tips til en som har sett veldig lite av denne typen film? Hva jeg burde starte med å se etc.. Som Julenissen sier, sjekk ut IMDb Top 250. Det var der jeg startet å utvikle horisonten min etterhvert som jeg ble mer interessert i film. Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Takker for gode forslag. Av de nevnte filmene har jeg kun sett Psycho, så ser ut som jeg har mye å se fremover Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Takker for gode forslag. Av de nevnte filmene har jeg kun sett Psycho, så ser ut som jeg har mye å se fremover Anbefaler deg å velge 12 Angry Men først av de jeg skrev opp. Den fikk meg veldig into de gamle filmene, og viser at gamle filmer virkelig kan være utrolig gode. Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Shichinin no samurai (1954) Lenke til kommentar
Brann89 Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Noen som har gode komiske filmer å annbefale? Helst ikkje noe gammle filmer, Svart/kvitt filmer Lenke til kommentar
Hrundi V. Bakshi Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 The General, Safety Last!, Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb, Harvey, The Great Dictator, Sherlock Jr. Da har du en god start, og får utvidet horisonten litt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå