arela Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Fant denne plata i skapet. Mener å huske at den var på et kamera (muligens F4) jeg kjøpte. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 "Hurtigplater" følger ikke med kamera - men med fotostativer. De må passe til hodet på stativet (ingen standard, varierer fra modell til modell og fabrikat til fabrikat). Lenke til kommentar
arela Skrevet 2. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2009 "Hurtigplater" følger ikke med kamera - men med fotostativer. De må passe til hodet på stativet (ingen standard, varierer fra modell til modell og fabrikat til fabrikat). Jeg vet da det, men jeg har nå likevel fått denne, og er den av kurrant sort, så kan det jo hende jeg vil kjøpe f.eks et hode den passer til. Jeg hadde håpet den var av en slags standard, f.eks Arca-swiss. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 (endret) Er du i nærheten av en fotoforretning kan du ta det med deg å prøve på hoder/stativer. Grunnen til at jeg skrev at det følger med stativ og ikke kamera skyldes din formulering i oppstarten av tråden: "Mener å huske at den var på et kamera (muligens F4) jeg kjøpte." Her sier du det fulgte med et kamera! EDIT: Har du stativ liggende et eller annet sted? Endret 2. februar 2009 av PerB Lenke til kommentar
arela Skrevet 2. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2009 (endret) Grunnen til at jeg skrev at det følger med stativ og ikke kamera skyldes din formulering i oppstarten av tråden: "Mener å huske at den var på et kamera (muligens F4) jeg kjøpte." Her sier du det fulgte med et kamera! Det er forsåvidt rett, men kanskje litt missvisende. Jeg har kjøpt endel kamera til "min samling", og på et av disse stod denne plata. Tabben var at jeg ikke spurte selgeren hvilken plate det var. Har du stativ liggende et eller annet sted? Ja, men ikke som passer til dette. Jeg har et Velbon Maxi ** med ei lita hurtigplate, et Manfrotto 055MF3 med RC0 plater og en Manfrotto monopod uten hode. Jeg har tenkt litt på RRS løsning til monopoden, så om denne plata hadde passet .... ......så hadde det vært en fin start. Er du i nærheten av en fotoforretning kan du ta det med deg å prøve på hoder/stativer. Jeg kan gjøre det. Endret 2. februar 2009 av arela Lenke til kommentar
Bherserk Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Det ser ut som Arca-Swiss-kompatibel plate, det som er interessant er om den passer til kameraet med den lille kanten på siden. Det er absolutt praktisk å ha en plate som passer til kameraet slik at den ikke vrir seg. Lenke til kommentar
arela Skrevet 2. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2009 Det ser ut som Arca-Swiss-kompatibel plate, det som er interessant er om den passer til kameraet med den lille kanten på siden. Det er absolutt praktisk å ha en plate som passer til kameraet slik at den ikke vrir seg. Godt poeng - den passer faktisk bare til F4 og F5. Passet ikke på D300 eller D2x, men mulig jeg kan sette den på et objektiv dersom jeg kjøper noe arca-swiss kompatibelt engang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå