Spiffster Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Har Photoshop CS3 Extended(skulle vel være likt som CS3 også) en defish funksjon? I såfall kan noen forklare meg hvor den er og hvordan den brukes? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 (endret) Kva i alle dagar er «defishing»? Korrigering av tønneforvrenging («fisheye-effekten» er eit ekstremt tilfelle av tønneforvrenging)? I so fall, Filters --> Distort --> Lens correction. Det er ein av spakene på høgresida, prøv til du finn den rette. Endret 1. februar 2009 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 http://www.imagetrendsinc.com/products/prodpage_hemi.asp Francis Lenke til kommentar
Spiffster Skrevet 2. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2009 Defish er "nynorsk" for å korrigere forvrengningen i bilder tatt med fisheyeobjektiv. Bildet som skal korrigeres er et baderom tatt med en 10.5mm Nikon. Jeg tok også bilder med 12-24mm Tokina og jeg må kanskje innse at forvrengningen med 10.5 blir for stor. Dørinngangen til badet ble nesten lik som dørene i huset til onkelen til Frodo Baggins i Ringenes Herre... Jeg tester ut lens correction i kveld, evt så ser det ut som at en plug-in er løsningen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå