Zeph Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Denne filmen krever langt mer kunnskap om Transformers enn den første. Det vil medføre at mye går tapt, for folk gjør jo ikke lekser før man ser en film. For oss som er litt treige og ikkje såg Transformers 1 før i kveld, er det noko kunnskap eg bør tilegne meg før eg ser nummer to? Lenke til kommentar
Montag Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 (endret) Denne filmen krever langt mer kunnskap om Transformers enn den første. Det vil medføre at mye går tapt, for folk gjør jo ikke lekser før man ser en film. For oss som er litt treige og ikkje såg Transformers 1 før i kveld, er det noko kunnskap eg bør tilegne meg før eg ser nummer to? Ja, disse filmene fordrer massive teorikunnskaper for virkelig å kunne "verdsettes". I tillegg stiller du automatisk med handikapp om du ikke selv har lekt eller aller helst fortsatt leker med Transformersleketøy. Endret 4. oktober 2009 av Montag Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Sånn ganske sent vil jeg bare legge til en ting: "Waste of metal". Fy faen så mye vold og så artig har jeg ikke hatt det på lenge. Klart en film i mine øyne som vil få en hederfull plass i DVD-hylla hjemme Lenke til kommentar
cupocoffee Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Har nå lest gjennom hele denne tråden, mest på grunn av Montags artige innspill :!: Kunne ikke vært mer enig med deg angående denne filmen! Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Har du, i likhet med ham, ikke sett filmen? Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2009 Denne filmen krever langt mer kunnskap om Transformers enn den første. Det vil medføre at mye går tapt, for folk gjør jo ikke lekser før man ser en film. For oss som er litt treige og ikkje såg Transformers 1 før i kveld, er det noko kunnskap eg bør tilegne meg før eg ser nummer to? Må vel egentlig se tegneserien. Mye her vil jo være ganske sært og uforståelig (eksempelvis The Matrix). Jeg innbiller meg det vil forvirre litt mindre, men jeg tviler på det har alt for mye å si. Denne filmen har et svakere manus enn den første, om det er grunnet Bays input eller streiken vet jeg ikke. Om du har lest Ringenes Herre-bøkene så vil du kanskje forstå hvordan det kan gi litt mer kjøtt til filmen. Så forøvrig filmen igjen med ungene. De likte den uten tvil langt bedre enn den første, en spesiell hendelse ga dem jo nærmest sjokk og vantro. For min egen del befestet gjensynet at filmen er langt fra like god som den første. Den har et par actionøyeblikk som er himmelsk for en Transformers-fanboy, men samtidig bærer den preg av at de har hatt dårlig tid. Streiken var nok ikke en god og rammet filmen like hardt som den rammet Star Trek. I tillegg så er Optimus Prime i denne filmen langt mer hensynsløs enn hva han er i originalmaterialet. Men det er vel en adapsjon Bay mente var nødvendig. Men filmen er absolutt en av de bedre popcorn-filmene der ute. Lenke til kommentar
cupocoffee Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Hehe, nei, har som vane å se filmer før jeg kritiserer dem. Jeg så filmen for noen dager siden av ren kjedsomhet. Prøvde så godt jeg kunne å ha et åpent sinn og bare nyte filmen. Dette viste seg å være vanskelig når man blir bombardert av klisjé på klisjé, stereotyper, humor på American Pie nivå, militær propaganda (hver eneste gang et jagerfly fløy over skjermen ble det akkompagnert med en symfoni), plott hull og ræva skuespill. Det første man ser av Megan Fox er faktiskt ræva hennes. Etter den første timen av filmen ble jeg bare sittende og le av alle de karikerte karakterene. Skulle tro en film som varer i over 2 timer kunne klart å gi karakterene mer kjøtt på beina. Til filmens forsvar vil jeg si at den har blitt markedsført som en ren popkorn film, verken mer eller mindre, men det må da gå an å styre unna noen av klisjéene! Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 plott hull Hvilke? Det første man ser av Megan Fox er faktiskt ræva henne Negativt? Mitt største problem med filmen er manus, mangelen på flyt og fraværet av en skikkelig klippejobb. Michael Bay har vel sagt om jeg husker riktig at han skulle gjerne hatt lenger tid i klipperommet. Jeg synes Rise of the Fallen var flere karakterer svakere enn 1'ern, som overrasket meg positivt i 2007. Lenke til kommentar
cupocoffee Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 plott hull Hvilke? http://movies.yahoo.com/feature/smg-transf...-questions.html Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Hehe, morsom artikkel. Selv syns jeg filmen var middelmådig, mye takket være tidenes mest ukarismatiske person, Shia LaBeouf. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Det meste av det der er jo ikke plotthull, bare dårlig manusarbeid. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2009 Må jo lære seg å telle. Det er jo ti spørsmål i siste spørsmål alene. De jobbet med manus opp til to uker før den premierte. Bay skrev jo et "utkast" eller hva pokker grunnet streiken og tvang jo også inn endringer (tvillinger). Orzi og Kurtzman er jo ikke med videre nå, så spørs som skjer med manus til nr. 3. De samme to skrev jo Star Trek, som har et manus som bygger særdeles mye på tilfeldigheter. Der fikk ikke J.J. Abrams engang mulighet til å endre noe, fordi det ville blitt ansett som "streikebryteri". Transformers fikk jo også smått problemer med Shia som opplevde kollisjon og fikk armen ødelagt (fingrene vil vel aldri bli bra igjen). Alt i alt er det hastverkarbeid å spore, her ble det satt en dato og filmen hadde å være klar uansett samme f... Nå tror jeg det har lite å si hva unger og tenåringer angår, men enkelte ting vil bite seg fast for de mer analyserende sjelene. For meg er det spm. 1 og 2 som skilte seg ut og som jeg satt smått forbløffet over (de andre er mer flisespikkeri). I tillegg til at Optimus Prime er litt "out of character" ift. hvordan han har blitt portrettert i alle andre medier. Endel av de andre punktene lar seg forklare i originalmaterialet, uten at det hjelper den jevne filmtitter særlig. Lenke til kommentar
Kranjcar Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Kommer Transformers 3 også? Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2009 Kommer Transformers 3 også? Jepp. Lenke til kommentar
ERdetvirkeliglive Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Bay kan vel lett bli kåret som verdens dårligste oppskrytte regissør noen sinne. Barnslige drittfilmer med eksplosjoner. Gjesp.. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Vet ikke om denne har blitt postet her tidligere, men føler den burde inn: http://www.toplessrobot.com/2009/06/bonus_...faqs.php?page=1 Lenke til kommentar
visionFez Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Bakgrundsbilder fra Transformers: Revenge of the Fallen Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Vet ikke om denne har blitt postet her tidligere, men føler den burde inn: http://www.toplessrobot.com/2009/06/bonus_...faqs.php?page=1 Den der var genial. Lenke til kommentar
B-QL Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Fikk denne på BD lørdagen, og den var like bra og se den på nytt igjen i hjemmekinoen. Lenke til kommentar
HarryLime Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Umulig å finne plott hull, når det ikke er noe plott. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå